Купа от екорали в Сърбия е сред успехите на Столичния инспекторат

В три екоралита са участвали електромобилите на Столичния инспекторат, научи Столица.bg.  Състезателният характер е на второ място, защото на първо е популяризирането на колите с алтернативно гориво. Столична община има Стратегия за качеството на въздуха и десетки мерки за по-чист въздух. Един от най-големите замърсители са колите, особено в центъра на столицата. А Столичния инспекторат първи дава пример за алтернативните и екологични коли. Първият електромобил в автопарка им е от 2016 г. в момента са два, а до края годината ще станат три, тъй като проектът им получи одобрение и финансиране за закупуването на още един. Така инспекторите ще правят проверки в столицата с изцяло екологичен транспорт, гордеят се от Столичния инспекторат. Именно затова и те откликват на поканите на екоралита, в които се доказват ефективността и функционалността на електромобилите. Първото участие на екипа е в миналогодишното рали - "София - Самоков, Боровец - Костенец - Боровец, Самоков - София". Организатори са "Интер Спиди рали клуб". Състезанието е двудневно като на всеки два етапа имало почивки по 3 - 4 часа за зареждане на автомобилите. Екипът, с шофьор Румен Томов, отговарящ за автопарка на Столичния инспекторат, се класира на 7-о място. "През 2018 г. пак участвахме на еко рали "По пътя на минералната вода" от София до Вършец. Този път стартирахме с два автомобила и два екипа и се класирахме на 7-о и 9-о място", разказа Румен Томов пред Столица.bg.  Единият от автомобилите - Нисан, можел да измине 140 км с пълна батерия в градски условия. В ралито обаче средната скорост била 38 0 40 км/ч.  Томов е зад волана повече от 30 години, а от 2016 г. кара и електромобил. Той е категоричен, че е приятно и лесно да се управлява електромобил, а също е и много евтино за градски условия. Пълното зареждане на батерията е 10 - 12 киловат часа, като цената на 1 киловат е 18 стотинки. "Има два режима на нашите електромобили - нормален и екологичен, в който се включват специални системи, които не позволяват бързото ускорение. Затова пък по магистрала спокойно може да се кара със 120 км/ч, а може и повече. Трябва да кажем, че по нанадолнище, колата се движи по инерция и в този момент възвръща от електоренергията", обяснява за предимствата на служебните електромобили Румен Томов. Екипът му тази година се включи и в международното екорали в Сърбия, което бе посветено на Никола Тесла. Там инспекторите печелят купата за най-добър чуждестранен екипаж. Ралито е 3 дни и карат по маршрут, който обикаля местност.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

СОС ще гласува 3 млн. лева за спортните програми на София...

Столичният общински съвет ще гласува трите програми за спорт за 2024-а година, по предложения на ресорния зам.-кмет Яна ...

Прочети още keyboard_arrow_right