В три екоралита са участвали електромобилите на Столичния инспекторат, научи Столица.bg. Състезателният характер е на второ място, защото на първо е популяризирането на колите с алтернативно гориво. Столична община има Стратегия за качеството на въздуха и десетки мерки за по-чист въздух. Един от най-големите замърсители са колите, особено в центъра на столицата. А Столичния инспекторат първи дава пример за алтернативните и екологични коли.
Първият електромобил в автопарка им е от 2016 г. в момента са два, а до края годината ще станат три, тъй като проектът им получи одобрение и финансиране за закупуването на още един. Така инспекторите ще правят проверки в столицата с изцяло екологичен транспорт, гордеят се от Столичния инспекторат.
Именно затова и те откликват на поканите на екоралита, в които се доказват ефективността и функционалността на електромобилите. Първото участие на екипа е в миналогодишното рали - "София - Самоков, Боровец - Костенец - Боровец, Самоков - София". Организатори са "Интер Спиди рали клуб". Състезанието е двудневно като на всеки два етапа имало почивки по 3 - 4 часа за зареждане на автомобилите. Екипът, с шофьор Румен Томов, отговарящ за автопарка на Столичния инспекторат, се класира на 7-о място.
"През 2018 г. пак участвахме на еко рали "По пътя на минералната вода" от София до Вършец. Този път стартирахме с два автомобила и два екипа и се класирахме на 7-о и 9-о място", разказа Румен Томов пред Столица.bg. Единият от автомобилите - Нисан, можел да измине 140 км с пълна батерия в градски условия. В ралито обаче средната скорост била 38 0 40 км/ч. Томов е зад волана повече от 30 години, а от 2016 г. кара и електромобил. Той е категоричен, че е приятно и лесно да се управлява електромобил, а също е и много евтино за градски условия. Пълното зареждане на батерията е 10 - 12 киловат часа, като цената на 1 киловат е 18 стотинки.
"Има два режима на нашите електромобили - нормален и екологичен, в който се включват специални системи, които не позволяват бързото ускорение. Затова пък по магистрала спокойно може да се кара със 120 км/ч, а може и повече. Трябва да кажем, че по нанадолнище, колата се движи по инерция и в този момент възвръща от електоренергията", обяснява за предимствата на служебните електромобили Румен Томов.
Екипът му тази година се включи и в международното екорали в Сърбия, което бе посветено на Никола Тесла. Там инспекторите печелят купата за най-добър чуждестранен екипаж. Ралито е 3 дни и карат по маршрут, който обикаля местност.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 24 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 24 април. Откриват х... Прочети още...
Преградиха пътеките към Витоша в столичния Княжево
Възмутени граждани показаха във Фейсбук, че пътеките към Витоша, които се ползват от поколения софия... Прочети още...
Откриват художествена инсталация на мястото на бившия мавзолей в София
В Градската градина – на площадката на бившия мавзолей – ще бъде открита официално худож... Прочети още...
Нова детска градина ще строят в столичния „Нови Искър“
Столичният общински съвет ще гласува предложение на кмета на район "Нови Искър" Владислав Владимиров... Прочети още...
Виж също
closeСОС ще гласува 3 млн. лева за спортните програми на София...
Столичният общински съвет ще гласува трите програми за спорт за 2024-а година, по предложения на ресорния зам.-кмет Яна ...
Прочети още keyboard_arrow_right