София няма да се превърне в Сао Пауло, нито пък ще е град чист от реклами. Няма как да се случи това. Столичният общински съвет прие Наредба за преместваемите обекти, за рекламите, информационните и монументално-декоративните елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община, но кметът Фандъкова я върна заради тротоарните такси. Доста теми
бяха разгледани и обсъдени на вчерашното събиране в галерия "Структура" в София. Там се проведе дискусия "Диалози за София: Облик и бизнес", която е част от инициативата на Столична община "Визия за София".
На обсъждането
присъства главният архитект на СО Здравко Здравков, зам.-председателят на СОС Николай Стойнев, общинският съветник Стефан Марков, член на комисията по архитектура и градоустройство,
Иво Панталеев от А.Д.А, автори на проекта за обновяване на ул. Граф Игнатиев и насоките за оформление на фасадите по улицата; Ирина Мутафчийска, представител на Съюза на урбанистите в България, работила по Градски стандарт; Милен Попов, собственик на Ideacomm, компания за външна реклама; и Георги Шопов, председател на Националната асоциация на строителни предприемачи, представители на бизнеса и рекламата.
От Столичния инспектората казаха, че наредбата за рекламата на хартия е добре, но е неприложима на терен.
Инспекторите нямало как да обяснят на хората защо дадена реклама трябва да е хоризонтално, а не вертикално и, че трябва да ги глобят.
Главният архитект
Здравко Здравко призна, че е получавал заплахи, късни телефонни обаждания и привикване в партийни кабинети. Всичко това било свързано с борбата му за въвеждане ред, премахване на павилиончета, реклами и други преместваеми обекти. Той каза, че 12 билборда, 120 телефонни кабини и над 200 реклами в столицата вече са изчезнали, защото са били на непозволено място. Също така той си припомни как късно вечерта е премахнатголям плакат на летището, заради, което светкавично е получил заплаха. Това обаче нямало да го откаже да си изпълни задълженията.
На дикусията се чуха мненията и предложенията на експерти и специалисти, на хора от бизнеса и на Столична община. Бяха дадени много примери за други градове в Европа и света, как е решено взаимодействието между местната власт, бизнеса и рекламата.
Коментари
Последни
Ремонт и лесен достъп до чешмите на София предлагат общински съветници
Постоянната комисия по екология към СОС одобри предложение на общинските съветници Цветелина Симеоно... Прочети още...
Пет ремонтирани площадки посрещат децата в столичния "Студентски"
Пет детски площадки посрещат малчуганите от столичния район "Студентски" след текущ ремонт, ... Прочети още...
Цветен пазар ще има за Цветница в столичния "Оборище"
Цветен пазар - изложение за цветя, градина и градско озеленяване организират от столичния район "Обо... Прочети още...
Започва подаването на заявления за гласуване в чужбина
Централната избирателна комисия уведомява, че от 12.00 часа българско време на 23 април 2024 г. на и... Прочети още...
Виж също
closeОбсъждат финансовата децентрализация на София...
"Децентрализацията е изключително актуална и за новия екип на Столичната община." Това каза заместник-кметът по ...
Прочети още keyboard_arrow_right