Air France намали наполовина CO2 емисиите при два от своите полети чрез съвкупност от действия, които ограничават въглеродния отпечатък

photo_library
  • Air France

    Снимка: Air France

  • Air France

    Снимка: Air France

  • Редуцирането е постигнато при два полета, до Монреал и Лисабон, чрез използване на доказани методи за декарбонизация и тестване на нови екологично отговорни инициативи
  • Това е илюстрация на ангажимента на Air France да намали своя въглероден отпечатък върху околната среда в съответствие с програмата Air France Act.

На 13 април Air France стартира програмата „Air France ACT“, представяща нова стратегия за декарбонизация, целяща 30% по-малко емисии на CO2 (за пътник на километър) до 2030 г. в сравнение с 2019 г., т.е. 12% по-малко общи емисии. За да илюстрира начините, по които може да бъде постигната тази цел, днес компанията изпълни серия от действия на два от своите полети, тръгващи от Париж-Шарл дьо Гол.

Този проект е част от "Skyteam Sustainable Flight Challenge", инициатива за стимулиране на екологичните иновации. Програмата приканва авиокомпаниите-членки на алианса да се включат в предизвикателството и изпълняват възможно най-екологично отговорните полети от 1 до 14 май 2022 г.

Чрез тази акция Air France възнамерява:

• да измери и илюстрира ефективността на вече внедрените и доказани методи, като: самолети от ново поколение, устойчиво авиационно гориво (SAF), екопилотиране, използване на електрически обслужващи средства на летищата

• да проучи нови възможности, които биха могли да бъдат използвани в бъдеще, като например: изкуствен интелект за оптимизиране на траекторията на полетите или използването на автономни машини за транспортиране на багаж

  • да предлага на клиентите по-устойчив, местен и сезонен кетъринг, ограничаване на разхищаването на храна, като позволява предварителен избор на менюто на борда, както и ограничаване на употребата на пластмасата за еднократна употреба

Операцията се проведе на два търговски полета, единият до Монреал, изпълняван от Airbus A350 на 3 май 2022 г., а другият до Лисабон на 4 май 2022 г., обслужван от Airbus A220. Тези самолети от последно поколение, които са в основата на стратегията на Air France за обновяване на флота, консумират от 20% до 25% по-малко гориво от самолетите от предишното поколение. Техният шумов отпечатък е намален с една трета. До 2030 г. тези самолети ще представляват 70% от флота на Air France, в сравнение със 7% днес, благодарение на инвестицията на авиокомпанията в размер на един милиард евро годишно от сега до 2025 г.

Полетът до Монреал беше зареден с 16% устойчиво авиационно гориво (SAF), а полетът до Лисабон с 30% SAF, в сравнение с 1% в момента, използван за полети, излитащи от Франция, съгласно настоящите разпоредби. Тези горива се произвеждат от биомаса, например използвана готварска мазнина. Следователно, те не се конкурират с хранителната индустрия и позволяват средно намаляване от 80% на емисиите на CO2 в сравнение с конвенционалното гориво. Ако вземем примера с използвана растителна мазнина, това означава да се вземе предвид уловения CO2 по време на растежа на растението, първото му ползване като мазнина за готвене, неговото рециклиране и използването му като авиационно гориво.

На земята и на борда, пилотите приложиха техники за екопилотиране, като рулиране само с един работещ двигател на земята и оптимизиране на траектории в реално време, в координация с контрола на въздушното движение.

50% по-малко CO2 емисии

Използването на тези методи позволи редуциране наполовина на CO2 емисиите при всеки от двата полета. Тази операция и значителният ѝ резултат станаха възможни, благодарение на ангажираността на персонала от всички сектори на Air France - пилоти, кабинни екипажи, наземен персонал, карго и персонал за техническа поддръжка, търговски и оперативни отдели. Няколко други компании и партньори също допринасят за това постижение като Airbus, TotalEnergies, Groupe ADP, Servair, Charlatte, Navya, както и летищните оператори в Монреал и Лисабон. Тази съвместна работа е в съответствие с убеждението на Air France, че декарбонизацията на авиационния сектор ще бъде резултат именно от съвместно сътрудничество с производители, авиокомпании, летищни власти, публични власти и национални и международни организации.

