С 32 гласа "за", 19 "против" и един въздържал се СОС прие Икономическата рамка за градския транспорт в София. Над час общинските съветници дискутираха параметрите, а споровете са продължение на обсъжданията в комисии на СОС почти месец.
Градският транспорт в столицата, а и в други големи градове, е в криза след двугодишната пандамеия от COVID-19 и последвалата икономическа криза. И към момента има сериозна заплаха пред обществения транспорт в София заради липсата на финансова подкрепа от държавата. Вече три месеца от Московска 33 призовават за мерки, а градският транспорт има нужда от 145 млн. лв., за да функционира нормално и да изпълнява и социалната си функция.
След срещи на кмета Йорданка Фандъкова и председателят на СОС Георги Георгиев с управляващите и обещания за подкрепа, преди седмица се получи писмо от кабинета на Кирил Петков да се вдигнат цените на превозните документи.
Съвсем скоро пък на обществено обсъждане ще бъде подложен поректът за новата тарифна политика, с която в София ще се въведе превозен билет за време. Към момента официалната позиция на Столична община е, че няма да се вдигат цените на превозните документи.
Според проекта цената на билетче за еднократно пътуване, закупено от шофьор ще бъде по-висока - 2 лв. От февруари в градския транспорт функционира електронна тикет система, което позволява плащане на услугата и с банкова карта.
Коментари
Намерете ни във Фейсбук