Пилотен проект: Пускат училищни автобуси със специални маршрути за 2 училища в центъра на София

photo_library
  • Пилотен проект: Пускат училищни автобуси със специални маршрути за 2 училищ

    Снимка: Столица.bg

  • Пилотен проект: Пускат училищни автобуси със специални маршрути за 2 училищ

    Снимка: Столица.bg

Целта е да се намали трафикът от автомобили в центъра на София и да се улеснят родителите на деца, който са отдалечени от училищата

Нови автобусни линии и специални автобуси ще извозват безплатно учениците от две софийски училища в центъра на София. Това предвижда пилотният проект "Експериментално въвеждане на училищни автобуси в централния район на София". Проектът бе обсъждан и дискутиран повече от час на онлайн заседанието на Постоянната комисия по образование и култура към СОС.

Вносител на доклада е зам.-кметът по транспорт на Столична община Кристиян Кръстев. Проектът е разработен съвместно с екипа на проекта "Зелена София" - Елица Панайотова в партньорство с ирландската компания Good Travel Software GTS, която е разработила предложението за пилотен проект. 

С 12 "за" и 1 "въздържал" се докладът бе одобрен от Комисията по обарзование. допълнено беше, че организацията за въвеждането на маршрутите се възлага на зам.-кметът по образование Кристиян Кръстев.

Експертементалните маршрути, които са предложени са продължение на "Пеша на училище" и е допълнено със заявени интереси на 18 училища в София, уточни зам.-кметът по транспорт. "През тази година са проведени разговори с директори и анкета с родители. Над 50% от тях водят с автомобил децата си на училище. Притесненията им са за липса на безопасен маршрут, отдалечени училища и опасен трафик, а целта на проекта е чрез автобусите да се елиминират притесненията на родителите, както и въпросът със задръстванията около тях в централната градска част на София", обясни Кристиян Кръстев.

Пилотният проект предвижда за два месеца през 2021 г. по два маршрута, част от мрежата на градския транспорт, да преминават автобуси през специално определено трасе на база записани деца от 1 до 4 клас. Училищата, които ще се обслужват са 18 СУ "Уилям Гладстон" и 32 СУ "Св. Кличмент Охридски". Всяка сутрин, в учебен ден, ще се изъвршва по 1 курс по маршрутите, като автобусите ще спират на съществуващите спирки. Единственото изключение са две спирки пред самите училища - на бул. "Христо Ботев", преди светофара с "Тодор Александров" до страничния вход на 32 училище и на ул. "Пиротска" пред 18 училище, на спирката на ул. "Симеон" и бул. "Инж. Иван Иванов".

Според направените анонимни анкети към момента готовност да използват новата линия имат около 70 деца и техните родители. Това означава 40 автомобила по-малко в района на тези две училища, по чист въздух и облекчен трафик, аргументира се Елица Панайотова от "Зелена София".

Пробегът на един курс е 5 км, само сутрин, всеки учебен ден и ще се разкрие нова автобусна линия №У1. Маршрутът е от спирка "10 ДКЦ" по бул. "Стамболийски", надясно по бул. "Вардар", ул. "Божурище", ул. "Цар Симеон", надясно по "Христо Ботев", надясно по "Т. Александров", надясно по "Средна гора", надясно по "Пиротска" до 18 СУ "Уилям Гладстон".

Разкрива се и автобусна линия №У2 с дължина 4,4 км. Маршрутът от спирката е "10 ДКЦ" по бул. "Стамболийски", надясно по бул."Вардар", ул. "Божурище", ул. "Цар Симеон", надясно по "Константин Величков", наляво по "Пиротска", надясно по "Хр. Ботев" до страничния вход на 32 "Св. Климент Охридски".

Калоян Паргов направи 3 предложения към пилотния проект като експерименталната линия да функционира повече от 2 месеца и да се планира, и трети експериментален маршрут за деца в  новозиградени квартали в София. Третото му предложение бе автобусите да правят и втори курс - след обяд и да има комплексно услуга сутрин и вечер.

"Подготвени са 9 маршрута с 9 училища в централната градска част. Те обслужват обикновенно 1 училище, а ние маршрутните линии сме ги направили да се ползват от деца от две или 3 училища, събират ге на районен принцип и ги оставят пред самото училище. Добре ще е за по-дълъг срок, за да направим по-точни изводи. Предвидени са само сутрин автобуси, защото анкетите показват, че децата след обяд имат други извънучилищни занимания и са малко децата, които се връщат към дома. Обмисляме дали да го добавим, но искаме да тръгне със сутрешен маршрут", обясни пред общинските съветници Елица Панайотова.

"Автобусите ще са нископодови, екологични - Евро 6, ще извършват по един курс на ден - сутрин. Ще бъдат извадени от ненатоварени линии. Стойността на км пробег е 3,16 стотинки без ДДС. Това са 9,4 км за двата маршрута, което на ден е 36 лв. с ДДС. За Столична община това е малко над 720 лв. на месец за тези маршрути и ще се заплаща в икономическата рамка на автотранспорта", обясни Кристиян Кръстев.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Как смятате, че трябва да е таксуването след въвеждането на новата тикет-система в София?
  • На разстояние (40%, 167 Гласове)
  • На време (13%, 53 Гласове)
  • И двете (разстояние и време) (19%, 78 Гласове)
  • Сега си е добре, да остане фиксирана цената (26%, 108 Гласове)
  • Не мога да преценя (4%, 15 Гласове)
Общо гласували: 421 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

СОС одобри тегленето на заем от 60 млн. евро от ЕИБ за 10 стратег......

Столична община ще изтегли до 60 млн. евро инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка за изграждане на вътре...

Прочети още keyboard_arrow_right