Тунелопробивната машина, която копае столичното метро, през февруари трябва да излезе при Малък градски театър "Зад канала". В момента "къртицата" е на Орлов мост. Това ще освободи пероните и ще се работи по вътрешните конструкции и довършителните дейности на спирките. Това съобщи директорът на Метрополитен инж. Стоян Братоев.
Архитектурното оформление се прави вече на станциите, през които е минала машината - "Красно село" и на бул. "България". Там вече е започнато архитектурното оформление, обясни Стоян Братоев пред 24 часа.
Той заяви, че през септември 2019 г. петте метростанции от третата линия ще са готови. Те са с дължина 5 км. От пазара на "Красно село", през булевардите "България" и "Гешов", при ВМА, при НДК и при Попа до центъра пътуването ще е 7-8 минути.
Следващите три спирки при Орлов мост, до Малък градски театър "Зад канала" и на бул. "Вл. Вазов", която се казва "Хаджи Димитър" ще бъдат пуснати през декември 2019 г. и от "Хаджи Димитър" до центъра трасето ще се изминава за 10 минути. Последните 4 станции са планирани да бъдат пуснати през януари 2020 г. Това са от "Красно село" до Околовръстния път при кварталите "Овча купел" и "Горна баня".
За 12 минути пък ще стигат жителите на Овча купел до центъра. Третият лъч на метрото е разделен на два етапа, като първият включва 8 км трасе, 8 станции и доставка на 20 метровлака.
Той струва 398 млн. евро, като 321 млн. са осигурени от европейските фондове, а останалите средства са съфинансиране от общината. Вторият етап включва участък с дължина 4 км, 4 спирки и струва 101 млн. евро. Средствата отново са от еврофондовете и местно съфинансиране.
На 80% е готов първия етап от третата линия, а втория е на 46%, Къртицата е свършила работата си на 85%, обясни инж. Братоев. Над 800 души работници се трудят за изграждането на метрото.
Най-интересното е, че на най-голяма дълбочина ще са спирките на Орлов мост и НДК, защото там третата линия се разминава с другите две. При Орлов мост тя е под първата линия и е на дълбочина 28 м, а перонът - на 26 м под земята. При НДК пък третата линия минава под втората и станцията е на 24 м дълбочина.
На метростанциите на"България" и "Гешов" и до пазара на "Красно село" са положени релсите и контактните кабели, монтират се ескалатори, работи се по настилките и стените на пероните.
И четирите входа на подлеза на булевардите "България" и "Гешов" ще бъдат и за метростанцията.
При "Красно село" започват тестовете с влак през март, тъй като за третата линия има 20 влака "Сименс". Половината са в София и имат опция за автоматично управление без машинист. С прозрачни врати на пероните ще се отличават спирките от третия метродиаметър и ще се отварят автоматично при пристигането на влака, а ще се затварят, след като тръгне. Това е за безопасността на пътниците.
Коментари
Последни
НДК свети в червено в Световния ден за борба с хемофилията
НДК в София и емблематични сгради в големите градове в страната ще бъдат осветени в червено по повод... Прочети още...
В Лозенец се пазят с бодлива тел и червени флагчета като в Сибир
Лабиринт от бодлива тел се появи в столичния квартал Лозенец. За необичайният начин на "сигурност" а... Прочети още...
Новините в София: Най-важното за деня 17 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 17 април. Кола се за... Прочети още...
Зам.-кметът по финанси Иван Василев поема строителството на Столична община
Заместник-кметът по финанси Столична община Иван Василев ще поеме временно ресор "Обществено ст... Прочети още...
Виж също
closeУдариха общински съветник от "Спаси София"...
Общинският съветник от "Спаси София" Стефан Спасов беше нападнат докато правеше инспекция на текущия ремонт на пътното п...
Прочети още keyboard_arrow_right