Какви видове крушки за фарове се предлагат

видове крушки

Снимка от avtochastionline24.bg

В един добър автомобил се използват около 200 различни светлинни източника: външни светлини, вътрешни светлини, осветление на таблото... Докато липсата на повечето от тях ще причини само временно неудобство, това не може да се каже за фаровете: правилно работещите къси и дълги светлини и фарове за мъгла са въпрос на безопасност за водача и всички около него на пътя.

Снимка от avtochastionline24.bg

Видове крушки за превозни средства

Днес производителите предлагат три основни вида автомобилни крушки: халогенни, ксенонови и светодиодни, като всички те са търсени от потребителите. Всеки от тях има предимства и недостатъци, които се вземат предвид при избора. Обикновените крушки с нажежаема жичка вече почти не се използват, особено в чуждестранните автомобили.

Халогенната крушка е модификация на стандартната крушка с нажежаема жичка, един вид класическа. Той също има волфрамова нишка, но тя се нагрява до много по-висока температура (3000 °C). Той е защитен от изгаряне с газ, който се вкарва в основата му под голямо налягане. Безспорните предимства на тези лампи са огромната гама от модели, отличната работа при лошо време и мокър асфалт, средното ниво на консумация на енергия, достъпната цена. Но основният недостатък е краткият живот, сравним с този на обикновена крушка с нажежаема жичка (700 часа), податливостта на вибрации и по-лошият светлинен поток от другите видове лампи. Освен това крушките с нажежаема жичка се нагряват силно и в крайна сметка износват поликарбонатния рефлектор и разсейвателя на фара. Въпреки появата на по-модерни автомобилни лампи обаче халогенните лампи са търсени и все още се монтират на повечето модели автомобили, а производителите продължават да ги усъвършенстват.

Ксеноновите лампи (HID или газоразрядни) са следващото поколение автомобилни лампи. В тях вече не се използва нажежаема жичка, а източникът на светлина е плазма - йонизиран газ, който дава ярко сияние. В зависимост от газовия състав лампите могат да имат топла и студена светлина, което позволява да се избере най-удобният за водача тип лампа. Предимствата на ксеноновите лампи са дългият живот (3000-4000 часа), ниската степен на повреда (лампата не се страхува от разклащане и прегряване) и много ярката светлина. Недостатъкът на ксенона е високата консумация на енергия, необходимостта от инсталиране на допълнителни преобразуватели на напрежение (от 12V до 10-20kV) и, разбира се, високата цена. Инсталирането на ксенон изисква лична отговорност: ярката светлина може сериозно да заслепи водача на насрещно движещ се автомобил, ако фаровете не са регулирани правилно.

Светодиодните лампи са най-модерният и авангарден вариант. От битовата употреба светодиодите бързо навлязоха в автомобилната индустрия, като първоначално се използваха главно за габаритни светлини, странични светлини и вътрешно осветление, а едва през последните години започнаха да се използват за предни светлини. Предимствата на светодиодните крушки им позволяват да се конкурират успешно с ксеноновите лампи: ниска консумация на енергия (1,4 А срещу 5 А на халогенните лампи и 3-4 А на ксеноновите), дълъг експлоатационен живот, широк избор на температура на светене, липса на UV спектър (не развалят фаровете). Светодиодните крушки не се страхуват от вибрации поради липсата на газ (твърдотелни източници на светлина). Но има и недостатъци: доста висока цена, по-малка дисперсия и обхват на светлинния сноп (в сравнение с ксеноновите лампи) и следователно по-малка ефективност при шофиране с висока скорост по селски (неосветени) пътища. В същото време LED фаровете за дълги светлини могат сериозно да заслепят водачите на насрещно движещи се автомобили (последното поколение лампи вече има този недостатък).

Смяна на крушки. По-добре ли е да го направите сами или в сервизен център?

Запомнете! Смяната на крушките е само на пръв поглед проста процедура. Ако смятате, че можете да извършите подмяната на крушката сами или с помощта на механик от "гаража", жестоко се лъжете. Тъй като автомобилният фар е доста сложна конструкция, включваща рефлектори, лещи и редица други елементи, неговото разглобяване и подмяна също трябва да се извършват при подходящи условия, като се използват подходящи инструменти и оборудване.

В края на краищата, при подмяната на елементите на осветлението на всеки автомобил е много важно да се избегне и най-малката повреда на лампите и другите компоненти.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (22%, 30 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 36 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 17 Гласове)
  • Ще има нови избори (29%, 40 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 15 Гласове)
Общо гласували: 138 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Павел Манченко е новият шеф на Митници София...

Агенция „Митници София” има нов шеф. Постът заема Павел Манченко, съобщиха от ведомството. Той митнически е...

Прочети още keyboard_arrow_right