Строителството на два участъка от разширението на Линия 3 на столичното метро беше одобрено единодушно от членовете на Постоянната комисия по финанси и бюджет.
Предложението е внесено от зам.-кметовете Дончо Барбалов и Ангел Джоргов. Изграждането на линията, като част от специфичните цели, е заложено и в приетия с Решение №379 на Столичен общински съвет План за устойчива градска мобилност на столицата. Двата участъка от разширението на Линия 3 са включени и в Плана за възстановяване и устойчивост на Република България - Стълб „Транспортна свързаност“.
Строителството на двата участъка от разширението на Линия 3 от „ж.к. "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски" и участък от ул. "Шипка" -кв. "Гео Милев"-ж.к. "Слатина"- София Тех Парк/Зала Арена армеец до бул. „Цариградско шосе“ ще започне през 2022г. и ще продължи четири години, се казва в доклада, приет от общинските съветници. Столична община ще предвиди съответното местно съфинансиране съгласно резултатите от процедурите за избор на изпълнители по ЗОП.
Участъкът от ”Хаджи Димитър” до ж.к.”Левски” е с дължина 3 км и 3 метростанции и преминава покрай ж.к. „Хаджи Димитър“, Производствена зона Хаджи Димитър, ж.к. „Сухата река“, кв. „Левски“ и ж.к. „Левски“. Общият брой на живеещите и работещите в горепосочените части на града е около 90 хил. души. Предвидено е строителството на метростанциите да се извършва по така
наречения полуоткрит /Топ даун/ метод - две от тях, и по открит метод - метростанцията в ж.к. “Левски“.
Вторият участък от ул. "Шипка" до бул. „Цариградско шосе” ще е с дължина 6 км. Ще бъдат построени допълнително 6 метростанции. Трасето преминава през плътнозастроените квартали - кв. „Гео Милев“, ж.к. „Слатина“, ж.к. „Хр.Смирненски“, Зала Арена Армеец с капацитет 18 хил. души и новия София Тех Парк с перспективен брой работни места от над 40 хил. души. Предвижда се трасето изцяло да преминава подземно, като 5 от метростанциите е предвидено да се изграждат по т.н. полуоткрит /Топ даун/ метод и една по открит способ.
Последната метростанция от участъка е разположена на най-голямата входноизходна артерия на София - бул. Цариградско шосе. Освен да обслужва плътнозастроените територии с жилищни, административни и търговски сгради, станцията има и важно буферно значение за навлизащите в града автомобили. Поради тази причина над съоръженията за смяна на посоката на движение на влаковете след станцията по проекта е предвиден подземен буферен паркинг.
Необходимият аванс за започване на строителството на обекта е в размер на 12 800 000 лв. С оглед завършването на участъка „ж.к. „Хаджи Димитър“- ж.к. „Левски“ до 2026 г., авансирането на дела на Столична община ще се извърши през първото тримесечие на 2022г, се отбелязва още в доклада.
Коментари
Последни
20-годишна столичанка души и заплаши майка си с убийство
Софийска районна прокуратура привлече към наказателна отговорност 20-годишна жена, която се е закани... Прочети още...
Полицаи, кметове и училищни директори от Софийско на работна среща срещу престъпността
Ръководството на Областната дирекция на МВР-София се срещна с кметовете и директорите на училища в С... Прочети още...
Дъжд и протест блокираха движението в центъра на София
Заради дъждовното време и обявените ограничения заради протестни действия в столицата днес, движение... Прочети още...
Протест пред Съдебната палата в София преди делото за смъртта на 14-годишния Филип
Близки на загинали в катастрофи организират протест пред Съдебната палата в София преди обявеното за... Прочети още...
Виж също
closeГЕРБ-СДС поискаха оставката на зам.-кмета на София по финанси Ива......
Незабавни оставки на заместник-кмета по финанси Иван Василев, зам-кмета по култура Яна Генова и директора на общинското ...
Прочети още keyboard_arrow_right