Карлос Контрера: Продължаваме с дискусията за нощния транспорт в София

Карлос Контрера: Продължаваме с дискусията за нощния транспорт в София

Снимка: Столица.bg

Първият въпрос е, да се запази ли нощният транспорт и вторият, каква реорганизация да се направи, коментира председателят на транспортна комисия в СОС

Ще има ли отново нощен градски транспорт в София, кога линиите ще тръгнат отново и дали всички ще се запазят? На тези въпроси отговори председателят на Постоянната комисия по транспорт към СОС Карлос Контрера.

Днес той присъства на представянето на новите 5 реновирани автобуса със стандарт Euro 6, които ще обслужват линиите 66 и 63 към Витоша. Както е известно с обявяването на извънредно положение заради СOVID-19, през март т. г., нощният транспорт в столицата бе спрян. С решение на СОС нощните автобуси няма да се движат до 30 септември т. г.

"В следващите две седмици отново ще има обсъждане дали и кои линии да бъдат пуснати. Със сигурност на 14 и 21 септември т. г. в комисията по транспорт този дебат ще се води. Самият аз, на този етап, нямам еднозначно решение, тъй като виждате, че пътникопотокът е чувствително намаля. Нямаше особен интерес към нощните линии и цифрите показват, че когато не бяхме в епидемия атрактвина беше само една линия, тази до Студентски град. Това означава, СОС трябва да реши проблема навреме", коментира Контрера.

Той обясни, че първият въпрос е, дали да бъде запазен нощния транспорт и вторият е, ако бъде запазен, каква реорганизация да се извърши. "Имайте предвид , че в момента от картите в нощния транспорт приблизително се покриват едва 18 -20%. Всичко останало се дотира от общината", каза председателят на транспортна комисия.

Той съобщи, че има предложения за запазването, защото този вид транспорт е удобен за работещи и студенти и не бива с лека ръка да се отхвърля това решение.

"Очаквам и всички политически групи в СОС, по време на заседанията, да изразят позиция, кое от двете становища подкрепят и разбира се, да се внесат предложения за реорганизация", каза Карлос Контрера.

В момента от ЦГМ разработвали вариант в годишната абонаментна карта за целия градски транспорт в София да влиза и нощния. Това била так наречената добавка към картата и да е валидна иза нощните линии.

"Разбира се основният въпрос, за съжаление ние нямаме реални данни за цялата 2020 г, тъй като нощния транспорт беше преустановен заради извънредното положение, е каква да бъде цената? Защото Столична община дотира значителна част от движението на автобусите. Всичко е въпрос на сметки. В момента се обсъжда не само цената на еднократната карта, кото е 2 лв., но и възможността за добавка към месечните и годишните карти, за да не се налага да си купувате няколко превозни документа", обясни общинският съветник и председател на Транспортна комисия.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

СОС ще гласува 3 млн. лева за спортните програми на София...

Столичният общински съвет ще гласува трите програми за спорт за 2024-а година, по предложения на ресорния зам.-кмет Яна ...

Прочети още keyboard_arrow_right