Ще има ли отново нощен градски транспорт в София, кога линиите ще тръгнат отново и дали всички ще се запазят? На тези въпроси отговори председателят на Постоянната комисия по транспорт към СОС Карлос Контрера.
Днес той присъства на представянето на новите 5 реновирани автобуса със стандарт Euro 6, които ще обслужват линиите 66 и 63 към Витоша. Както е известно с обявяването на извънредно положение заради СOVID-19, през март т. г., нощният транспорт в столицата бе спрян. С решение на СОС нощните автобуси няма да се движат до 30 септември т. г.
"В следващите две седмици отново ще има обсъждане дали и кои линии да бъдат пуснати. Със сигурност на 14 и 21 септември т. г. в комисията по транспорт този дебат ще се води. Самият аз, на този етап, нямам еднозначно решение, тъй като виждате, че пътникопотокът е чувствително намаля. Нямаше особен интерес към нощните линии и цифрите показват, че когато не бяхме в епидемия атрактвина беше само една линия, тази до Студентски град. Това означава, СОС трябва да реши проблема навреме", коментира Контрера.
Той обясни, че първият въпрос е, дали да бъде запазен нощния транспорт и вторият е, ако бъде запазен, каква реорганизация да се извърши. "Имайте предвид , че в момента от картите в нощния транспорт приблизително се покриват едва 18 -20%. Всичко останало се дотира от общината", каза председателят на транспортна комисия.
Той съобщи, че има предложения за запазването, защото този вид транспорт е удобен за работещи и студенти и не бива с лека ръка да се отхвърля това решение.
"Очаквам и всички политически групи в СОС, по време на заседанията, да изразят позиция, кое от двете становища подкрепят и разбира се, да се внесат предложения за реорганизация", каза Карлос Контрера.
В момента от ЦГМ разработвали вариант в годишната абонаментна карта за целия градски транспорт в София да влиза и нощния. Това била так наречената добавка към картата и да е валидна иза нощните линии.
"Разбира се основният въпрос, за съжаление ние нямаме реални данни за цялата 2020 г, тъй като нощния транспорт беше преустановен заради извънредното положение, е каква да бъде цената? Защото Столична община дотира значителна част от движението на автобусите. Всичко е въпрос на сметки. В момента се обсъжда не само цената на еднократната карта, кото е 2 лв., но и възможността за добавка към месечните и годишните карти, за да не се налага да си купувате няколко превозни документа", обясни общинският съветник и председател на Транспортна комисия.
Коментари
Намерете ни във Фейсбук