Американска фирма се отказа да строи метростанция в София, между "Слевница" и "Обеля". Дружеството миналата година подписа договор със Столична община, но сега се оказва, че не може да осигури финансирането. Това обясни директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев на срещата Urban Development Forum Sofia 2018.
Чуждестранният инвеститор - "Арселанд Есперя" ЕАД, има интерес към изграждането на голям жилищен комплекс в тази част на София, собственик е на голям терен между "Люлин" и "Обеля" и сам предложи, през октомври 2017 г. сътрудничество със Столична община, припомнят запознати.
В тази ситуация Столична община се ангажира с финансирането на плануваната метростанция, напомни проф. Братоев.
Докладът по този публично-частен порект бе гласуван миналата година от Постоянната комисия по транспорт и туризъм към Столичния общински. Той предвижда изграждането на интермодален транспортен възел при пресичането на жп линията с метроучастъка МС - II "Сливница" – МС - I "Обеля".
Там трябва да има нова метростанция, с финансиране наполовина от СО и американския инвеститор.
Освен новата метростанция трябва да се изгради и нова жп гара от НКЖИ, което е част от проекта София – Волуяк, с финансиране от Механизма за свързване на Европа.
Шефът на "Метрополитен" заяви, че на 76% е готова Линия 3 от етап 1 - от "Красно село" през централната градска част до моста "Чавдар". Тя включва 8 метростанции и 8 км трасе. На 5 ноември трябва да пристигне и 10-ият влак, а до момента са внесени да 9.
До 14 дни започва монтажа на експериментален модул от стъклени прегради за обучение на персонала. В тази връзка в София пристигат представители на "Панасоник", подизпълнител на "Сименс", който спечели търга за доставка на метровлаковете, автоматизацията и стъклените прегради на Линия 3.
През януари реалните системи за автоматизация и преградните елементи ще бъдат монтирани от доставчика на метростанциите в "Красно село" и на бул. "България". Завършването на етап 1 от Линия 3 на метрото е предвидено да завърши през есента на 2019 г.
Почти наполовина - 48%, е готов етап 2 на третата линия в ѝ"Овча купел", но завършването на трасето е планувано за началото, февруари на 2020 г.
През третия програмен период, 2021-2027 г., ще се строят етапи 3 и 4 от Линия 3.
Това е продължението от моста "Чавдар" по "Владимир Вазов", разклонението от ул. "Шипка" след МС "Орлов мост" през кв. "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" при Окръжна болница (МБАЛ "Св. Анна") и The Mall. При моламетростанцията ще има достъп до болницата чрез съществуващия сега подлез. На север ще достига подземно до сградите в местността Полигона и The Mall чрез 2 други входа.
Ако има осигурено финансиране, през този период, ще се изградят междинната метростанция между МС "Сливница" и МС "Обеля",
съответно на Линия 1 и Линия 2 от метрото и разклонението на метрото в "Люлин" към Околовръстното с буферен паркинг.
След тях ще дойде ред и на продължението на подземната железница от Бизнес парк София до ИКЕА, "Ринг Мол" и лифта за Витоша.
Проф. Братоев се надява за бъдещите разклонения на метрото да се намерят европейски средства по линия на туризма.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 23 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 23 април. Кола се за... Прочети още...
Повдигнаха обвинение срещу мъжа, извадил пистолет в столичния кв. Хаджи Димитър
Софийска районна прокуратура привлече към наказателна отговорност 43-годишен мъж за хулиганство и за... Прочети още...
За 3 месеца: 1755 стари автомобила са стикирани в София
1755 моторни превозни средства са стикирани на територията на Столична община, които отговарят на кр... Прочети още...
„Хазартното дело“ срещу Божков вече е в съда
След 4-годишно разследване т.нар. "хазартно дело" срещу Васил Божков вече е в съда, съобщава bTV. П... Прочети още...
Виж също
closeРемонт на чешмите в София предлагат общински съветници...
Постоянната комисия по екология към СОС одобри предложение на общинските съветници Цветелина Симеонова-Заркин, Димитър П...
Прочети още keyboard_arrow_right