Комисията по транспорт и туризъм на СОС одобри докладът за теглене на заем от Столична община за реализирането на проекта „Устойчива градска мобилност. Изграждане и реконструкция на основни артерии от кръгово-радиалната улична мрежа на гр. София“ в София, който включва 10 ключови инфраструктурни обекта.
Кредитът ще се вземе от Европейската инвестиционна банка. Проектът бе представен в края на миналата година от кмета на София Йорданка Фандъкова и заместникът й по строителството инж. Ангел Джоргов.
Независимята общински съветник и член ан транспортна комисия Борис Бонев заяви, че подкрепя този инвестиционен заем, тъй като е трябвало това отдавна да се направи, за да се решат голяма част от проблемите с транпорта в столицата.
Големият проект включва 10 значими за града обекти, както и резервен списък с още 5. Целта на инвестицията с кредит е да се изградят и довършат вътрешните рингове в града, както и Зеления коридор на столицата, чийто първи етап е от гара Пионер, район Изгрев до ВТУ "Тодор Каблешков" в Слатина, като минава през колелото на 4-ти километър.
Изграждането на вътрешните рингове ще намали трафикът в града и ще се даде възможност за още по-добро развитие на градския транспорт, заедно с гръбнака на обществения транспорт - скоростния електрически релсов транспорт.
В докладът за кредита се посочва, че ползите за Столична община ще са по-големи отколкото разходите. Исканият кредит от Столична община е 60 млн. евро за срок от 20 години - до 2040 година, с 5-годишен период на усвояване. Индикативният лихвен процент ще е 0,35%.
Според предварителните данни изграждането на 10-те обекта от основния списък е 192 446 000 лв., а на петте от резервния - 65 743 000 лв.
В списъка с ключовите обекти са включени Южното платно на бул. Т. Каблешков - от България до Черни връх, изграждане на бул. Рожен, на бул. Източна тангента, разширянаве на Ломско от метростанцията до Околовръстното, както и отдавна чаканата реконструкция на бул. Ген М. Д. Скобелев" заедно с транспортния тунел при НДК, и тунелът на Люлин по Царица Йонна заедно с трамвайното трасе и други.
На заседанието на транспортна комисия днес не бе приет доклада на общинския съветник симеон Ставрев за промяна на тролейбусните линии 2, 3 и 9 след пускането на първия етап от третата метролиния от Красно село до "Хаджи Димитър".
Коментари
Последни
След новия начален бонус: efbet зарадва потребителите си и с нов VIP джакпот!
Първата лицензирана българска платформа за онлайн залози efbet.com продължава ударно през ... Прочети още...
ЕРМ Запад изпълни плана си за обезопасяване на щъркелови гнезда в Самоков
ЕРМ Запад обезопаси 88 щъркелови гнезда и 125 електрически стълба на територията на община Самоков в... Прочети още...
На върха на щастието: Христо Стоичков стана дядо и на внук
Легендата на българският футбол Христо Стоичков стана дядо и на внук! Новината все още официално не ... Прочети още...
Vivacom предлага новия флагман Xiaomi 14 Ultra в комплект със смарт часовник
Почитателите на Xiaomi вече могат да открият в мрежата на Vivacom най-новия флагман Xiaomi 14 Ultra.... Прочети още...
Виж също
closeКонтрера: Археологическите разкопки около храм „Св. Неделя" са за......
Унищожава ли се културно-историческото наследство на София? Този въпрос задава отново заместник-председателят ВМРО и общ...
Прочети още keyboard_arrow_right