Проектът за реконструкцията на Ларгото в столицата се оказа, че е сбъркан. Това разкри поректантът арх. Христо Генчев. Първоначално той е работил върхи идеята за пешеходна зона, в която няма да минава тежка техника и автомобили. Поставените като настилка плочки издържали до 100 кг. В резултат на катастрофи и трафика от коли те се разместват и чупят.
Зоната на Ларгото е в 5-годишна гаранция. До момента от ремонта са изминали 3 години, а вече се налага втори ремонт. Преди месец главният архитект на София Здравко Здравков показа плочка от Ларгото, която показва, че е лепена със силикон за баня. Обектът е пехвърлен от Министерство на културата и вече се стопанисва от Столична община. В понеделник зам.-кметът по култура на София доц. д-р Тодор Чобанов обяви, че с арх. Здравков знаят за проблемите и търсят решение.
Около куполите са поставени пласмасови крачета на отводнителните шахти, коментира министърът на културата Боил Банов. Според него не можело да се предвиди, че в зоната на Ларгото ще има катастрофи и със скейборд отгоре ще скачат. Вчера имаше среща на Банов, зам.-кмета на София Тодор Чобанов и арх. Здравко Здравков. Решението е да се заведе съдебен иск към фирмата изпълнител на проекта, за да се отстранят появилите се дефекти.
"Има разместени капаци и трябва да се отстрани това. Ако намерим начин да ограничим тежка техника и авмтомобили в зоната на тези капаци, можем да отстраним, появилите се визуалните дефекти. Става дума отводнителни канавки покрити с капаци и трябва ежемесечно да се вдигат, да се почистват. А като се минава върху тях с тежка техника се разместват и трябва да се пренареждат. Аз не мога да давам оценка за качеството на ремонта. Но хората, които са поставили капаците не са ги поставили по технологичните изисквания. Този проект трябва да е в изряден вид, защото Ларгото е знаково място и се посещава от много туристи.Всеки обект има проблеми свързани с изпълнението и се предписва и се изпълняват в гаранционните срокове. Иначе споровете се решават в съда", коментира пред bTV арх. Генчев.
Той обясни, че поставените като натилка плочки са предвидени за пешеходци и велосипедисти в пешеходна зона. Проектирано е една плочка даиздържа 100 кг единичен товар, а от автомобилите се нарушава този товар, категоричен бе проектантът.
"Не бих го нарекъл ремонт, това което трябва да се направи, това е обичайна поддръжка. Хората поставяли плочките не са ги ниверилари, не са стъпили на крачетата. За това, което виждаме определена отговорност има изпълнителя. На-силно впечатление ми направиха катастрофите в долния край и разтрошаването на плочките. Това, което аз мога да направя е да покажа на хората как се възстановяват капаците, след като бъдат вдигнати за почистване, как точно да го правят.
Автомобили са нарушили конструкцията. Началната идея бе само за пешеходна зона, но се оказа невъзможно, защото пред МС спират коли и ние не поставихме колчета и се качват с коли върху площада. Често става въпрос и за катастрофи и влизат на самия площад", обясни арх. Генчев.
Според него има два варианта за решаването на проблема и те са били обсъждани вчера на срещата. Единият е за запазване на плочките, като се ограничат автомобилите в зоната. Другият вариант, ако ще се движат автомобили е да се мисли за укрепване на конструкцията, смята поректантът.
Коментари
Последни
В Лозенец се пазят с бодлива тел и червени флагчета като в Сибир
Лабиринт от бодлива тел се появи в столичния квартал Лозенец. За необичайният начин на "сигурност" а... Прочети още...
Коли плуват на паркинг пред бл. 741 в Люлин
Паркинг в столичния Люлин се превърна в езеро след вчерашните дъждове, а леките коли до броня бяха з... Прочети още...
Кола се заби челно в линейка на столичната Спешна помощ
Линейка на столичната Спешна помощ пострада днес. Сред десетките катастрофи в столицата и животоспас... Прочети още...
Зам.-кметът по строителство на София подаде оставка
Оставка подаде зам.-кметът по обществено строителство на Столична община Иван Матов. Заместникът на ... Прочети още...
Виж също
closeУдариха общински съветник от "Спаси София"...
Общинският съветник от "Спаси София" Стефан Спасов беше нападнат докато правеше инспекция на текущия ремонт на пътното п...
Прочети още keyboard_arrow_right