- Първият самолет от типа Airbus A220 вече носи ливреята на авиокомпанията
- Самолетът олицетворява ангажиментите на авиокомпанията за устойчивост
Като част от стратегията за обновяване на флота в края на месец септември 2021г. авиокомпанията ще достави първия от 60-те Airbus A220-300. Те ще заменят Airbus A318 и A319 в полетите на къси и средни разстояния.
По-леките материали, от които е изработен новият Airbus А220, позволяват използването на 20% по-малко гориво и намаляват с 34 % шумовия отпечатък в сравнение с предишното поколение самолети. Той ще изиграе решаваща роля за постигане на целите на Air France за устойчиво развитие, включително 50% намаление на емисиите на CO2 в абсолютно изражение във вътрешната мрежа от летище Орли - Париж и по междурегионалните маршрути до 2024 г., и 50% намаляване на емисиите на CO2 на пътник/км до 2030 г.
Първият Airbus A220, проектиран за Air France, наскоро напусна цеха за боядисване на Airbus. На корпуса на самолета са изрисувани цветовете на Air France и историческият символ на авиокомпанията, въплъщаващ богатата му история - крилатия морски кон.
Airbus A220 на Air France ще може да посрещне 148 пътници в конфигурация на кабината 3-2. Всяка седалка ще бъде оборудвана с USB портове тип А и тип С и всички пътници ще се радват на Wi-Fi достъп от личните си устройства.
- Безопасността на полетите е от ключово значение при подготовката за първия полет на A220.
Преди да започне да превозва клиенти на Air France, самолетът ще премине серия от наземни и полетни тестове. При пристигането си, той ще се използва повече от месец за обучение на летателните екипажи на авиокомпанията, някои от които са започнали така наречения процес за „оценка на типа“ още миналото лято.
Както при всеки нов тип самолет, влизащ във флота, компанията е създала две основни групи – от пилоти и от кабинен екипаж, които да се запознаят с него. След това те обучават своите колеги.
Миналия септември осем пилоти-инструктори преминаха 8-седмичен курс в учебния център на Airbus в Монреал. В момента те обучават своите колеги. В курса се използва полетен симулатор от типа FFS, разположен в централата на Air France в Париж. След пристигането на самолета от ново поколение, обучителната програма ще бъде допълнена с полети в реални условия.
Същата програма се използва и за кабинните екипажи, като през 2020 г. 14 стюардеси са преминали обучение в Цюрих. Те ще отговарят за предаването на знанията на останалите стюарди и стюардеси, като програмата ще завърши с практическо летателно обучение веднага щом A220 влезе в експлоатация.
За обслужването на 60-те самолета от типа, които ще бъдат постепенно доставени на авиокомпанията, ще бъдат обучени близо 700 пилота и 2500 члена на кабинен екипаж. Целият оперативен персонал от авиоинженери и обслужващи звена по летищата също се подготвят за работа със самолета от последно поколение.
Коментари
Последни
15-годишен разби павилион и открадна пари и цигари в Сливница
Сигнал за разбит павилион в Сливница е бил получен около 7 часа вчера, 24 април, в районното управле... Прочети още...
Дъжд и протест блокираха движението в центъра на София
Заради дъждовното време и обявените ограничения заради протестни действия в столицата днес, движение... Прочети още...
Дебора, която шофира с 2,9 промила алкохол в София: Бавно разграждам алкохола
"Оказва се, че моят организъм бавно разгражда алкохола", каза пред btv фолк певицата Дебора, която б... Прочети още...
ЦИК започва прием на документи за регистрация кандидатите за евродепутати
Централната избирателна комисия приема документи за регистрация на инициативни комитети за издигане ... Прочети още...
Виж също
closeЕРМ Запад изпълни плана си за обезопасяване на щъркелови гнезда в......
ЕРМ Запад обезопаси 88 щъркелови гнезда и 125 електрически стълба на територията на община Самоков в рамките на проекта ...
Прочети още keyboard_arrow_right