Карлос Контрера пред Столица.bg: Витоша, Топлофикация и транспортът остават нерешени проблеми за София

Какво свършиха общинските съветници от "Патриоти за София" и какви са приоритетите им за последния политически сезон на мандата на СОС разговаряме с Карлос Контрера, председател на група. - Какво не успяхте да свършите през изминалия политически сезон? - Като група сме доволни от някои неща, от други не. Оценката на всички колеги общински съветници в групата ни е, че сме положили максимални усилия по фундаментални за града въпроси. Това, че не всички се случва достатъчно бързо и в очаквания от столичани мащаб, оценяваме като един вид неуспех. Ако трябва да навлезем в конкретика – не успяхме да убедим другите групи от нуждата да реорганизираме транспортната схема, да излезем с ясна позиция, че СОС предлага изменение на плана за управление на Витоша, за да се възстановят лифтовете и влековете, забраната на движението на каруци в София също така и не се прие през изминалата година и т.н. Има много въпроси, които от няколко мандата се отлагат. - Какво трябва спешно да се приеме от СОС още през септември? - Безспорно трябва най-сетне да се приеме Наредбата за обществения ред на територията на Столична община. И тя се прие на 27 септември. Нашата група смята, че това е решителна крачка в правилната посока. Отне близо две години да се изработят текстовете, да се обсъдят и да се постигне баланс. В следващите седмици Столичният общински съвет задължително трябва да започне обсъждането на бюджета за 2019 г. Вече има консултации, няма да скрия, че се водят разговори за конкретни политики и формулирането на приоритетите, в т.ч. конкретни обекти в капиталовата програма. - Какви са приоритетите ви за новия политически сезон? - Приоритетите не могат да бъдат формулирани от години за години или според политическия сезон. „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА” продължаваме с работата по темите връщане на Витоша на столичани, въвеждане на ред в ползването на общинските жилища, където има нечувани зулуми, окончателното премахване на циганските гета. В контекста на всички тези, а и на други въпроси, е и голямата тема за премахване на двойния стандарт спрямо кварталите от периферията на града и централните квартали. Очевидно инвестициите в малките населени места не са достатъчни. Въпрос на философия на управление е този дисбаланс да бъде премахнат, защото без мащабни инвестиции райони като „Нови Искър”, „Кремиковци” се превръщат в трудни за живеене територии. - Ще успее ли СОС да реши натрупаните с години проблеми на Витоша? - Ще успее, ако съберем политическо мнозинство официално да поискаме изменение на плана за управление на Витоша, което да позволи модернизация, рехабилитация на влековете и лифтовете. В момента планът е рестриктивен и забранява всичко. Кому е нужно това?! Очевидно не на столичани. Малки групи по интереси имат за цел да държат планината под похлупак. В момента Витоша не е достъпна. Или с кола, или с някой от рейсовете на градския транспорт през час. Това е кощунство спрямо града и хората. Няколко години подред в залата на общинския съвет призовавам колегите от другите групи да вземем решение и да поискаме планът да бъде променен и да започне подмяна на съоръженията. До момента има много приказки и почти нищо съществено. Оптимист съм, че в рамките на 7-8 месеца ще имаме подобно решение. Виждам податки, че вече доста общински съветници узряват за идеята да поискаме официално изменение на плана. - Обещаните промени в транспортната схема ще бъдат ли реализирани до края на мандата? - Лично аз не вярвам. Цялостна реорганизация едва ли ще видим в този мандат. От друга страна започнаха не малко промени в разписанията на наземния градски транспорт, за да се отговори на очакванията на гражданите. Това е стъпка в правилната посока. Някои казват, че тези промени били на парче и неефективни. По-скоро бих им опонирал, защото в интервалите на движение и разписанията има много неща, които трябва да се подобрят. Такива са примерите с автобуси 117, 119, с тролейбусна линия 2, с трамвайни линии 20 и 22 и т.