Едва през 2021 г. ще бъде готов околовръстният път, свързващ столичния квартал „Младост“ с магистрала „Тракия“ през бул.“Цариградско шосе“ . За изграждането на тази отсечка от 6 километра ще бъдат платени приблизително 123 млн. лв., което на практика означава 20 млн. лв за един километър, съобщава mediapool.bg.
Срокът, който се дава за приключване на работата по отсечката, е 910 дена. 180 от всичките дни са предвидени за проектиране, а останалите 730 са за строежа. Това значи, че ако през настоящата година се избере изпълнителя и никой не обжалва решението, отсечката ще е готова през 2021 г.
Участъкът ще има 2 платна, всяко от които с 3 ленти на посока, разделителна ивица в средата, разделители между локалите и директното трасе, както и 2 локални платна с тротоари. Ще бъдат направени 3 надлеза за пешеходци, както и мостове над р. Искър и р. Кална. Това ще изисква реконструирането на канализацията, водопровода и газоразпределителната мрежа в района.
С осъществяването на този проект ще стане много по-лесно транзитното преминаване между магистралите „Струма“ и „Тракия“.
За сметка на това, изграждането на отсечката Мездра – Благоевград, която е с дължина 33 км, ще струва много по-евтино. Тук цената на един километър шосе ще струва около 9 млн.лв. Изграждането му ще отнеме 3 години. Парите и за двете шосета ще бъдат платени от републиканския бюджет. Общата цена е 302 млн. лв. Този участък ще разполага с две платна, всяко от които с две ленти. Ще се наложи ремонтирането на множество съоръжения в района като мостове над р. Искър, Малата река , пътен възел при Новачене. Посредством кръгови кръстовища ще се осъществява пресичането на републиканските и общинските пътища. Два тунела ще се появят на обхода на с. Люти дол.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството е разрешил строеж на участък от 2 км по магистрала „Струма“. Участъкът се намира в посока Симитли, след тунел „Железница“. Сега върви строежа на отсечката от Благоевград до тунел „Железница“. Очаква се строежът да приключи през 2020 г. Тъй като тунел „Железница“ няма да е готов до 2020 г., надземните отсечки няма да имат връзка и няма да се използват. Очаква се тунелът да стане готов най-късно през 2023 г.
Отчуждителните процедури и строежа на магистрала „Хемус“ в отсечката „Буховци“ – „Белокопитово“ ще започнат до два месеца, тъй като устройствения план е одобрен.
Приоритетният проект е направлението Видин – Ботевград. Наскоро видинчани напомниха на правителството за забавянето на изпълнението му. С изграждането на тази отсечка, транзитното движение няма да минава през населените места.
Коментари
Последни
Ученици от столичното 123 СУ гостуваха в Софийския районен съд и прокуратура
Софийска районна прокуратура и Софийски районен съд отвориха врати за ученици от 9-ти и 10-ти ... Прочети още...
Нойзи получи 10 месеца условно и 14 без книжка за шофиране пиян в София
След като беше заловен да шофира в София след употреба на алкохол, социалният антрополог, публицист ... Прочети още...
Лекар от столичната ИСУЛ: 54% от хората със сърдечна недостатъчност имат проблеми със съня
54% от пациентите със сърдечна недостатъчност имат сънна апнея – заболяване, при което човек с... Прочети още...
Огромно задръстване изнервя шофьорите на столичното Околовръстно
Километрично задръстване изнервя шофьорите на столичното Околовръстно, съобщава „Фокус“.... Прочети още...
Виж също
closeСпират водата в част от кв. "Вердикал" в Банкя...
На 18 март (понеделник) 2024 г. във връзка с извършване на строително-монтажни дейности в кв. „Вердикал“, гр...
Прочети още keyboard_arrow_right