Протест на автоинструктурите в София на пл. "Батенберг"

Протест на автоинструктурите

Снимка: Столица.bg

С недоволството те искат отмяна на заповедта на образователния министър за увеличаване на часовете по кормуване

Автоинструктори излизат на национален протест. Преподавателите на кандидат шофьорите не са съгласни с промените в удължаването на учебните часове за шофьорските курсове. Недоволството е планирано за 14 януари, вторник, т. г. от 13 часа в центъра на София - на площад "Александър батенберг", съобщиха организаторите - Националния автоинструкторски съюз, Българския автоинструкторски съюз и Съюза на българските автомобилисти – СБА.

Основното искане на автоинструктурите е незабавно да бъде отменена заповедта на министъра на образованието и науката от 15 ноември 2019 за увеличение на броя на часовете по кормуване. Досега те бяха 31 и стават 42. Тази промяна е тясно обвързана с въвеждането на нова система за контрол върху практическото обучение на водачите. Начинът на въвеждане на системата за контрол от Министерството на транспорта даде основание на голяма част от експертите в сферата да се усъмнят, че става въпрос за корупционна схема.

Договорът за изработка на системата е подписан в момент, в който работната група по обсъждане на промените, все още не е приключила своята работа, твърдят организаторите на протеста.  Междувременно, фирмата, на която е възложена изработката, вече е била готова със софтуера и той дори е предоставен за тестване на определени автоинструктори. В тази връзка възникват няколко въпроса, на които протестиращите очакват да получат отговори.

Автоинструктурите питат:

- Възможно ли е фирмата да е работила върху изработката на система за сигурност преди държавата да ѝ я възложи?
- Как собствениците на фирмата са знаели предварително, че изработката на тази система ще бъде възложена точно на тях?
- Кой е работил по тази система, тъй като към момента на сключване на договора фирмата няма наети работници, не внася осигуровки и няма публично оповестени проекти, свързани с възложените ѝ дейности?
- Възможно ли е промените да се правят с цел една частна фирма да събира такса, в размер на 20 - 30 лв. от 60-70 000 курсисти годишно за достъп до тази система?
- Ако последното съмнение е вярно, възможно ли е по този начин да се цели пренасочването на близо 2 милиона лева годишно към една частна фирма?

"Националният протест е поредна стъпка срещу въвеждането на допълнителна тежест автоинструкторите и обучаващите се шофьори, след като през декември бяха събрани близо 1000 подписа на автоинструктори срещу промените", заявяват организаторите на недоволството.

Те настояват усилията на държавата да бъдат пренасочени към изпита, а не към шофьорския курс. "Ако изпитът може да бъде купен, какво значение има колко трудно и продължително е обучението? В крайна сметка не курсът на обучение, а изпитът дава шофьорската книжка", коментира инж. Емил Панчев, председател на СБА.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Постоянният пролетен проблем на София - кражбата на цветя...

С настъпването на пролетния сезон и засаждането на цветя, в столицата всяка година се сблъскваме с един и същи проблем -...

Прочети още keyboard_arrow_right