Нови автобусни линии и специални автобуси ще извозват безплатно учениците от две софийски училища в центъра на София. Това предвижда пилотният проект "Експериментално въвеждане на училищни автобуси в централния район на София". Проектът бе обсъждан и дискутиран повече от час на онлайн заседанието на Постоянната комисия по образование и култура към СОС.
Вносител на доклада е зам.-кметът по транспорт на Столична община Кристиян Кръстев. Проектът е разработен съвместно с екипа на проекта "Зелена София" - Елица Панайотова в партньорство с ирландската компания Good Travel Software GTS, която е разработила предложението за пилотен проект.
С 12 "за" и 1 "въздържал" се докладът бе одобрен от Комисията по обарзование. допълнено беше, че организацията за въвеждането на маршрутите се възлага на зам.-кметът по образование Кристиян Кръстев.
Експертементалните маршрути, които са предложени са продължение на "Пеша на училище" и е допълнено със заявени интереси на 18 училища в София, уточни зам.-кметът по транспорт. "През тази година са проведени разговори с директори и анкета с родители. Над 50% от тях водят с автомобил децата си на училище. Притесненията им са за липса на безопасен маршрут, отдалечени училища и опасен трафик, а целта на проекта е чрез автобусите да се елиминират притесненията на родителите, както и въпросът със задръстванията около тях в централната градска част на София", обясни Кристиян Кръстев.
Пилотният проект предвижда за два месеца през 2021 г. по два маршрута, част от мрежата на градския транспорт, да преминават автобуси през специално определено трасе на база записани деца от 1 до 4 клас. Училищата, които ще се обслужват са 18 СУ "Уилям Гладстон" и 32 СУ "Св. Кличмент Охридски". Всяка сутрин, в учебен ден, ще се изъвршва по 1 курс по маршрутите, като автобусите ще спират на съществуващите спирки. Единственото изключение са две спирки пред самите училища - на бул. "Христо Ботев", преди светофара с "Тодор Александров" до страничния вход на 32 училище и на ул. "Пиротска" пред 18 училище, на спирката на ул. "Симеон" и бул. "Инж. Иван Иванов".
Според направените анонимни анкети към момента готовност да използват новата линия имат около 70 деца и техните родители. Това означава 40 автомобила по-малко в района на тези две училища, по чист въздух и облекчен трафик, аргументира се Елица Панайотова от "Зелена София".
Пробегът на един курс е 5 км, само сутрин, всеки учебен ден и ще се разкрие нова автобусна линия №У1. Маршрутът е от спирка "10 ДКЦ" по бул. "Стамболийски", надясно по бул. "Вардар", ул. "Божурище", ул. "Цар Симеон", надясно по "Христо Ботев", надясно по "Т. Александров", надясно по "Средна гора", надясно по "Пиротска" до 18 СУ "Уилям Гладстон".
Разкрива се и автобусна линия №У2 с дължина 4,4 км. Маршрутът от спирката е "10 ДКЦ" по бул. "Стамболийски", надясно по бул."Вардар", ул. "Божурище", ул. "Цар Симеон", надясно по "Константин Величков", наляво по "Пиротска", надясно по "Хр. Ботев" до страничния вход на 32 "Св. Климент Охридски".
Калоян Паргов направи 3 предложения към пилотния проект като експерименталната линия да функционира повече от 2 месеца и да се планира, и трети експериментален маршрут за деца в новозиградени квартали в София. Третото му предложение бе автобусите да правят и втори курс - след обяд и да има комплексно услуга сутрин и вечер.
"Подготвени са 9 маршрута с 9 училища в централната градска част. Те обслужват обикновенно 1 училище, а ние маршрутните линии сме ги направили да се ползват от деца от две или 3 училища, събират ге на районен принцип и ги оставят пред самото училище. Добре ще е за по-дълъг срок, за да направим по-точни изводи. Предвидени са само сутрин автобуси, защото анкетите показват, че децата след обяд имат други извънучилищни занимания и са малко децата, които се връщат към дома. Обмисляме дали да го добавим, но искаме да тръгне със сутрешен маршрут", обясни пред общинските съветници Елица Панайотова.
"Автобусите ще са нископодови, екологични - Евро 6, ще извършват по един курс на ден - сутрин. Ще бъдат извадени от ненатоварени линии. Стойността на км пробег е 3,16 стотинки без ДДС. Това са 9,4 км за двата маршрута, което на ден е 36 лв. с ДДС. За Столична община това е малко над 720 лв. на месец за тези маршрути и ще се заплаща в икономическата рамка на автотранспорта", обясни Кристиян Кръстев.
Коментари
Последни
Модерни трамваи ще обслужват и северните райони на София
Най-сетне ще има модерни, климатизирани, нископодови мотриси и по линиите, които обслужват северните... Прочети още...
Временна организация на движението в центъра на София за протеста на синдикатите
Във връзка с националния протест, организиран от КНСБ и КТ „Подкрепа“ в столицата, се на... Прочети още...
Две общински болници увеличават капитала си
Столичният общински съвет ще обсъди на заседанието си в четвъртък три доклада, с които се увеличава ... Прочети още...
Със 7% се вдигат заплатите на лекарите в столичната „Пирогов“
Новият Колективен трудов договор (КТД) в „Пирогов" беше подписан днес, съобщават от пресцентър... Прочети още...
Виж също
closeСОС ще гласува 3 млн. лева за спортните програми на София...
Столичният общински съвет ще гласува трите програми за спорт за 2024-а година, по предложения на ресорния зам.-кмет Яна ...
Прочети още keyboard_arrow_right