Без финансиране от държавата не е изключено общественият транспорт в Столична община да бъде орязан. Това предупреди председателя на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС Карлос Контрера.
Днес той участва на кръгла маса, организирана от КТ „Подкрепа“ по тема „Ролята на националния обществен транспорт в условията на пандемия, икономическа, енергийна и финансова криза и последиците от тях“. Общинсикят съветник в София призова общините и държавата да изработят механизъм за дофинансиране на обществения транспорт.
Участие в кръглата маса взеха и кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, зам.-председателят на транспортна комисия в СОС, изпълнителни директори на общински транспортни оператори от София и страната. Народни представители, министерство на финансите и министерството на транспорта не се появиха, въпреки че са били поканени.
Според Карлос Контрера централната власт живее в паралелна реалност и не разбира сериозността на проблема с обществения транспорт в цялата страна - това е кръвоносната система на всеки един град, община или агломерация. Общественият транспорт не съществува сам за себе си, той е за хората. Тоест основният фокус, който трябва да бъде, е удобство за пътника - ефективност, бързина на придвижване. Което има пряко отношение към почти целия ни икономически, ако щете и социален, живот, смята общинският съветник, председателя на "Патриоти за София" в СОС.
„Времето и форматът бяха подходящи за една широка дискусия, от която очевидно, без да ми се обиждат представителите на Министерство на транспорта, държавата липсва. Което означава, че има диаметрално разминаване между това какви са нуждите на хората и какви са моментните политически виждания. Тази дискусия щеше да бъде интересна и с участието не само на представители на министерствата на политическо ниво, както каза кметът Фандъкова, но и на народни представители. Защото според мен ние живеем в две паралелни реалности. Това, което представи Ваня Григорова, от една страна като анализ и това, което чуваме от комфортните студиа на телевизиите. В конкретика за обществения транспорт – очевидно е, че в тази икономическа ситуация и криза по стечение на обстоятелствата той ще става все по-важен за хората. С оглед трудови пътувания, с оглед достъпа до образование - говорим за ученици и студенти, с оглед социалните функции, които той изпълнява по отношение на по-бедната част от обществото и най-вече на хората, които са пенсионери. В този смисъл не можем да си позволим да направим транспорта и да допуснем той да се превърне в по-малко функциониращ, защото разреждането на линии, увеличаването на интервалите на движение води точно до това. По-лошо качество на услугата, по-труден достъп за хората до работните им места, до местата където учат и до културния и социалния живот.“, посочва Карлос Контрера.
Позицията на ВМРО е, че проблемите с финансирането на обществения превоз на пътници трябва да се решат в някаква форма на разговор между местна власт – тези, които изпълняват транспортната задача по общини, и държавата. Има сливане на три кризи, които ескалираха в началото на тази година заедно и с войната в Украйна. Всичко това косвено или пряко се отразява по някакъв начин на транспортния сектор.
"Веруюто на всеки човек, който се занимава с обществена дейност, би следвало да бъде, както в настоящата ситуация, да помага, а не да пречи. И това е моят призив, с който си мисля, че можем да направим пореден опит да си помогнем взаимно - и общини, и държава, а не да си пречим и да воюваме. Теми, по които да се разделя обществото, и в момента има достатъчно", коментира Контрера.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 19 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 19 април. Двуетажен ... Прочети още...
Доброволци се погрижиха за паметника на Гунди в столичния "Слатина" (СНИМКИ)
Добоволци от "Levski Family" отделиха време и средства и организираха почистване и озеленяване на пр... Прочети още...
Заради диагностика на уличен водопровод спират водата в част от с. Герман
На 22 април (понеделник) 2024 г. във връзка с диагностика на уличен водопровод в с. Герман се налага... Прочети още...
Стефан Вълдобрев и Иван Лечев един срещу друг в новия епизод на „Аз обичам България“
Две от емблематичните лица на „Обичайните заподозрени“ – Стефан Вълдобрев и Иван Л... Прочети още...
Виж също
closeНа 25 април гласуват освобождаването на съветника Благовест Георг......
Председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров, заедно със зам.-председателят Бойко Димитров и председателят ...
Прочети още keyboard_arrow_right