Близо половината от новите плочки на улица „Граф Игнатиев“ не са с необходимата носимоспособност. За това съобщи строителният министър арх. Иван Шишков, както и за нови нередности на ремонта на централната столична улица "Граф Игнатиев".
Той коментира, че след проверката е било изненада, че част от настилката е под необходимата носимоспособност. "46% от плочките не отговарят на нормата за носимоспособност", разкри Шишков.
„В последния един месец, в който правим проверки на магистралите и пътищата в страната, проверките се превърнаха в сериал „кражбата на магистрали“. Защото при всяка проверка излиза едно и също нещо – между 25 и 30% липса на асфалт", потвърди министърът на регионалното развитие и благоустройството пред Нова телевизия.
Проблемът става все по-голям, а за последните седем – осем години тези магистрали не само са в изключително лошо състояние, но вече и буквално се разпадат, предупреди арх. Шшиков.
Той отново подчерта, че асфалтът на участъка между Софийския околовръстен път и гара Яна, на магистрала „Хемус“ е между 13,5 и 14 см при предвидени по проект 20 см дебелина. Освен това парадоксално според министъра е и че още в проекта на трасето са предвидени само 20 см дебелина, при положение, че за другите магистрали по проект са планирани 28 см.
„По първоначалната информация, която имам от снощи, най-вероятно ще намерим и шлака. Това означава, че е сложен друг материал, не този, който следва да бъде поставен”, каза Шишков. Той изрази надежда, че както Европейската прокуратура ще се заеме с този участък, така и българската прокуратура ще вземе отношение за трасетата на магистралите „Марица“ и „Хемус“. Министърът подчерта, че за строителството на всички тези обекти е имало и строителен надзор, който се е разписвал за тяхната експлоатация.
„Ако се търси наистина къде е бил проблемът, то трябва да кажем, че той е бил в начина на управление на държавата“, заяви Шишков. И беше категоричен, че проблемът всъщност има две страни – политическа и криминална и със сигурност някъде има престъпление, защото някой някъде се е разписвал.
За ремонта обаче на тези магистрали ще платят всички българи, защото парите ще трябва да се осигурят от държавния бюджет, обясни архитект Шишков. Той информира, че се работи в рамките на тази година да се направят проекти за основни ремонти на проблемните магистрални участъци, както е по закон, а не както до сега – основни ремонти да се правят без строителни книжа и да се представят за текущи.
Коментари
Последни
Директорът на Гробищни паркове в София няма да подаде оставка
Изпълняващият длъжността директор на Общинското предприятие "Гробищни паркове" в София Румен Димитро... Прочети още...
ГЕРБ-СДС в СОС: Парад на наглостта – брат, баща и син получават обществени поръчки за хиля...
„Парад на наглостта“ – така общинските съветници от групата на ГЕРБ-СДС в СОС опре... Прочети още...
Пускат движението на „Тракия“ между 20-и и 21-и км от София към Бургас
Движението по АМ „Тракия“ в платното от София за Бургас между 20-и и 21-и км ще бъде въз... Прочети още...
Тестове на слуха на деца в предучилищна възраст извършват в 7 детски градини в столичния "...
Безплатно скринингово изследване на слуха при деца в предучилищна възраст ( 5-6-годишни) се извършва... Прочети още...
Виж също
closeЕРМ Запад изпълни плана си за обезопасяване на щъркелови гнезда в......
ЕРМ Запад обезопаси 88 щъркелови гнезда и 125 електрически стълба на територията на община Самоков в рамките на проекта ...
Прочети още keyboard_arrow_right