„Метрополитен“ ще се интегрира с новата тикет система на София в неопределено бъдеще, става ясно от отговорите на заместник-кмета на Столична община Албена Атанасова на питането на общинския съветник от „Демократична България“ Симеон Ставрев.
Столична община отговори с 3-месечно закъснение защо тикет системата за над 90 милиона лева не работи в метрото. От отговорите става ясно, че системата трябва бъде напълно интегрирана между наземния и подземния градски транспорт, но неясно кога.
На въпроса защо няма възможност за плащане с банкова карта директно на турникетите на входа на метростанциите, от Столична община отговарят, че „Метрополитен“ и ЦГМ „уточняват детайлите“ за интеграция. „Това в превод значи - метрото ще си прави какво си иска - ще си продава отделно билети и няма да спазва договора с изпълнителя“, коментира Симеон Ставрев.
Подобно звучи и отговорът на въпроса кога се планира да бъде налично плащане с карти в метрото. „Метрополитен“ установява техническа невъзможност за полагане на нови комуникационни кабели в съществуващата тръбна инфраструктура и невъзможност за постигане на оперативна съвместимост между съществуващите в наличната система в “Метрополитен” ЕАД валидатори и тези от новата тикет система“, се казва в отговора на Атанасова. В тази връзка цялостен интеграционен модел ще бъде постигнат „след уточняване на всички детайли относно начина за реализация на EMV разплащанията“.
Според общинския съветник Симеон Ставрев така се появяват малките сини валидатори на турникетите, които в момента не са изцяло част от тикет системата и които изглеждат напълно различно от системата в наземния транспорт. „Това на практика означава също, че системата не може да предоставя всички видове документи - например 10 билета за 12 лева дори за тролеите, трамваите и автобусите“, коментира той.
От общината не отговарят на въпроса, че ако има нарушение на договора от страна на ЦГМ, ще има неустойки.
„Защо в София трябва да има 3 транспортни оператора – „Столичен електротранспорт“ ЕАД, „Столичен автотранспорт“ ЕАД, „Метрополитен“ ЕАД и отделно ЦГМ? По подобие на петте общински предприятия „Пазари“ се дублират отдели, счетоводства, дейности. Неразбираемо е защо метрото може да си продава самостоятелно билети, а другите два транспортни наземни оператора продават билетите, издадени от ЦГМ“, коментира Ставрев.
Коментари
Последни
Столичани ще видят 90 филма на Националният фестивал на българското кино
За поредна година на голям екран в София ще бъдат показани всички номинирани филми за наградите на С... Прочети още...
Уролози от ВМА-София ще оперират на живо пред стотици медици от цял свят
Катедрата по урология и нефрология на Военномедицинска академия (ВМА) в София ще бъде домакин на 14-... Прочети още...
На финалната права е новият корпус на ДГ “Радецки” в столичния ж.к. Дианабад
На 90% е готов новият корпус към 30 ДГ “Радецки” в ж.к. ”Дианабад”, съобщава... Прочети още...
Кашпи ще спират автомобилите да влизат в парк Света Троица
След получени десетки сигнали от граждани, че автомобили преминават по алеите на парка, от Столичен ... Прочети още...
Виж също
closeХекимян: ГЕРБ-СДС настоява за изключването на Благовест Георгиев ......
Групата на общинските съветници от ГЕРБ-СДС внася доклад за изключването от Постоянната комисия по транспорт и пътна без...
Прочети още keyboard_arrow_right