След обсъждане и дискусия започна и търсенето на места за паркиране на модерните за придвижване в София двуколесни скутери - електрически тротинетки. В последната година и особено в летните месеци по столичните улици, булеварди, тротоари, велоалеи и паркове покрай пешеходците профучават скутери. Все още няма правила и регламент къде да се движат новите екологични средства за придвижване, както и къде да спират и паркират.
Вече има идея Софпроект да изследва достъпността и какъв ще е резултатът, ако се отделят 150 места за паркиране на скутерите в зона за платено паркиране на автомобили. Заемането на място за автомобил не е толкова фатално. Проучване посочва, че 3 - 4 скутера и велосипеда в синя или зелена зона, показват, че това са 3 - 4 леки коли по-малко в центъра на столицата.
София за разлика от монго други европейски столици се оказа, че е подготвена да приеме новото предизвикателство. От Столична община бяха подготвени са споделените системи за пътуване и вече се обсъждат правила, регламенти и мерки.
В края на миналата седмица скутерите бяха тема на дискусия в Обществения съвет по безопасност на движението към кмета на София. "Столична община е проактивна още преди да се появи проблем. Вече имаме инициатива и водим разговори и дискусии. Повече от месец дискусия за електрическите тротинетки провеждат и от Зелена София, коментира пред Столица.bg общинският съветник Зафир Зарков. Той обясни, че разговори се водят и с оператори, които предлагат скутери.
Във Виена Зарков се запознава съвсем отблизо с проблема за бързото и масово навлизане и скутерите и какви проблеми се появяват за местната власт. Така се е получило и в Париж и други европейски столици. По най-бързия начин електрическите тротинетки трябва да влязат и в Закона за движение по пътищата.
От Московска 33 вече имат идея и планове, къде да се направят места за паркиране на скутерите. А чрез мобилно приложение електрическите тротинетки да могат да се остават и вземат от различни точки в столицата. Именно паркирането в другите европейски градове е създало проблем, защото тротинетките се оставяли на кой, където му падне, по тротоари, по спирки, по паркове. Във Виена има над 300 случая, при които пешеходци се спъват в скутери, в Париж пострадали, а в Сан Франциско сгазен човек.
Трябва да има регламент за режима на отдаване. Столична община има готовност за обособяване на 200 места за безплатно паркиране на велосипеди и тротинетки. Все още се водят разговори и се предлагат идеи, но е факт, че този път Столична община е крачка напред и не е изненадана от новите системи за споделено придвижване в столицата.
Общинският съветник Карло Контрера получи подкрепа на доклада, който внесе в Комисията по транспорт и туризъм за създаване на система за споделено ползване. Вече се очакват от главния архитект на София Здравко Здравков да посочи точките в града, където ще се паркират електрическите скутери.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 28 март 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 28 март. Автомобил о... Прочети още...
Катастрофа с пострадал моторист на столичния бул. „Г.М. Димитров“
Пътнотранспортно произшествие между лек автомобил и два мотора е станало на бул. „ д-р Г. М. Д... Прочети още...
След 2 месеца сън мечокът Тони от столичния зоопарк се радва на пролетта (СНИМКИ/ВИДЕО)
Кафявият мечок Тони от Софийския зоопарк се събуди от продължителен зимен сън и вече се радва на про... Прочети още...
Задържаха ботевградчанин, откраднал покъщнината на свой съгражданин
Мъж от Ботевград попадна в ареста, след като беше задържан за кражба на домакински уреди от частен д... Прочети още...
Виж също
closeПламен Данаилов, ИТН: Това е сборен бюджет, без ясна политика за ......
„Гласувахме против бюджета за София за 2024 г. поради ясна липса на визия от страна на столичната администрация в ...
Прочети още keyboard_arrow_right