Премахват и обединяват спирки на обществения транспорт в София

Премахват и обединяват спирки на обществения транспорт в София

Снимка: Столица.bg

Докладът с предложените промени бе приет на заседание на комисията по транспорт към СОС

Сливане и премахване на спирки на градския транспорт предстои в София. На заседание на Транспортна комисия към СОС бе приет доклад с предложения за промени, които ще обхванат спирки във всички райони на столицата. 

Целта е да се оптимизира градския транспорт и да се улеснят гражданите, като се подобрят условията, достъпа и се увеличи скоростта на движение на някой превозни средства. Някои спирки ще бъдат премахнати заради голяма близост, а други ще бъдат обединени.

С пускането на метрото транспортните потоци са се променили. В последните години, преди епидемията от COVID-19, се наблюдава и сериозен ръст на пътниците на Летище София, както и засилен туристически поток в центъра на столицата, се казва в доклада.

Нова двупосочна спирка на бул. „Витоша“ на ул. „Алабин“ за трамвайни
линии №4 и №10

След като "Витоша" става пешеходна зона, северната част на булеварда остава без адекватен достъп до градски транспорт. Всички спирки в района са разположени на голямо разстояние от главната пешеходна улица, ежедневно генерираща голям поток от хора. С цел по-удобно обслужване на тази административна, търговска, развлекателна и бизнес зона, намираща се около Съдебната палата и бул. “Витоша”, се предлага обособяване на двупосочна спирка на ул. „Алабин“ в района на Съдебната палата, която да обслужва трамвайни линии №4 и №10.

Нова двупосочна спирка ул. „Милин камък“ на бул. „Свети Наум“ за автобусни линии №94 и №102

Предлаганата спирка е разположена на бул. „Свети Наум“ при кръстовището с ул. „Милин камък“ и обслужва автобусни линии №94 и №102. В непосредствената ѝ пешеходна достъпност се намират две училища и една детска градина., разстоянието между спирките „Хотел Хемус“ и „Семинарията“ е над километър. Бул. „Свети Наум“ има тесни тротоари и сериозен наклон, затрудняващ придвижването на пешеходците.

Обособяването на спирка ул. „Милин камък“ ще направи градския транспорт подостъпен, привлекателен и удобен за жителите на кв. „Лозенец“ и ще улесни достъпа на квартала до метростанция „Европейски съюз“.

Нова еднопосочна спирка „Софийски университет (М)“ на бул. „Васил
Левски“ за тролейбусни линии № 1, 2, 3, 5 и 8

Транспортният възел при Софийския университет и Орлов мост е един от найважните и натоварени в целия град.  Въпреки десетките хиляди пътници на ден спирките на наземния транспорт са разположени далеч от двете метростанции и извън пешеходното им разстояние. Има проблеми за пътниците – прекачванията между наземния транспорт и метрото са отдалечени, бавни и неудобни. Към момента тролейбусите, минаващи по бул. „Васил Левски“ спират далеч от основния източник на пътникопоток в района – метростанция „СУ Св. Климент Охридски“.
За подобряване на транспортното обслужване в района и комфорта на пътниците се предлага нова еднопосочна спирка в посока НДК, разположена на западния тротоар на бул. „Васил Левски“, след кръстовището с ул. „Аксаков“, обслужваща тролейбусни линии № 1, 2, 5, 7 и 8. В момента разстоянието между спирките „пл. Орлов мост“ и „ул. Ген. Гурко“ е 1000 метра – тройно повече от приетия стандарт за разстояние между две  последователни спирки.

Изместване на спирка „Хотел Хемус“ за автобусни линии 94 и 102

Предвид постигане на по-добра свързаност между наземния градски транспорт и метромрежата, както и подобряване на пропускливостта на бул. „Св. Наум“, предлагаме изместване на спирка „Хотел Хемус“ с код 2329 с 50 метра назад
към кръстовището на бул. „Св. Наум“ и бул. „Черни връх“ върху острова пред хотел Хемус. 

Закриване на двупосочна спирка бул. „Ал. Стамболийски“ за трамвайна
линия №8

С цел ускоряване на трамвайна линия №8, синхронизация на трамвайните линии № 3, 8 и 10 по бул. „Александър Стамболийски”, както и осигуряване на по-дълги почивки на ватманите на обръщателното колело “Люлин 5”, предлагаме да бъдат закрити за редовно ползване спирките „бул. Александър Стамболийски“ с кодове 0708 и 0709 (Приложение 4). Те се намират на изолирано място и се обслужват само от трамвайна линия №8, без връзка с останалите линии на градския транспорт в района. Същевременно, достъпът до нея е затруднен заради лошото състояние на тротоарите, алеите и инфраструктурата около нея.

Закриване на двупосочна спирка “бул. Възкресение” за трамвайни линии 11 и 22 и автобусни линии 11 и 83

Минималното разстояние между спирки ул. "Освобождение" и бул. "Възкресение" (около и под 150 метра), двупосочно, и с цел ускоряване на четирите преминаващи линии на градския транспорт, предлагаме двупосочната спирка „бул. Възкресение“ с кодове 0305 и 0306 да бъде закрита. Също така ще се порменят и разстоянията между околните спирки на линиите, преминаващи през спирки „бул Възкресение“.

