КЗП ще проверява намаленията на цените в София и в страната

-

Снимка: unsplash

Кампания за проверка на начина на намаленията на цените в търговската мрежа и онлайн търговията започват от Комисията за защита на потребителите.

Проверките на територията на София и в цялата страна започват от началото на следващата седмица, съобщиха от DarikNews. Ще бъдат проверявани и онлайн търговците.

Обявените проверки имат превантивен характер и се провеждат в навечерието на станалия популярен в последните години „Черен петък“, който се провежда в края на месец ноември. Очакванията на комисията са проверките да имат възпиращ ефект.

Определянето на цените на стоки и услуги е субективно право на търговеца и законодателството не предвижда регулиране на тяхното равнище. Търговците обаче използват различни маркетингови подходи и трикове с цел привличане на повече клиенти. Именно затова законодателството е въвело допълнителни, специфични изисквания по отношение формулирането на анонсите и най-вече при обозначаването на цените на стоките, когато провеждат кампании за намаление. Мотивът е оптимална защита правата на потребителите.

Умишлени действия на търговеца, които имат за цел подвеждане на потребителя или да го накара да купи нещо при условия, които не са били достатъчно ясно обявени в началото или в движение се опитва да променя правилата – всичко това са нелоялни търговски практики, които се санкционират до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно.

Някои от основните изисквания при намаляване на цените са:

- старата цена да е прилагана поне един месец преди съобщението за намаление. Това се прави с цел да не се спекулира от страна на търговците и да се създава илюзорна представа за едно намаление, което на практика е фиктивно.

- потребителят не може да бъде привличан с шумна кампания за намаление, която да трае по-малко от един ден

- задължително е върху етикета да са посочени старата и новата цена. Търговецът би могъл да посочи и процента на отстъпката.

- реципрочност при обявяването на процента намаление в даден обект - ако в магазина има стотици стоки, а само 4-5 от артикулите са намалени с 50%, не би било коректно на витрината да пише намаление - 50%.

- понякога търговците разпространяват твърде голям тираж брошури с промоционални стоки, но може да се окаже, че в търговските обекти липсват наличности от тях. Или пък цените в брошурата да не съвпадат с реалните в магазините от веригата.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 30 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 36 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 40 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 15 Гласове)
Общо гласували: 138 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

MOTOROLA RAZR 40 и MOTOROLA RAZR 40 ULTRA с до 150 лева отстъпка ......

Vivacom не спира да изненадва потребителите със страхотни отстъпки на някои от най-търсените смартфони. До края на март ...

Прочети още keyboard_arrow_right