"Ние, потребителите": Мода са клиентските карти за намаление и търговците ви атакуват с маркетингови съобщение

"Ние, потребителите": Мода са клиентските карти за намаление и търговците в

Снимка: Фейсбук

Следете цените и характеристиките на стоките при пазаруване, съветват от потребителската платформа

Следете цените и характеристиките на стоките, съветват от потребителската платформа "Ние, потребителите". Създателят й Габриела Руменова даде ценни съвети на потребителите пред Радио София. Процентното намаление е това, което най-много привлича потребителите, а не цената която трябва да платят, когато купуваме трябва да сме внимателни и активни, когато избираме, препоръча експертът.

Столица.bg забеляза, че има стоки, чиято цена в момента е двойно по-висока след намалението за Черен петък. "Основното правило е, че последната цена, от която се прави намалението трябва да се прилага 30 дни", обясни Руменова пред Столица.bg. Последният петък на ноември бе на 25-и и е редно тази цена на стоките да е валидна зо 25 декември.

Когато пък намалението е било само за уикенд или 2 - 3 дни, то сегашното намаление трябва да е от тогавашната цена.

 

"Трябва да казваме „не“ на всички случаи, в които се опитват да ни заблудят по някакъв начин. Всъщност най-голямото наказание за търговеца е да не купим от него, да кажем на други хора, че той не е коректен. По този начин той много трудно би могъл да съществува на пазара", съветва експертът и добавя, че е когато сме направили изор на стока е добре да я проверим при повече търговци.

От "Ние, потребителите" са установили, че в търговската мрежа върви една мода, при която се издават клиентски карти. Привличат клиенти като пускат намаления за 3 или 5 дни и с тези карти може да се пазарува в този магазин с намаление от 20%.

"Целта, в действителност е да се приканят хората да си извадят такива карти, за да могат в последствие да ги атакуват с различни маркетингови съобщения, а в някои случаи, ако са дали такова съгласие, да предоставят личните им данни и на трети лица", обясни Габриела Руменова.

В България все още не са изградени традиции в класическата онлайн търговия, в която потребителите си харесват нещо онлайн, плащат го онлайн и го получават. При нас виждаме го онлайн, отиваме да го видим във физическия магазин или обратното – плащаме с наложен платеж, коментира експертът.

Клиентите освен за цените, трябва да следят и характеристиките на стоките, да гледат за гаранция и винаги да изискват касова бележка. При евентуален проблем да се обърнат първо към търговеца, а след това и към контролните органи. Много от онлайн търговците пък изпращат поръчани стоки без тест и в повечето случай клиентът пълни касата на куриерските фирми, като връща некачествена стока.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 148 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

ЕРМ Запад изпълни плана си за обезопасяване на щъркелови гнезда в......

ЕРМ Запад обезопаси 88 щъркелови гнезда и 125 електрически стълба на територията на община Самоков в рамките на проекта ...

Прочети още keyboard_arrow_right