56% от учителите работят между 10 и 12 часа дневно по време на дистанционното обучение, въведено заради езвънредното положение и епидемията от COVID-19. 13,1% работят над 12 часа, а 25,3% работят от 5 до 8 часа, 5,6% работят по 5 часа. Това сочи проучване на синдикат "Образование" на КТ "Подкрепа".
Изследването е направено сред над 2500 учители и директори на училища в цяла България и участниците са отговорили на 6 въпроса. Целта е да се направи обществено известно подготовката и провеждането на дистанционното обучение в образователните институции и ползите от него.
Според него работният ден на учителя включва подготовка за дистанционен урок и провеждане на часовете, подготовка на материали и изпращане на учениците. Организация на обучението от разстояние от ръководствата на образователни институции показва продължителност на работния ден, достойна за уважение, коментират от КТ "Подкрепа".
От резултатите за продължителността на работния ден, синдикатът прави извода, че учители и директори работят при огромно натоварване на ръба на своите възможности, като 94,4% от колегията работи над „нормалните“ за КТ 8 часа.
84% от педагозите чувстват огромна умора и прегаряне, като едва 15.3% не чувстват умора, поради това, че преди това са имали изграден свой електронен облак и са били квалифицирани за работа в електронна среда, коментират от синдикат "Образование".
42,6% от учителите в дистанционен режим са преподавали нови знания още от началото на дистанционното обучение, а 43% са започнали да интегрират новите знания след препоръката на МОН за това. Всички учители имат готовност да извършат оценяване и оформяне на годишна оценка.
48% от учители и директори смятат, че дистанционния учебен процес е ефективен, колкото и нормалния, а други 48% отговарят, че е по-малко ефективен, като 4% смятат, че дистанционната форма е по-ефективна.
По въпроса за увеличаване на учебната година, колегията е сякаш единна с 85%, които смятат, че засега не е необходимо удължаване на учебната година, защо това би обезсмислило този огромен по времетраене и голям по значимост труд. Едва 9,1% смятат за логично удължаване на учебната година.
На въпроса: „Коя според Вас е обективната оценка за ученика в 4 клас?“, 41,5% от учителите отговарят, че Институционалното оценяване на четвъртокласниците в училище е по-обективно, защото учителите познават и следят развитието на ученика. 43% от респондентите отговарят, че не е необходимо НВО в 4 клас, а 5,4% отговарят, че малките матури са по обективни, защото са външни.
От синдикат "Образование" са категорични, че българските учители вършат отлично своята работа и заслужават огромни обществени адмирации.
Коментари
Последни
Глоби за търговци обекти в столичния кв. Лагера заради отпадъци
Собственици на търговски обекти в ж.к. „Лагера“ получиха сериозни глоби заради изхвърлян... Прочети още...
Хекимян и Бонев се скараха за проект отпреди 4 години
Проектът за ремонт на столичния бул. „Патриарх Евтимий“ скара общинските съветници от СО... Прочети още...
Новините в София: Най-важното за деня 19 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 19 април. Двуетажен ... Прочети още...
ГЕРБ-СДС искат засилване на сигурността около храм „Света Неделя“
По повод зачестилите случаи на агресивно и криминално поведение около храм „Света Неделя&ldquo... Прочети още...
Виж също
closeФакултетът по славянски филологии в Софийския университет с Ден н......
Факултетът по славянски филологии в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ ще проведе ден на отворените...
Прочети още keyboard_arrow_right