Изграждат най-дългия жп тунел на Балканите по трасето Елин Пелин - Костенец

Изграждат най-дългия жп тунел на Балканите по трасето Елин Пелин - Костенец

Снимка: НКЖИ

В реконструкцията на 20-километровата отсечка Елин Пелин - Костенец ще бъдат инвестирани 498 млн. лева

Най-дългият жп тунел на Балканите ще е в България и край София. Съоръжението ще е с дължина 6,7 км и ще е част от жп трасето Елин Пелин - Костенец. Днес официално министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров даде старт на строителните дейности по проект за модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Вакарел.

Трасето е с дължина 20 км и е част от "Модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец". В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лева по линия на две оперативни програми - "Транспорт и транспортна инфраструктура" и Транспортна свързаност".

Тунелът, за който пледвидено да е двутръбен е най-дългият, строен досега у нас. По целия проект ще бъдат модернизирани над 51 километра железопътни линии и пет гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Изпълнител на проекта е "Джен-Дуй жп Елин Пелин".

Модернизацията на жп трасето ще позволи пътническите влакове да могат да се движат със скорост от 160 километра в час, а товарните - със скорост 120 км./ч.

"Изграждането на участъка, който започва днес е на стойност 498 млн. лева. Строежът ще продължи четири години. Това е огромна отговорност за надзора и за строителите, обръщам се към тях да следят най-вече за качеството, но и и за сроковете на изпълнение", министър Георги Тодоров.

Подобно съоръжение у нас е направено от 1949 - 1951 година, когато е строен тунелът "Козница" между Стара планина и Средна гора", посочиха от транспортното министерство.

Генералният директор на "Македонски железници" - Хари Локвенец посочи, че за него е чест и удоволствие да да присъства на започването на строителството от изключителна важност.

"От този проект ще се възползва и гордее не само България, но и всички държави от Балканския полуостров, които ще ползват Транспортен коридор Осем. Миналата седмица, тук в София бях на много важна среща - "Три морета". Една от темите, поставена на форума беше свързването на Черно море с Адриатическо море и затова е важен транспортен коридор Осем. Това е най-краткият, най-бързият и най-евтиният начин за свързване на двете морета, от който много страни ще се възползват", заяви Хари Локвенец.

"Железниците на транспортен коридор Осем са най-екологичният вид транспорт. Чрез него искаме да повишим икономическите връзки между нашите държави - стокообменът на Република Северна Македония с Албания да стигне до половин милиард евро а с България - да надминем толкова чаканите един милиард евро и защо не и да стигнем два милиарда евро стокооборот", каза Хари Локвенец. 

"Това е огромен обект, затворен и от двете страни с естакади, подходите за работа са много трудни и затова в средата на съоръжението ще бъде открит забой, за да може да се работи на четири фронта едновременно. За всичките 20 километра от този проект са нужни 5000 специалисти по тунелите, които ще работят на две смени и дори денонощно по нов австрийски метод. Този път ще бъде продължен с железопътна връзка към Република Северна Македония", обясни генералният директор на ДП "НКЖИ" инж. Красимир Папукчийски.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Рецидивист от Пирдоп си взе 6 литра узо от дома на съсед...

Рецидивист от Пирдоп открадна 6 литра узо от къща в града, съобщават от Областната дирекция на МВР – София. Около...

Прочети още keyboard_arrow_right