Доклад за оптимизиране на транспортната схема и подобряване на някои линии на градския транспорт в София ще се разглежда днес на сесията на Столичен общински съвет. Това се налага както заради пускането в експлоатация на първия участък от третия метродиаметър, така и заради проведено изследване на ЦГМ за пътникопотока.
Основната функция на обществения транспорт е да отговаря максимално на потребностите на гражданите. За да се постигне това са необходими промени в действащи маршрути и съставянето на нови, да се увеличат превозните средства и да се намали времето за пътуване.
В доклада са посочени основните промени, чиято цел е осигуряване на транспортна обезпеченост на жителите на „Манастирски ливади“, временният маршрут на тролейбус №7, който заради строежа на метрото минаваше през Петте кьошета до Люлин, става постоянен.
По настояване на живеещите, се разработи нов маршрут на тролейбусна линия № 8, която вече ще свързва „Манастирски ливади“ със Сточна гара.
За да не се нарушава транспортното обслужване до Окръжна болница, се създава нова тролейбусна линия - № 3, която в маршрута си от депо „Надежда“ до локалното платно на Цариградско шосе се препокрива с тролей № 5 .
Транспортното обслужване на квартал „Младост“ се увеличава с 1000 км на ден. Увеличават се колите на тролейбус № 5 в празничните дни, когато се намалява и интервалът на движение. Тази линия на 90% ще препокрие и маршрута на спряната от експлоатация в началото на март автобусна линия 306, с което ще се увеличат и екологичните ползи от градския транспорт.
Автобусна линия 90, която обслужва северните райони на София вече ще прави връзка с метростанция „Владимир Вазов“, с което жителите на „Бухово“ и „Кремиковци“ вече ще имат директна връзка с подземната железница.
Разделяне на две автобусни линии 21 и 22, които обслужват селата Подгумер и Войняговци с цел осигуряване на по-пълноценен градски транспорт за жителите на тези населени места. Автобусите, които частният оператор предоставя за тези линии са изцяло нови, нископодови, климатизирани и отговарящи на всички екологични стандарти.
Заради удължената епидемична обстановка, до края на годината се преустановява нощният градски транспорт, като през това време ще бъдат направени анализи, целящи по-рационалното предоставяне на услугата.
В резултат на доклада ще бъде подобрено и транспортното обслужване до планината Витоша.
От 1 октомври, автобус 66 ще работи целогодишно и ще извършва три курса по маршрут Зоопарка – х.Морени
От 1-и октомври, автобус 63 ще извършва целогодишно по три курса в делничен ден до местността „Златните мостове“
Коментари
Намерете ни във Фейсбук