2 часа продължиха споровете за ул. "Съборна"

2 часа продължиха споровете за ул. "Съборна"

Снимка: Столица.bg

Общински съветници от транспортна комисия се срещнаха с живеещи и собственици на имоти на улицата

Повече от 2 часа продължи дискусията за ул. Съборна да стане пешеходна зона и да се премахнат автомобилите. На извънредно онлайн заседание Постоянната комисия по транспорт към СОС проведе обсъждане на проект със становище и бяха изслушани всички засегнати страни.

През май т. г. независимият общински съветник и Столична община представиха проект за ул. "Съборна", според който се премахват автомобилите и улицата става пешеходна връзка между Градската градина и Южния парк, през бул. Витоша.

Преди ден председателят Карлос Контрера и общинските съветници Зафир Зарков и Калоян Паргов, заедно със зам.-кмета по транспорт Кристиян Кръстев се срещнаха с представители на собственици на имоти и търговски обекти по улицата  и постигнаха съгласие за бъдещето. А то е , че не се премахват изцяло автомобилите, а паркоместата се намаляват от 100 на 26.

И двете страни отстъпиха и се направиха компромиси, за да се стигне до решение. Предложението е от ул. "Съборна" с "Цар Калоян", нагоре до "Света Неделя" ще се ограничи навлизането на автомобили, каза Карлос Контрера. Зам.-кметът Кръстев е предложил да се поставят пиломати, с които ще се ограничи от "Калоян" в посока "Света Неделя" да не влизат автомобили и да паркират.

"Собствениците на имоти и ползватели поставиха въпроса да се осигури някаква форма на достъп и кратковременен транспорт, за да се обслужват сградите, без да говорим за паркоместа. Възможен е компромис, да не препятстваме достъпа на хората до имотите и с поставяне на пиломати ще се осигури контролиран достъп, ще ограничи и достъпа на всякакви хора да влизат в това пространство и да паркират там за неопределено време", каза Контрера.

Борис Бонев коментира, че пиломатите са скъпо съоръжение и няма никаква гаранция, кой и как ще контролират достъпа през тях. "Схемата за организация за движение по "Съборна" не беше обсъждана публично. До комисията не стигнаха Съюз на урбанисти и Съюз на архитектите", каза независимият общински съветник, който категорично е против допускането на автомобили.

Владислав Панев пък коментира, че превръщането на "Съборна" в пешеходна зона ще стимулира определен тип търговци. И един ден всички улици в околността ще станат пешеходни и това ще се отрази добре на търговията, екологията и цените на имотите.

Зам.-кметът по транспорта Кръстев успокои общинския съветник Симеон Ставрев, че пиломатите няма да са с катинар и ключ. "Има няколко вида, най-често използваните в Европа са автомотизирани, има варианти с наблюдение от камера и доспукане само за регистрирани автомобили, има и с дистанционно, няма да толерирам пиломат с катинар и ключ", каза Кръстев.

Арх. Любо Георгиев, директор на Софияплан, цитира два стратегически документа - План за устойчива градска мобилност и Визия за София, цитира резултати от анкети, препоръките на Ян Геел за "Град за хората", според които "Съборна" трябва да е пешеходна зона без автомобили.

Участие в онлайн заседанието на комисията взе и Силва Георгиева, която представляваше интересите на живеещи и собственици на имоти и търговски обекти на "Съборна".

"Благодаря за срещата вчера на Карлос Контрера, Калоян Паргов, Замфир Зарков и зам.-кмета Кристиян Кръстев. Объдихме поректа и ние направихме компромиси с боря на пракоместата, важни за функицонирането на улицата. Това е луксозна търговска улица и според анкета на посетителите по нея 78% смятат, че е проблем липсата на прако места и затова не посещават улицата. 100% от хората не харесват тези кашпи. "София град за хората"  някой от вас не го е чел внимателно и не е отчетен фактът, че на тази улица е световната марка "Картие". Дори в Копенхаген е на транспортна улица. "Съборна" има нужда повече от нова настилка, ново осветление, сигурност, премахване на висящи кабели. Хората на "Съборна" допринасат за културния облик на улицата за естетиката в центъра. Няма устройствен план, който да е по-важен от прехраната на хората и не случайно улицата е посочена от главния архитект на София като референтна улица. Нас не ни удовлетворяват 26 паркоместа, от 100 преди. За реконструкция на пл. "Света Неделя" на "Фуксас"  нека да се направят нови замервания на трафика, ние гражданите да вземем участие в нов красив проект и всичко да е съобразено с това, което се случва на "Съборна"", каза Георгиева.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Как смятате, че трябва да е таксуването след въвеждането на новата тикет-система в София?
  • На разстояние (40%, 167 Гласове)
  • На време (13%, 53 Гласове)
  • И двете (разстояние и време) (19%, 78 Гласове)
  • Сега си е добре, да остане фиксирана цената (26%, 108 Гласове)
  • Не мога да преценя (4%, 15 Гласове)
Общо гласували: 421 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

СОС одобри тегленето на заем от 60 млн. евро от ЕИБ за 10 стратег......

Столична община ще изтегли до 60 млн. евро инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка за изграждане на вътре...

Прочети още keyboard_arrow_right