н. Гражданите не могат да чакат общинските съветници и администрацията да се наумува. Да не говорим, че все още се работи с разписания, измислени при други условия и друг начин на живот в града. Поне от две години обяснявам, че разписанията в предпразник и празник са неадекватни и трябват повече коли по линиите и намаляване на интервалите на движение. София отдавна е активен град и в почивни дни, а градският транспорт се движи според разбирания отпреди 20-30г. Истината е, че особено по крайградските линии интервалите на движение трябва да се намалят, за да стане превозът удобен за хората. В противен случай те просто се качват на колите и стават задръстванията. - Мислите ли, че след години може да бъдете обвинени от столичани за решението за кредит на Топлофикация за изграждането на завод за изгаряне на RDF? - Обвинени могат да бъдат тези, които подкрепяха и подкрепят този проект. Нашата група винаги е гледала скептично на тази идея и не сме подкрепили нито едно решение, свързано с проекта за изграждане на инсталация за изграняне на РДФ гориво на територията на ТЕЦ-София. Не сме подкрепяли и решението за кредита, просто не приемаме площадката да е там и се съмняваме в ефективността на проекта. Видяхте, че не малко колеги съветници и групи поетапно си сменяха мнението в една или друга посока. Групата на „Патриоти за София” не е подкрепила нито едно решение за инсталацията за горене на РДФ гориво. - Цената на парното в София отново се вдига, икономически обосновано ли е това, адекватно ли е повишението или просто това е спасителен механизъм за Топлофикация? - Това е въпрос към КЕВР, за цената. Факт е, че ние сме тежко зависими от цената на природния газ. Да не говорим, че с покачването на цената на газта Топлофикация София се изправя пред една спирала на увеличаване на разходите, но не достатъчно увеличение на приходите. Проблемът с цената на парното и топлата вода в София не е само в цените, определяни от КЕВР. Топлофикация трябва да се реформира из основи. Да се приложи шоков оздравителен план. Не може да се хвалим с двадесет-тридесет километра топлопреносна мрежа отремонтирана за година. Има тръби които са в аварийно и предаварийно състояние. Но липсва политическа воля за радикално решаване на проблемите на Топлофикация София. И предишното, и сегашното ръководство правят каквото могат, но това е политика на поддържане на дружеството в будна кома. Без ясен и амбициозен мащабен план за реорганизация, в т.ч. и погасяване на дълговете, агонията ще е дълга и тежка. Това не е в интерес на столичани. Но пак казвам, на този етап няма политическа воля у мнозинството в СОС. - Остава още един политически сезон до края на мандата, каква оценка бихте поставили на работата на СОС и на групата Патриоти за София? - Работим усилено, смятам, че сме изключително активна група, която предлага разумни решения. Често нашите идеи, предложения, изказвания се възприемат като твърде радикални. Времето ще покаже, че сме били прави. Видно е, че градът се нуждае от амбициозни и смели решения, радваме се, че една част от нашите предложения се възприемат и реализират. - Кои са големите успехи на Патриоти за София в СОС? - Безспорно най-важният успех е доставката на 60 нови газови автобуса за северните райони на София. Това стана по мой доклад през 2016 г., автобусите са по линиите от август 2017 г. Също така за мен е успех, че спасихме зелената площ на ул. Незабравка. Променихме наредбата за гробищните паркове, успяхме да осигурим целево финансиране за премахването на над 1000 опасни дървета в гробищните паркове. Премахването на Виетнамските общежития също стана след наш натиск и след като увеличихме средствата в бюджета на София за премахване на незаконни постройки и опасни сгради. Има много неща. С аргументи и логика успяваме да постигаме политическите си виждания и програмата, с която столичани ни гласуваха доверие. - Как бихте определили работата на Патриоти за София останалите политически групи в СОС, като конструктивна опозиция, политически противник или в интерес на столичани? - Работата е в полза на града. Въпрос на оценки и нюанси е как ще бъде дефинирана във всеки един момент. Що е то конструктивна опозиция в СОС? Кой на кого точно е политически противник в СОС? Виждате, че групата на патриотите не се свени да влиза в остри разпри и с ГЕРБ, и с БСП и с останалите групи. Ние защитаваме своите виждания, а това как някой ще го интерпретира, не е особено важно.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 30 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 36 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 40 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 15 Гласове)
Общо гласували: 138 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Късмет на деня

Обърнете повече внимание на вътрешната красота днес – кожен салон, затоплящи се седалки, климатроник …

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Пламен Данаилов, ИТН: Това е сборен бюджет, без ясна политика за ......

„Гласувахме против бюджета за София за 2024 г. поради ясна липса на визия от страна на столичната администрация в ...

Прочети още keyboard_arrow_right