С публично-частно партньорство вдигат паркинги в София

С публично-частно партньорство вдигат паркинги в София

Снимка: БГНЕС

Набелязани са терени за етажни паркинги до Пета градска болница, ул. Черковна и на бул. Данаил Николаев

Столична община е на път да реши дългогодишния и сериозен проблем с паркирането в София. Работна група от общински съветници, експерти и главния архитект на София Здравко Здравков са разработили програма за строежа на паркинги.

Програмата бе представена днес от столичния кмет Йорданка Фандъкова, арх. Здравко Здравков, председателят на Постоянната комисия по финаси и бюджет Георги Георгиев и общински съветници.

Буферни паркинги ще се строят с публични средства. Тези съоръжения ще бъдат в близост до метростанции, за да са удобни хората да си оставят автомобилите и да ползват метрото и градския транспорт. В кварталите, където вече е невъзможно паркирането ще се изграждат етажни надземни паркинги с публично-частно партньорство. 

Вече има набелязани терени в кварталите. За всеки отделен ще се одобрява от СОС. Вече са планирани 4 буферни паркинга на "Г. М. Димитров", Люлин, Младост и на "Джеймс Баучер" в близост до метростанции. Заложени са още 7 за финансиране, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Тя обясни, че целта за изграждането на паркингите е да се свалят автомобилите от тротоарите и зелените площи. "Цялата програма е да има повече ред", коментира кметът на София.

"С третата линия на метрото се изграждат още 3 буферни паркинга за общо 650 автомобила. Те са разположени на Околовръстния път между кварталите Овча купел и Горна баня, на ул. Централна в Овча купел и на бул. Монтевидео. Разглеждаме варианта за още един", обяви Фандъкова. Тя добави, че се довършват буферните паркинги по първата линия на метрото и  е ангажимент на Центъра за градска мобилност.

В програмата се предвиждат два начина за изграждане на паркинги в кварталите. Първият е даване на общински терен на частен инвеститор. Той вдига паркинга и го стопанисва до 30 години, след което остава общинска собственост. 

Вторият вариант е пак общински терен, върху който се учредява право на строеж и се вдига жилищна сграда, но заедно с нея и паркинг. Веднага мястото на автомобили става общинско и се дава на ЦГМ за стопанисване. В същото време като обещетение общината ще получи и апартаменти от сградата.

Програмата дава една рамка и процедурата за привличане на инвеститори, коментира Георги Георгиев. Той повтори, че всеки случай ще се одобрява от СОС. Направено е проучване в европейски столици за паркирането и е взет техния опит за програмата на Столична община.

Вече има и набелязани терени за паркинги какъвто е случая в Овча купел, който е включен в плана на арх. Здравков. За кандидат инвеститорите ще има сериозни изисквания като оборот на фирмата, възможност за поректиране, специалисти, както и в договорите ще има клаузи за неустойка, банкова гаранция и прекратяване на договора. Като критерийте също ще минат за одобрение през СОС.

Набелязаните вече терени за квартални паркинги са на ул. Черковна, район Оборище, за 230 места, в район Сердика до Пета градска болница и в близост до метростанция "Мария Луиза". Там ще е за 320 паркоместа. За 450 места ще има етажен паркинг и на бул. "Данаил Николаев".

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 30 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 36 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 40 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 15 Гласове)
Общо гласували: 138 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

Пламен Данаилов, ИТН: Това е сборен бюджет, без ясна политика за ......

„Гласувахме против бюджета за София за 2024 г. поради ясна липса на визия от страна на столичната администрация в ...

Прочети още keyboard_arrow_right