Виктор Чаушев от сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ пред 100лица за столицата: Столична община няма цялостна концепция за развитие на градския транспорт
Необходимо е Столична община да има цялостна визия за развитие на градския транспорт и да работи за неговото приоритизиране пред личните автомобили. Това счита Виктор Чаушев от сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“. „Не е достатъчно само да закупуваш нови автобуси или трамваи, това е част от една комплексна политика, която в момента липсва. Когато с кола се придвижваш много по-бързо отколкото с градски транспорт, няма как да слезеш от личния автомобил“ допълва още той.
Общинският съветник Стефан Марков допълни, че данъчният модел за личните автомобили е тотално сбъркан. В момента старите автомобили се облагат с по-нисък данък от новите, които замърсяват по-малко. Така гражданите нямат мотивация да закупуват по-нови автомобили, които да ограничат замърсяването на въздуха в града.
Относно дейността на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“, Чаушев постави като основен приоритет ремонтирането на исторически превозни средства свързани с историята на българските градове и превръщането им в подвижни музейни експонати. В момента активно работят по възстановяването на автобус от легендарния модел „Чавдар“. Крайната им цел е създаване на музей на градския транспорт в първото трамвайно депо „Клокотница“.
Виктор Чаушев намира за неправилно решението за закриване на трамвайното трасе в кв. „Лозенец“ и заместването му с тролейбус. От сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ са внесли свое предложение за решаване на казуса с единичния коловоз на „Скобелев“, който не е предвиждал тежко строителство, но той дори не е разгледан. „В градовете на запад масово се разширява трамвайната и тролейбусната мрежа, а ние тук противопоставяме двата вида транспорт. Тролейбусът прави много връзки, но той не може по никакъв начин изцяло да замести трамвая. Изпуска се идеалната възможност двата вида транспорт да се допълват и повече хора в района да ползват обществен транспорт.“, коментира той.
Според транспортният експерт, новата „тикет система“ трябва да позволява тарифиране за време, като Столична община трябва да положи усилия да има все повече обособени трасета на обществения транспорт. Той намира нощния транспорт, като успешен и необходим за града, но се нуждае от допълнителни корекции, като линия до летище „София“.
В разгара на ремонтите на транспортната инфраструктура, Виктор Чаушев определи ремонта на емблематичната улица „Граф Игнатиев“ като добър, настилките са качествени и се влагат нови технологии при изграждането на релсовия път. При прилежащите улици, които са част от ремонта има дребни забележки и е важно те да бъдат отстранени, така че да се защити интереса на гражданите и ремонтираните обекти да са изпълнени качествено и с дълъг експлоатационен живот.
Коментари
Последни
МС прие програма за компенсиране на разходите за ток на училища, детски градини, читалища ...
Крайни потребители на електрическа енергия, сред които детски градини, ясли, училища, читалища, храм... Прочети още...
Две бебета починаха от коклюш в столични болници
Две едномесечни бебета с доказана диагноза коклюш са починали от болестта, потвърди здравният минист... Прочети още...
Демонтажът на стадион "Българска армия" стигна до козирката на сектор „А“
С пълна сила продължават демонтажните работи на стадион "Българска армия" в столицата. Вчера, 18 апр... Прочети още...
Косенето в столичния Подуяне започва до дни
Косенето на тревата в обществените пространства на столичния район “Подуяне” ще започне ... Прочети още...
Виж също
closeНа 25 април гласуват освобождаването на съветника Благовест Георг......
Председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров, заедно със зам.-председателят Бойко Димитров и председателят ...
Прочети още keyboard_arrow_right