Приемът на деца които са с хронични заболявания, в детските градини и в подготвителните групи в училищата, да става с предварително кандидатстват в информационната система за обслужване на детските заведения и тези деца да участват в третото класиране паралелно. Определените места в групата за такива деца са до 5.
В новия проект на Наредба за прием на деца в общинските детски градини и в подготвителните групи в общинските училища на територията на Столична община е планирано кандидатстването и класирането да става по общите правила, заедно с тези, които кандидатстват и се класират по Общи и Социални критерии. Това е предложение, направено от гражданите на София. Специалистите по образованието към общината са го приели, показва справката от уеб страницата на Столична община.
Днес комисията по култура и образование към СОС ще разглежда проекта. Общинарите са приели и направеното предложение, когато се проверяват данните за детето, родителите да не дават копие от акта за раждането му или от личните си документи, а да се предоставят само оригиналните и освен това да се попълва декларация, с която ще се потвърждават данните.
Постоянният адрес на децата ще бъде удостоверяван с личната карта на родителите, без да се изисква удостоверение за постоянен адрес взето от общинската служба.
Предвидено е в групите с яслена възраст максималният брой на децата да е 18, за детската градина той да е 25. Двадесет и пет ще бъде пределната норма и за броя на децата в подготвителната група в училищата. Тук влиза и броят на малчуганите, които са със специални образователни потребности (СОП) и/или с хронични заболявания, а това също е предложение, което е постъпило онлайн и намира място в новата наредба.
Приемът на децата със СОП в детските градини и училищата ще става след проверка, която ще се извършва от Екип за подкрепа на личностното развитие на децата и учениците. Екипът ще се назначава със заповед на директора на съответното училище или детска градина.
За да бъде защитен интересът и на тези деца, и на останалите деца в групата, съответно в класа, направената преценката за индивидуалните потребности на детето и възможността учебните заведения да осигурят тези потребности се координират със служители на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование.
Коментари
Последни
Нова арт инсталация е част от Градската градина на София (СНИМКИ)
Инсталацията на художника Красимир Терзиев „Между миналото, което е напът да се случи, и бъдещ... Прочети още...
Тази нощ: Ограничения по Симеоновско шосе заради миене
Миенето на бул. „Симеоновско шосе“ продължава и тази нощ, което налага промяна в организ... Прочети още...
Ремонтирани са част от тротоарите в с. Световрачене и с. Кубратово
Тротоарите от северната страна на ул. "Софийска" в с. Световрачене – в участъка от ул. "Милади... Прочети още...
Полицаи, кметове и училищни директори от Софийско на работна среща срещу престъпността
Ръководството на Областната дирекция на МВР-София се срещна с кметовете и директорите на училища в С... Прочети още...
Виж също
closeСпортното министерство не дава стадионите „Септември“ и „Юнак“ на......
Министерство на младежта и спорта не е съгласно с искането на Столична община да придобие активите на стадион „Сеп...
Прочети още keyboard_arrow_right