Начална страница / Още / Големи опашки и скандали в кадастралната служба в София

Големи опашки и скандали в кадастралната служба в София

Забавянето на поръчките се дължи на липсата на служители

 

БТВ съобщи, че много добри специалисти са напуснали кадастралната служба в София и поради това се бавят поръчаните от хората скици. Това предизвиква скандали в залата, където се обслужват клиентите. Строителният предприемач Константин Иванов поради грешка в кадастралната карта не може шест месеца да започне да строи в София. Той казва: „30-дневен срок, а вече 6 месеца не са го направили. На всеки втори българин като е правена кадастралната карта, са му объркани имотните граници. Всеки втори има този проблем“.

Доста от хората имат подобен проблем. Скицата, която пък е поръчана от брокерка на недвижими имоти е грешна. „Подала съм за три дни бърза поръчка, платила съм си – казва тя, чакам времето да изтече, идвам и взимам същата глупост. Не са нанесени корекциите, които искам. И които трябва да бъдат нанесени.“ Една седмица е срокът за скица, а са станали вече 12 и няма все още нищо готово, казва Цветко Славов.

Ръководството на агенцията пояснява, че при скиците за сделки рядко се случва забавяне, това е само когато скиците са по-сложни или има нужда от корекции.

„Забавянето сега се дължи на големия брой заявления, които са 7 000”, това каза инж. Михаил Киров – изпълнителен директор на Агенция по геодезия, картография и кадастър. Те се обслужват „от 42 човека, а от които преписки правят около 12 човека. Не можем да поемем с този персонал с липсата на добри кадри, защото изтичат и към частни фирми, не можем да повишим заплащането. За една година са напуснали 28 човека, цяла служба се е подменила“, допълни инж. Киров.

Според него напрежението и честите скандали са причина за напускането на служителите. Любителски клип в края на 2016 г. показва до какво се стига понякога. Скандал е имало и в началото на тази седмица.

„Вчера бяхме с министъра на среща. Предоставихме нов доклад за състоянието на агенцията за проблема с кадрите и то обучени кадри, защото, ако тука имаме 50 човека обучени, тези хора няма да чакат отвънка“, каза директорът на агенцията.

За да получат хората качествено обслужване, една от най-натоварената държавна служба има нужда от добри специалисти и повече персонал, които да се привлекат с по-високи заплати. През последния месец клиентите на кадастъра са се увеличи с повече от 10 %. Поради това от службата се обръщат към клиентите си, да използват интернет и така да проверяват за преписките си, за да няма толкова много хора пред гишетата.

Харесайте нашата страница и следете всички новини от столицата

Коментари

коментара

Относно Камен Петров

Виж също

Изравнителните сметки за парното в София са готови

Изравнителните сметки на клиентите на „Топлофикация-София“ вече са качени на страницата на дружеството. Клиентите на …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *