Какво представлява софтуерът за мониторинг на медии и защо е важен?

Вестници

Снимката е илюстративна

Инструментите за наблюдение на медиите ви позволяват да проследявате теми в печатни, радиостанции, телевизии, онлайн и социални медии.

В PR и комуникациите е важно да измервате успеха на вашите кампании, да се справяте бързо с кризата и да се ослушвате за негативни новини. Всичко това може да се постигне чрез ефективен медиен мониторинг.

Преди инструментите за наблюдение на медиите, младшите PR акаунти трябваше да проследяват ръчно темите в медиите. Това беше дълъг процес. Това включваше закупуване на вестници, слушане на радио и гледане на телевизионни предавания, търсене на отразяване на конкретна кампания, клиент или компания. След това медийните споменавания бяха физически изрязани от вестниците и залепени в книга с изрезки. Алтернативно, споменаванията бяха ръчно преписани от излъчване, принтирани и отново залепяни в тази книга с медийни изрезки.

Процесът на ръчно наблюдение на медиите и измерване на въздействието на техните PR усилия беше бавен и често неточен. За щастие на PR индустрията, с развитието на програмирането и високите технологии имаше дигитален скок в начина, по който хората консумират информация и как тази информация се публикува – от цифрови новинарски платформи до социални медии.

Сериозното ниво на автоматизация генерира рязък ръст в ефективността на процеса по дигитализация от изрязване на вестници и лепенето им сега клиентите могат да достъпят цялата информация през уеб базирана платформа и да намерят всичко което има е нужно.

Повечето компании, в които има отдел по маркетинг и PR разполагат със софтуер   за наблюдение на медиите. Тези софтуери са различни по вид и архитектура. От сложните булеви търсения и сигнали на Google News, през множество софтуери предлагащи  различни табла за управление с ръчно тралиране, до инструменти и платформи за медийно разузнаване.

С какво може да ви помогне софтуерът за наблюдение на медии?

За професионалистите в областта на връзките с обществеността и комуникациите инструментите за наблюдение на медиите са разход, който си заслужава. Те спестяват ценно време и енергия, които могат да бъдат насочени към по-важни и творчески задачи.

Наблюдението на медиите е от жизненоважно значение, когато управлявате кораб със стегнат екипаж, защото оптимизира ежедневния ви работен процес и ви позволява да избегнете дългите ръчни процеси.

И така, какво трябва да търсите в инструмент за наблюдение на медии?

Спестете време с автоматизация

Независимо дали сте вътрешен PR или сте част от агенция, времето е важно. И в крайна сметка времето е пари. Така че защо да извършвате отнемащите време сложни процеси за наблюдение на медиите вместо да се възползвате от модерните технологии?

С постоянния напредък в технологиите вече е възможно да се автоматизира медийното наблюдение. Освен това има налични инструменти за наблюдение на медиите, които могат да доставят желаната информация възможно най-бързо. Това може да се направи с вградена система за предупреждение, която ви позволява да увеличите усилията си за наблюдение на медиите.

Сдобийте се с полезни прозрения

Вие не само искате да наблюдавате медийното отразяване, което получавате, но също така трябва да търсите информация за отразяването. Прозрението е от ключово значение, тъй като предоставя възможност да подобрите своя PR и да докажете стойност по измерим начин за отчетите.

Някои инструменти за наблюдение на медии предоставят графики, които показват броя на статиите за определен период, анализ на настроенията на отделни статии или общо отразяване и карти, показващи географския произход на отразяването.

Наличието на инструмент за наблюдение на медиите, който предоставя информация за данните, ще спести време и ненужно въвеждане на данни.

Но тъй като крайния получател на информация е обикновено по-консервативен от дигитална гледна точка, изключително полезно е медия мониторинговият софтуер да позволява експорт на данните във формат, който ще ви бъде полезен като word, excel, power point, html, xml и много други.

Медийно разузнаване в реално време.

В днешния цифров 24-часов цикъл на новините, прозорецът от време, в който медийното отразяване е уместно, се затваря. Нещо, което се случи снощи, доставено в 9 сутринта тази сутрин, е стара новина. Ако сте в разгара на криза, медийното отразяване не е подходящо на следващия ден и ситуацията вероятно вече се е разпространила извън контрола ви.

Има инструменти за наблюдение на медиите, които предлагат предупреждения в реално време. Те ви позволяват да бъдете начело и да получите информацията, от която се нуждаете за моментални маркетингови възможности или да преодолеете криза, преди да е започнала.

Наблюдение между платформи

Обществеността вече консумира информацията от медиите по различен начин, отколкото преди десетилетие. Шестдесет и осем процента от възрастните хора казват, че получават новините си от социалните медии, а не чрез традиционни средства, като печат или радио. Следенето на ежедневните заглавия просто вече не е от полза.

Това означава, че трябва да имате възможност да наблюдавате възможно най-много различни източници на една медия в различните медийни канали и платформи. Те включват социални медии, блогове, онлайн новини и предавания.

Когато търсите инструмент за наблюдение на медиите, трябва да намерите инструмент, който разполага с подходящите медийни източници. Ако има конкретни публикации, които трябва да наблюдавате и които не са налични, често можете да поискате добавяне на източници. Но ако не, тогава можете да потърсите другаде инструмент, който отговаря на вашите изисквания.

Защо е важно да наблюдавате бизнеса си?

