Начална страница / София / София – расте, но не старее. Ето как се промени града през годината

София – расте, но не старее. Ето как се промени града през годината

През отиващата си вече година в София бяха продължени, или започнати нови мащабни инфраструктурни проекти. Разбира се всичко това бе наложено и до голяма степен от Европредседателството.

Нормално, инфраструктурните промени не минаха без критики и недоволство, без спорове и протестни шествия. Обвинения в лошо изпълнение, калпава организация, използване на некачествени материали и др. Да направим равносметката:

Реконструкцията на бул. Дондуков.

Основните спорове бяха дали да се асфалтира или да се реконструира в традиционният си павиран стил. В крайна сметка имаше компромис, и частта намираща се в историческият център се павира с гранит, докато участъка от бул. „Васил Левски“ до ул. „Кракра“ бе асфалтиран. Появи се и велоалея, както и LED осветление. Подменени бяха и трамвайни релси. Протести белязаха изграждането му – движението #ДанчеСлез, шеговитите табелки бул. „Фандъков“ и прочее.

Бул. „Прага“

Същите спорове – асфалт, или павета. Е. в този случай асфалта надделя и Министерството на културата прецени, че булеварда може да бъде асфалтиран.

Прословутият паметник пред НДК

Най-накрая толкова противоречивият соц. монумент бе демонтиран и по проект на негово място трябва да се появи мемориал на Първи и Шести софийски полк, който през 1977 г. е бил разрушен, за да се построи НДК.

НДК

„Перлата в короната“ и център на Европредседателството. И тук не мина без скандали. Изпълнителният директор на НДК – Мирослав Боршош не обвинен в необосновано изразходване на средства и напусна поста си. В крайна сметка НДК бе готов навреме, като проекта „глътна“ 45 млн. лв.

Зелените зони

Нееднозначно бяха приети и предприетите мерки свързани с паркирането. В „Лозенец“ и „Средец“ зелените зони се увеличиха и с това столицата вече разполага с 21 хил. регламентирани места за паркиране. Получиха се и странни ситуации – така например жители на блок в „Лозенец“ блокираха паркинга пред блока, след като поставиха бариера, с целта да се попречи на живущи по други места и райони да паркират там. Към момента се обсъжда и въвеждането на нови зони в „Красно село“ и „Възраждане“.

Метрото

Продължава работата по новият трети лъч на метрото, чакан с голямо нетърпение от живущите в южните столични квартали, който същевременно ще направи по удобна и връзката с Перник.

***

Европредседателството наложи и да се изгради пряк път към летище „София“, за по-голямо удобство на очакващите се множество официални лица, и засиленият трафик от чужденци. За целта стартира строежа на 350-метров мост, свързващ бул „Брюксел“ с летището. Това обаче доведе до масови задръствания и затварянето на ключови транспортни артерии в района.

Да, имаше множество инфраструктурни проекти, някой вече завършени, други в процес на работа, имаше и недоволни, аварии и проблеми, но като теглим чертата и калкулираме плюсовете и минусите, резонно може да се заключи, че София през 2017 г. стана по-модерна, по-привлекателна и същевременно успя да запази и от историческият си дух.

Харесайте нашата страница и следете всички новини от столицата

Коментари

коментара

Относно Камен Петров

Виж също

София е един от най-евтините големи градове в света

Според тазгодишната класация на сайта Numbeo, набиращ данни от потребители от целия свят, София е …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *