В София се наблюдава тенденция за плавно намаление на пътуванията с обществен транспорт, независимо от пускането на метрото. Градският транспорт все още е водеща форма на придвижване, но увеличаването на дела на пътуващите с метро не успява да компенсира спада при останалите видове обществен транспорт, въпреки инвестициите в масовото обновяване на превозните средства. Общото намаление на годишния брой пътници с обществения транспорт за периода 2011 - 2017 г. е 8,6 процента.
Това са само част от данните, които могат да се открият в анализите за актуалното състояние на транспортната, енергийната и ВиК инфраструктура в
Столична община. Те са направени от екипа на "Софияплан" като подготовка на Програма за София. Анализите са част от пространно проучване на различните аспекти на градското развитие на столицата.
Ето и още от проучването за велосипедите, броя автомобили, регистрирани в София и пешеходните маршрути в града:
Експлоатационното състояние на уличната мрежа в Столична община постепенно се подобрява. Липсващите връзки от първостепенната улична мрежа се доизграждат през последното десетилетие, но все още изостават спрямо темповете на разрастване на града и на моторизацията на населението. Последните данни за новорегистрираните и дерегистрираните автомобили в Столична община показват, че степента на моторизация е скочила от 515 авт./1000 души в края на 2016 г. на 663 авт./1000 души през 2020 година. Това е увеличение от 28.7%. За сравнение много от големите европейски градове имат нива на моторизация под 450 авт./1000 души.
Пешеходната свързаност в рамките на отделните градски зони е добра, но част от зоните са изолирани една спрямо друга. По този начин пешеходните маршрути на кратки разстояния често са значително удължени, което ограничава този тип придвижване. Големите инфраструктурни обекти в града нерядко се явяват бариери, възпрепятстващи свободното пешеходно движение. В някои случаи пространствената изолираност води до социална такава, както и до липса на достъп до базови услуги на близко пешеходно разстояние.
Велосипедният транспорт има огромен потенциал за развитие, тъй като делът му в транспортния микс все още е незначителен - между 1% и 2% според последните проучвания от 2017 и 2020 година. Основната бариера е инфраструктурна, тъй като в момента центърът и основните бизнес зони не са достъпни за голяма част от населението през качествена и безопасна веломрежа. Реализирането на мрежа от безопасни, обособени трасета първо по главните радиални направления към центъра, както и обвързването ѝ с вече съществуващата велосипедна инфраструктура, са най-важните стъпки към повишаването на атрактивността на велосипеда като средство за ежедневно придвижване.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 19 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 19 април. Двуетажен ... Прочети още...
Доброволци се погрижиха за паметника на Гунди в столичния "Слатина" (СНИМКИ)
Добоволци от "Levski Family" отделиха време и средства и организираха почистване и озеленяване на пр... Прочети още...
Две бебета починаха от коклюш в столични болници
Две едномесечни бебета с доказана диагноза коклюш са починали от болестта, потвърди здравният минист... Прочети още...
Агресия на пътя: Мъж хвърли цигарата си по млада шофьорка и я хвана за врата
42-годишен мъж беше задържан в столичното Четвърто РУ след агресия на пътя, съобщиха от МВР. Сигналъ... Прочети още...
Виж също
closeВелики оферти за 5G смартфони от Vivacom...
През април Vivacom предлага 6 страхотни 5G смартфона на атрактивни цени, започващи от 1,98 лева на месец на лизинг за 24...
Прочети още keyboard_arrow_right