Големи опашки и скандали в кадастралната служба в София

Забавянето на поръчките се дължи на липсата на служители

  БТВ съобщи, че много добри специалисти са напуснали кадастралната служба в София и поради това се бавят поръчаните от хората скици. Това предизвиква скандали в залата, където се обслужват клиентите. Строителният предприемач Константин Иванов поради грешка в кадастралната карта не може шест месеца да започне да строи в София. Той казва: "30-дневен срок, а вече 6 месеца не са го направили. На всеки втори българин като е правена кадастралната карта, са му объркани имотните граници. Всеки втори има този проблем". Доста от хората имат подобен проблем. Скицата, която пък е поръчана от брокерка на недвижими имоти е грешна. "Подала съм за три дни бърза поръчка, платила съм си – казва тя, чакам времето да изтече, идвам и взимам същата глупост. Не са нанесени корекциите, които искам. И които трябва да бъдат нанесени." Една седмица е срокът за скица, а са станали вече 12 и няма все още нищо готово, казва Цветко Славов. Ръководството на агенцията пояснява, че при скиците за сделки рядко се случва забавяне, това е само когато скиците са по-сложни или има нужда от корекции. „Забавянето сега се дължи на големия брой заявления, които са 7 000”, това каза инж. Михаил Киров - изпълнителен директор на Агенция по геодезия, картография и кадастър. Те се обслужват „от 42 човека, а от които преписки правят около 12 човека. Не можем да поемем с този персонал с липсата на добри кадри, защото изтичат и към частни фирми, не можем да повишим заплащането. За една година са напуснали 28 човека, цяла служба се е подменила", допълни инж. Киров. Според него напрежението и честите скандали са причина за напускането на служителите. Любителски клип в края на 2016 г. показва до какво се стига понякога. Скандал е имало и в началото на тази седмица. "Вчера бяхме с министъра на среща. Предоставихме нов доклад за състоянието на агенцията за проблема с кадрите и то обучени кадри, защото, ако тука имаме 50 човека обучени, тези хора няма да чакат отвънка", каза директорът на агенцията. За да получат хората качествено обслужване, една от най-натоварената държавна служба има нужда от добри специалисти и повече персонал, които да се привлекат с по-високи заплати. През последния месец клиентите на кадастъра са се увеличи с повече от 10 %. Поради това от службата се обръщат към клиентите си, да използват интернет и така да проверяват за преписките си, за да няма толкова много хора пред гишетата.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 30 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 36 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 40 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 15 Гласове)
Общо гласували: 138 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Автомобил обикаля София с "паяк" 10 дни, собственикът го търси...

Автомобил успял да обиколи половин София без знанието на собственика си в продължение на 10 дни. За тази "разходка" помо...

Прочети още keyboard_arrow_right