Купуват 10 трамвая втора употреба, част от тях ще подменят мотрисите на 20

Нови трамваи

Снимка: Столица.bg

Десет трамвая втора употреба ще купува Столичен електротранспорт част, от които ще бъдат пуснати по линия 20. Финансирането ще е от Спецализирания общински приватизационен фонд (СОПФ). Това става ясно от дневния ред на сесията на СОС в четвъртък, 18 април т. г.

Мотрисите ще са тип Т6А5 за междурелсие 1435 mm, каквито са двете линии на 20 и 22. В момента по линия 20, от депо "Искър" до метростанция "Опълческа" се движат жълти мотриси, които са доста стари, шумни, мръсни и правят пътуването некомфортно. Със закупените още 10 мотриси от този тип, ще се заменят произведените през 1980 г. 5 броя тип Т4 и 5 броя немоторни вагона Р4

Познатите червени трамваи отдавна се движат в столицата. Досега Столичният електротранспорт е купувал два пъти от Прага. От чешката столица през 2016 г. са доставени 20 броя, а през 2017 г. - още 10 броя. Това било много подходящ модел трамваи - тип Т6А5, комевнтират специалисти. В момента в такива се возят гражданите по линия 22. Средният пробег на доставените през 2016 г. до момента е 100 000 км, а на доставените през 2017 г - 40 000 км.

Едно от предимствата на този вид мотриси е с по-ниското ниво на шум, нова система за плавно механично спиране в ниския диапазон за скорост на движение, опростена и лесна за обслужване система на управление. И най-важното, че е доста по-комфортно за пътуващите. Друго предимство е лесна доставка на резервни части, като част от тях се произвеждат в България. Така травмаите могат да се ползват още 15 - 20 години.

Средно цената на една мотриса е 40 000 лв. Така 10 ще струват близо 400 000 лв.  Само ремонтът на старите излиза над 2 пъти по-скъпо, категорични са специалисти, защото ремонтът на един стар тип Т4 е към 100 000 лв.

Ремонт ще се прави и на релсовия път по ул. Шипченски проход към Дружба, научи Столица.bg. Това обаче ще стане най-вероятно следващата година, защото скоро ще бъде пусната процедура за конкурс. От Столичния електротранспорт са категорични, че ремонтът на трасето е наложителен, тъй като в момента имало участъците, където релсите били на вълни. Това било и причината за силния шум, друсането и ужасното спиране на жълтите трамваи, които отдавна тормозели пътуващите по линия 20.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 30 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 36 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 40 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 15 Гласове)
Общо гласували: 138 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Пламен Данаилов, ИТН: Това е сборен бюджет, без ясна политика за ......

„Гласувахме против бюджета за София за 2024 г. поради ясна липса на визия от страна на столичната администрация в ...

Прочети още keyboard_arrow_right