Ул. Добротич Бул. Вардар 470 м.
Бул. Вардар Ул. Освобождение 470 м.
Ул. Освобождение Бул. Възкресение 150 м.
Ул. Освобождение Парк Св. св. Петър и Павел 500 м.
Парк Св.св. Петър и Павел МС Константин Величков 590 м.
МС Константин Величков Ул. Цар Симеон 430 м.

Няма да се загубят връзките с други линии на градския транспорт. Връзките с линиите на градския транспорт, минаващи в района ще се изпълняват на комбинираната спирка “Парк Св. св. Петър и Павел”, както на двупосочната спирка „бул. Възкресение“ с кодове 0304 и 0307 за автобусни линии 60 и 72, която е в непосредствена близост до двупосочната спирка „ул. Освобождение“, която се
запазва.

Прилагането на тази мярка ще позволи ускоряването на трамвайни линии 11 и 22 и автобусните 11 и 83 с по 1 минута в посока и ще балансира разстоянието между спирките по обособеното трасе с голямо натоварване по булевардите “Възкресение” и “Константин Величков”.

Обединяване на спирки „ул. Ген. Никола Жеков“ с кодове 1900 и 2574
В ж.к. “Надежда” съществуват две отделни спирки в едно и също направление, с едно и също име, но с различни кодове - една спирка за трамвайна линия 6 и отделна за автобусни линии 85 и 108. Разделението е нелогично, тъй като всички
преминаващи линии обслужват едно и също направление - по бул. „Ген. Никола Жеков“ към ж.к. Надежда 4 и метростанция „Бели Дунав“.

Сливането на спирките да се осъществи чрез запазване на сегашната трамвайна спирка с код 2574, която е по-дълга и удобна, и закриване на автобусната с код 1900. С това се елиминира още един проблем - при сегашното положение, когато има автобус, спрял на спирка с код 1900, трамваят трябва да изчаква потеглянето на автобуса преди кръстовището и така да изпуска своята фаза на светофара, тъй като автобусната спирка е непосредствено след кръстовището. 

Обединяване на спирки по бул. „Илиянско шосе“
Предлага се обединяването на две двойки двупосочни трамвайни и автобусни спирки по бул. „Илиянско шосе“, с цел улесняване на водачи, пътници и
администрация.

Обединяват се спирки:
● „ЗАГ Динамик АД“ за трамваи 11 и 12 (с с код 0727) и автобуси 26,
27, 83 и 108 (с код 0725), като се запазва трамвайната (0727);
● „ЗАГ Динамик АД“ за трамваи 11 и 12 (с код 0726) и автобуси 26, 27,
83 и 108 (с код 0728), като се запазва трамвайната (0728);
● „Софарма АД“ за трамваи 11 и 12 (с код 0745) и автобуси 26, 27, 83
и 108 (с код 0746), като се запазва автобусната (0746);
● „Софарма АД“ за трамваи 11 и 12 (с код) 0744 и автобуси 26, 27, 83
и 108 (с код 0743), като се запазва трамвайната (0744);


Обединяване на спирки към кв. Орландовци
Предлагаме обединяването на трамвайна и автобусна спирка на ул. „Каменоделска“ и на трамвайна и тролейбусна на ул. „Козлодуй“, с цел улесняване на водачи, пътници и администрация. Обединяват се спирки:
● „Хладилен завод“ за трамваи 3, 4 и 18 (с код 2310) и автобуси 20, 21, 22,
79, 309 (с код 2309), като се запазва трамвайната спирка (2310);
● „Ул. Дунав“ за тролейбус 9 (с код 1941) и трамваи 3, 4 и 18, (с код 1939)
като се запазва трамвайната спирка (1939);

Обединяване на спирки „Метростанция Витоша“ с код 2755 и 0909 за
автобусни линии 64, 65, 66 , 83, 93, 98
Целта е да се подобри интермодалността между отделните автобусни линии и метрото, но да се намали и пешеходното разстояние до последната спирка на трамвайната линия 10. Предложението е общата спирка за автобусите да се позиционира максимално близо до входа за метростанцията „Витоша“ на ул.Сребърна, където има достатъчно място и за поставяне на спирков навес, който да подобри комфорта на пътуващите.


Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Как смятате, че трябва да е таксуването след въвеждането на новата тикет-система в София?
  • На разстояние (39%, 174 Гласове)
  • На време (13%, 58 Гласове)
  • И двете (разстояние и време) (18%, 80 Гласове)
  • Сега си е добре, да остане фиксирана цената (27%, 120 Гласове)
  • Не мога да преценя (4%, 16 Гласове)
Общо гласували: 448 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Късмет на деня

Обърнете повече внимание на вътрешната красота днес – кожен салон, затоплящи се седалки, климатроник …

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Борис Бонев за Бюджет 2021: В Капиталовата програма се преповтаря......

Проектът за Бюджет 2021 г. на Столична община беше представен от кмета на София Йорданка Фандъкова преди седмица. Основн...

Прочети още keyboard_arrow_right