Общинският съветник Симеон Ставрев: „Метрополитен“ ще се интегрира с новата тикет система някой ден

Симеон Ставрев: „Метрополитен“ ще се интегрира с новата тикет система някой

Снимка: Столица.bg

От общината не отговарят на въпроса, че ако има нарушение на договора от страна на ЦГМ, ще има неустойки

„Метрополитен“ ще се интегрира с новата тикет система на София в неопределено бъдеще, става ясно от отговорите на заместник-кмета на Столична община Албена Атанасова на питането на общинския съветник от „Демократична България“ Симеон Ставрев.

Столична община отговори с 3-месечно закъснение защо тикет системата за над 90 милиона лева не работи в метрото. От отговорите става ясно, че системата трябва бъде напълно интегрирана между наземния и подземния градски транспорт, но неясно кога.

На въпроса защо няма възможност за плащане с банкова карта директно на турникетите на входа на метростанциите, от Столична община отговарят, че „Метрополитен“ и ЦГМ „уточняват детайлите“ за интеграция. „Това в превод значи -  метрото ще си прави какво си иска - ще си продава отделно билети и няма да спазва договора с изпълнителя“, коментира Симеон Ставрев.

Подобно звучи и отговорът на въпроса кога се планира да бъде налично плащане с карти в метрото. „Метрополитен“ установява техническа невъзможност за полагане на нови комуникационни кабели в съществуващата тръбна инфраструктура и невъзможност за постигане на оперативна съвместимост между съществуващите в наличната система в “Метрополитен” ЕАД валидатори и тези от новата тикет система“, се казва в отговора на Атанасова. В тази връзка цялостен интеграционен модел ще бъде постигнат „след уточняване на всички детайли относно начина за реализация на EMV разплащанията“.

Според общинския съветник Симеон Ставрев така се появяват малките сини валидатори на турникетите, които в момента не са изцяло част от тикет системата и които изглеждат напълно различно от системата в наземния транспорт. „Това на практика означава също, че системата не може да предоставя всички видове документи - например 10 билета за 12 лева дори за тролеите, трамваите и автобусите“, коментира той.

От общината не отговарят на въпроса, че ако има нарушение на договора от страна на ЦГМ, ще има неустойки.

„Защо в София трябва да има 3 транспортни оператора – „Столичен електротранспорт“ ЕАД, „Столичен автотранспорт“ ЕАД, „Метрополитен“ ЕАД и отделно ЦГМ? По подобие на петте общински предприятия „Пазари“ се дублират отдели, счетоводства, дейности. Неразбираемо е защо метрото може да си продава самостоятелно билети, а другите два транспортни наземни оператора продават билетите, издадени от ЦГМ“, коментира Ставрев.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Хекимян: ГЕРБ-СДС настоява за изключването на Благовест Георгиев ......

Групата на общинските съветници от ГЕРБ-СДС внася доклад за изключването от Постоянната комисия по транспорт и пътна без...

Прочети още keyboard_arrow_right