Ако искате да осигурите дългосрочен успех на марката и желаете да станете известно име или голям играч във вашата индустрия, трябва да следите какво се случва около вас. Никой човек не е остров и същото може да се каже за марката ви. Интелигентното наблюдение на медиите може да ви помогне да избегнете криза или да държите под око конкуренцията си.

Ето някои от многото начини, по които интелигентното наблюдение на медиите може да помогне на вашата компания да процъфтява.

Управлявайте репутацията на вашата марка

Най-важният ресурс на марката е нейната репутация и доброто наблюдение на медиите ви помага да я защитите.

Наблюдението на медиите ви позволява да сте в крак със заплахите за репутацията на вашата марка. Може да ви помогне да развиете още повече репутацията си, като ви държи в крак с това, какво се говори за вашата марка и кой го казва.

Данните и настроенията в медийното отразяване, което получавате, също ще осигурят прост преглед на това как се възприема вашата марка.

Наблюдавайте вашите конкуренти

Пазарите са по-конкурентни от всякога. Проучването на състоянието на конкурентното разузнаване за 2021 г. показва, че 89% от фирмите смятат, че пазарът им е станал по-конкурентен през последните три години. Други 49% казват, че е станало много по-конкурентоспособно.

Ефективното наблюдение на медиите може да ви помогне да проследите прессъобщенията на вашите конкуренти, представянето на продукти, корпоративните събития и медийното отразяване. Позволява ви да вземате по-информирани решения за това как и къде да се състезавате.

Бъдете наясно с управлението на кризи

Необходими са години, за да се изгради добра репутация на марка, но са необходими само мигове, за да се унищожи. Затова е наложително да реагирате бързо и да сте проактивни във вашето възстановяване, когато се сблъскате с криза.

Наблюдението на медиите в реално време ви позволява да изпреварвате пресата и да управлявате връзките с обществеността без неприятни изненади. В резултат на това може да сте в състояние да предотвратите потенциална криза или да създадете перфектния отговор, за да излезете от нея невредими.

Извличайте прозрения и измервайте ефективността на кампанията

Да докажете стойността на работата си не е лесно. В индустрията за връзки с обществеността и комуникации може да не е лесно да измерите колко ефективна е била вашата кампания.

С медийния мониторинг можете да наблюдавате кампанията си и да предоставяте измерими данни, за да докажете стойност. Това ще насърчи по-доброто разбиране на положителното въздействие и успеха на кампаниите.

Проследявайте успеха и настроението

Настроенията са важен показател при оптимизиране на вашия PR, тъй като ви позволяват да видите преките и измерими резултати от вашата кампания върху възприемането на марката. Освен това ви позволява да усетите пулса на публиката.

Жизненоважно е да имате достъп до или да получавате актуална информация, ако проследявате успеха. Сигналите в реално време са фантастичен ресурс, който ви дава обратна връзка момент по момент за вашите усилия.

Навременното знание улеснява непрекъснатия процес на обучение, което ви позволява да развивате и оптимизирате своя PR и комуникационен резултат.

Намерете нови бизнес възможности

Няма значение дали сте утвърдена марка или сте новодошъл, който иска да остави своя отпечатък. Наблюдението на медиите е безценен инструмент, ако търсите нови бизнес възможности. Проследяването на други индустрии ще ви позволи да забележите празнина на пазара и да сте наясно с потенциалните конкуренти.

Можете да проведете проучване на влиятелни хора в индустрията и мисловни лидери, тъй като те могат да бъдат използвани за прокарване на вашия продукт.

Ако откриете нови публикации и компании, с които да си партнирате, можете да действате, докато желязото е горещо. Интелигентното наблюдение на медиите може да ви помогне да намерите нови пътища за вашата марка.

Разбиране на тенденциите и вашите клиенти

Като можете да следвате тенденциите в медиите в реално време, можете да информирате по-добре своите кампании, съдържание и социални медии. Това ще гарантира, че винаги сте в челните редици на най-голямата тенденция или най-новите извънредни новини.

Мониторингът на социалните медии може да ви помогне да разберете какво наистина ангажира вашите клиенти, като ви информира как да повишите честотата си на кликване (CTR) на вашите социални страници. Следенето на вирусните тенденции също ще улесни интелигентните моментни, маркетингови възможности и бързите отговори на случващото се в света около вас.

Напредък в инструментите за наблюдение на медиите

AI революционизира медийния мониторинг и PR и комуникационната индустрия като цяло. Тъй като технологията непрекъснато се подобрява, тя ще замени дългите булеви низове и неоптималните резултати с дълга опашка. Безопасно е да се каже, че предстоят още иновации.

Инструментите, базирани на машинно обучение, осигуряват по-бърза и по-удобна за потребителя услуга. Те функционират като усъвършенствана алтернатива на сигналите на Google и сложните услуги, управлявани от Boolean.

Инструментите за наблюдение на медии с изкуствен интелект на пазара имат неограничени възможности за търсене, светкавично време за зареждане, предупреждения в реално време и цялостно медийно отразяване. С множеството предимства за вашата марка, медийният мониторинг е не само полезен, но и необходим.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Късмет на деня

Хората, които са непрекъснато кисели, в следващия сиживот се прераждат в туршия

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Велики оферти за 5G смартфони от Vivacom...

През април Vivacom предлага 6 страхотни 5G смартфона на атрактивни цени, започващи от 1,98 лева на месец на лизинг за 24...

Прочети още keyboard_arrow_right