Цената на билетите в градския транспорт в София няма да се вдига. Те нямат отношение към водените разговори на Столична община и АПИ за изключването от ТОЛ системата на междуселищни пътища на територията на Столична община. Това увериха днес кметът на София Йорданка Фандъкова и общинският съветник Зафир Зарков, който е зам.-председател на комисията по транспорт в СОС.
В момента Столична община получава около 400 000 лв. затова, че поддържа Южната дъга. Сега обаче тя ще трябва да плаща около 200 000 лв. като кампенсаторна такса за всички, които пол-ват пътища от републиканската мрежа и са включени в ТОЛ системата.
По данни от ЦГМ 18 000 км дневно навъртата автобусите от крайградските линии на градския транспорт в София по пътната мрежа на АПИ. По всички линии, които са ТОЛ-увани и автобусите правят около 12 000 км дневно в празник и предпразник, съобщи Зарков.
"На базата на тези разчети, с оглед на парка на автобусния транспорт, който е от по-висока категория - евро 6 и се заплаща най-малко като стойност, по осреднени показатиле това на практика означава малко над 200 000 лв. на година. Това няма да се отрази на цената на билетите в градския транспорт, коментира зам.-председатателят на транспортна комисия. Общо автобусните крайградски линии в Столична община са 52.
"Все пак трябва да си даваме сметка, че бюджета на София за транспорт е 309 млн. лв. в икономическата рамка, която приехме на предходното заседание на СОС.Това това е сума, която трябва да бъде отделена допълнително през превозвачите от една страна и от друга трябва да има и финансов ресурс, защото тези пътища трябва да бъдат поддържани в добро експлоатационно състояние. Още повече, че имаме тежките автомобили, които оказват най-сериозно влияние върху пътната настилка. До момента 400 000 лв. плаща АПИ на Столична община за поддържане на пътища около 100 км. А 500 000 лв. ще трябва да заплаща общината на АПИ за тези пътща, които ще бъдат освободени от винетна такса", обясни Зафир Зарков.
"В разговорите, които водим с АПИ ние трябва да защитим интереса на Столична община и ние държим за заплащаме това обективно, което е допълнение по разходите за това, че гражданите не плащат винетки. Това е въпрос на този дебат, които водим вече от няколко месеца и силно се надявам че резултатът ще бъде добър", допълни той.
Зам.-председателят на транспортна комисия на СОС коментира, че проблемната отсечка - Самоковско шосе е част от политиката на АПИ с изграждането на тази ТОЛ система, чията цел е да се генерират необходимите средства, за да няма такива пътища като Самоковско шосе.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 24 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 24 април. Откриват х... Прочети още...
Преградиха пътеките към Витоша в столичния Княжево
Възмутени граждани показаха във Фейсбук, че пътеките към Витоша, които се ползват от поколения софия... Прочети още...
Откриват художествена инсталация на мястото на бившия мавзолей в София
В Градската градина – на площадката на бившия мавзолей – ще бъде открита официално худож... Прочети още...
Нова детска градина ще строят в столичния „Нови Искър“
Столичният общински съвет ще гласува предложение на кмета на район "Нови Искър" Владислав Владимиров... Прочети още...
Виж също
closeСОС ще гласува 3 млн. лева за спортните програми на София...
Столичният общински съвет ще гласува трите програми за спорт за 2024-а година, по предложения на ресорния зам.-кмет Яна ...
Прочети още keyboard_arrow_right