Винсент Ечебехер, вицепрезидент по устойчивост и иновации в Air France, заяви: „След обявяването на нашите нови научнообосновани цели за намаляване на емисиите на CO2, за нас беше важно да илюстрираме в конкретни примери как нашият сектор трябва да се трансформира, за да отговори на извънредната климатична ситуация. На два полета, до Монреал и Лисабон, ние включихме нашите партньори и клиенти в процес, насочен към доказване на ефективността на съществуващите процедури и предлагането на нови решения, чрез които ще придвижим усилията си за намаляване на въглероден отпечатък още една стъпка напред. Преходът е сложен, но за нас не е въпрос на избор, а на поети ангажименти. Air France ще стъпи и на опита и иновациите на другите авиокомпании в алианса SkyTeam, които също споделят амбицията да направят въздушния транспорт, съвместим с целите на Парижкото споразумение.”

Данните за намаляване нивото на CO2 емисиите ще бъдат анализирани, заедно с обратната връзка от клиентите, присъствали на двата полета. Тази информация ще бъде използвана в търсене на най-подходящите начини за ограничаване на въглеродния отпечатък.

Данните ще бъдат споделени с другите авиокомпании от алианса на SkyTeam, които взеха участие в Skyteam Sustainable Flight Challenge.

Цялата екологична стратегия на Air France може да бъде разгледана на специалния уебсайт: airfranceact.airfrance.com

Действия, изпълнявани на всеки етап от пътуването:

Преди полета:

  • До клиентите се изпраща съобщение с молба да ограничат обема и теглото на своя багаж. За да ограничи изхвърлянето на храна, пасажерите се насърчават да избират предварително своите ястия, така че на борда да се доставят само необходимите продукти;
  • В салоните се предлагат по-устойчиви, местни и сезонни продукти и се използват екологични материали;
  • Използване на електрическа наземна самолетообслужваща техника - за транспортиране на екипажите и на товарите.

На борда:

  • Използване на самолети от ново поколение (Airbus A350, Airbus A220), отделящи до 25% по-малко CO2;
  • Използване на 16% устойчиво авиационно гориво (произведено от TotalEnergies) при полета до Монреал и 30% при полета до Лисабон. Това позволи 90% намаляване на емисиите на CO2 (за сравнение средната стойност за индустрията е 80%);
  • Използване на техники за екопилотиране (рулиране само с един двигател, използване на бордови иновации за тактическа оптимизация на траекторията, оптимизиране на изкачване и спускане), позволяващи намаляване на разхода на гориво с 3 до 4% при всеки полет;
  • Използване на техники за екопилотиране (рулиране само с един двигател, използване на бордови иновации за тактическа оптимизация на траекторията, оптимизиране на издигането и снижаването на самолета), позволяващи намаляване разхода на гориво с 3 до 4% при всеки полет;
    • Използване на по-устойчиво оборудване за кетъринг (по-леки колички за хранене от ново поколение, рециклирани и рециклируеми табли, дървени прибори за хранене и бъркалки, хартиени чаши, премахване на индивидуалните пластмасови бутилки);
    • Ограничаване на отпадъците чрез предварителен избор на ястие преди полета и раздаване на комфортни комплекти (произведени от рециклирани материали и съдържащи органична козметика) по заявка в Business и Premium Economy;
    • Разделно събиране на отпадъци на борда: отделяне на пластмасови бутилки, картонени кутии за сок и кенове и др.;
  • Въвеждане на по-устойчива кетъринг услуга, изцяло приготвена във Франция, със 100% вегетарианска оферта при полети със средни разстояния и възможност клиентите, пътуващи до Монреал, да избират преди полета между вегетарианска опция или ястие, включващо месо от Франция или риба от MSC устойчив риболов.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Късмет на деня

Обърнете повече внимание на вътрешната красота днес – кожен салон, затоплящи се седалки, климатроник …

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

ЕРМ Запад изпълни плана си за обезопасяване на щъркелови гнезда в......

ЕРМ Запад обезопаси 88 щъркелови гнезда и 125 електрически стълба на територията на община Самоков в рамките на проекта ...

Прочети още keyboard_arrow_right