Знаменитият хърватски хореограф Лео Муич поставя новата балетна "Ана Каренина" в Софийската опера и балет, предаде БНР.
За първи път хореографът го прави Хърватския национален балет в Загреб през 2014 г. Тогавашната главна художествена ръководителка на нашия Национален балет – прима балерината Сара-Нора Кръстева, желае спектакълът да бъде направен и в София, но не се намират средства за осъществяване на тази идея.
Сега благодарение на финансовата подкрепа на Столичната община, Лео Муич работи с трупата на Софийската национална опера и балет. А премиерата на новата редакция на балета "Ана Каренина" ще е на 27 януари.
Следващите спектакли са на 28-и януари вечерта и на 29-и януари следобед, на 2-и и 3-и февруари, 30-и и 31-и март вечерта и на 9-и април следобед.
В главните роли ще гледаме Марта Петкова и Катерина Петрова като княгиня Ана Каренина, Никола Хаджитанев и Цецо Иванов в ролята на граф Алексей Вронски, Емил Йорданов, Никола Хаджитанев, Цецо Иванов и Фредерико Пинто като граф Алексей Каренин.
"Недостатъкът на балетното изкуство е фактът, че ние, балетните артисти, не говорим. Но точно заради това, когато създавам хореография, аз обичам да използвам заглавия, които са станали част от поп-културата. „Ана Каренина“ е творба, която задължително се изучава в училище. Като говорим за дебелата книга, всъщност те са две, там в 30 страници се разказва само за нейната черната рокля, а при нас тя просто се появява в черната рокля, нали?! В днешно време всичко е фото, Инстаграм, тук и сега. Беше ми много интересно да пресъздадем всички персонажи. Няма малки и големи роли, има само малки и големи артисти! Тук всички са важни, всички разказват една интерактивна история. Конфликтът е много ясен, а това, което много добре се пресъздава чрез танца, са взаимоотношенията", казва в интервю за БНР хърватският хореограф.
"Спектакълът „Ана Каренина“ първоначално е създаден за закрито пространство, за театър като Софийската опера и е най-добре да бъде представен така от гледна точка на осветлението, т.е. на тъмнината, която ни е необходима. Също така аз съм все още относително млад хореограф и винаги ми е интересно след като се запозная с една трупа, да работя в зависимост от възможностите на танцьорите по един или друг начин, така че да се получи най-добрата версия. В София, в Националния балет, нивото е още по-високо и мога да поставям по-големи технически трудности. Имаме по-голям ансамбъл и повече състави солисти. Интересно ми е и това е моята идея за театъра, за разлика от киното, където кастът е един и същи. Хората идват да гледат в различни дни и Брад Пит си е винаги Брад Пит, а Марта Петкова и Катерина Петрова няма да бъдат никога една и съща Ана Каренина. Всеки спектакъл ще бъде нов и оригинален!", допълни Лео Муич.
Коментари
Последни
Ремонт спира водата в част от столичния жк Дружба 1
Заради подмяна на сградно отклонение в ж.к. „Дружба“ 1 се налага спиране на водоподаване... Прочети още...
Без паника: Тестват системата за ранно предупреждение и оповестяване в София
Националната система за ранно предупреждение и оповестяване на населението на територията на Столичн... Прочети още...
Анулирани полети от Виена до София заради стачка на австрийските авиокомпании
Продължава стачката на австрийските авиокомпании. Анулирани са полетите между Виена и София, съобщав... Прочети още...
Катастрофа с двама пострадали мотористи на столичния бул. „Г.М. Димитров“
Пътнотранспортно произшествие между лек автомобил и два мотора е станало на бул. „ д-р Г. М. Д... Прочети още...
Виж също
closeОтбелязваме Световния ден на театъра, в София връчват наградите И......
В Народния театър "Иван Вазов" днес, в Световния ден на театъра, ще бъдат връчени наградите ИКАР, съобщават от Съюза на ...
Прочети още keyboard_arrow_right