Здравната и икономическа криза вдигнаха възрастта на автопарка в София

-

Снимка: Столица.bg

От началото на пандемията от COVID-19 средната възраст на регистрираните в София превозни средства е започнала да се увеличава. Това съобщава зам.кметът на столицата по направление "Финанси и здравеопазване" Дончо Барбалов.

Това важи както за леките автомобили, така и за превозните средства, използвани за развиване на бизнес и туристически услуги, става ясно от данните в дирекция "Общински приходи" за периода 2012 – 2021 г., подчертава той.

Най-много новопроизведени моторни превозни средства са били купувани в периода 2018-2019 г. След това техният брой рязко спада и средната възраст на автопарка в столицата съответно започва да се увеличава.

През 2012 г. регистрираните леки автомобили в София са били общо 571 596. От тях произведените през същата или предходна година са едва 22 421 бр. Преди разгара на пандемията през 2019 г. новите леки коли в София са 54 542 бр., но през миналата 2021 г. броят им пада на 40 948, от общо 874 997 регистрирани леки автомобили в столицата.

Сходни са процесите при мотопедите (до 50 куб. с.) - в началото на разглеждания период (2012 г.) новите мотопеди са били 193 от общо 3492 бр. в движение. Непосредствено преди пандемията броят им достига 1133, докато през 2021 г. новопроизведените мотопеди по улиците на София вече са едва 335.

При автобусите (без тези на градския транспорт) броят на произведените същата или предходната година, които са били регистрирани в столицата са съответно: 2012 г. – 76 броя, 2019 г. – 690 бр., 2021 г. – 231 броя., отчита още зам. кметът.

Подобна е ситуацията и при товарните коли до 3,5 тона, които се използват най-масово от дребния и среден бизнес. През 2012 г. в движение са били общо 25 990 такива коли, от които новите са 2010 бр., през 2019 г. новите вече са 18 694, но през миналата пандемична година броят на новопроизведените товарни коли пада на 10 509. Средната възраст на този тип МПС в столицата също варира – от 12 години през 2012 г, тя пада на 9 г. преди пандемията и сега отново се е повишила, като надхвърля 11 г.

Изводите от тази статистика са ясни – здравната криза, обхванала страната ни в началото на 2020 г. вече е прераснала в икономическа. При стагнация и несигурност в развитието на икономиката, няма и инвестиции в нови превозни средства, казва Дончо Барбалов.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Одобрявате ли именуването на улици и пространство в София в подкрепа на Украйна?
  • - Да, цяла Европа изразява своята солидарност (13%, 148 Гласове)
  • - Не, преименуването на алея пред Руското посолство е провокация (85%, 967 Гласове)
  • - Не мога да преценя (2%, 21 Гласове)
Общо гласували: 1136 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

33% от живеещите активно в България разчитат на технологиите за п......

С множеството оферти през юли и август Yettel поставя началото на дългосрочна инициатива в подкрепа на движението и акти...

Прочети още keyboard_arrow_right