В Австрия се влиза в затвора, ако шофьорът не си плати глобата веднага

Снимка: СБА

В Австрия обучението на младите шофьори продължава година, след като са взели книжка. И именно тази втора фаза е решаваща за начинаещите шофьори. Това казва в интервю Франц Шьонбауер, който е маркетинг мениджър в Центъра за обучение на шофьори към австрийския автомобилен клуб ÖAMTC. Той е в София по покана на Съюза на българските автомобилисти (СБА) и взе участие в конференцията „Заедно за по-безопасни пътища“. На форума вниманието бе насочено към успешния модел на обучение на младите шофьори в Австрия и обучението на децата за пътна безопасност. При малчуганите то започва още в детската градина. Ако не си платиш глобата в Австрия се влиза в затвора. Трябва да се плати веднага на пътя на полицая. Иначе започват за текат лихви, заяви Франц Шьонбауер. Там шофьорски курсове могат да се започнат на 15,6 години за леки автомобили, а за мотоциклет на 16. Първо се минават часовете по теория, а след това кормуването. След това на кандидатите за книжки се дава възможност да изберат как да продължат обучението си. Единият вариант е да продължат цялото си обучение в школата или самостоятелно да се обучават с придружаващ шофьор. При втория вариант начинаещият шофьор задължително трябва да измине 3500 км с наставника. Изпитът се взима на 17 години и едва тогава се дава книжка и имат право да шофират самостоятелно. Във втората част, след получаването на книжка, обучението продължава още 12 месеца. Управляваш автомобила без придружител , но задължително трябва да караш в школата си, където ти наблюдават поведението. Всичко приключва, когато успешно се премине през три модула за година след получаването на книжката. През цялото това време експерти те наблюдават и оценяват. "Моделът е въведен през 2003 г. Сравнихме броя на загиналите млади шофьори от 2001 г. до 2016 г. Още през първата година има 71% намаление на броя на загиналите при младите водачи. В Австрия най-много загинали в ПТП е имало през 1972 г. – над 3500. Впоследствие през годините са въведени някои регулации. Всеки път, когато правителството е въвеждало някаква нова мярка, това е довеждао до спад на трагичните случаи. Първо е ограничението до 130 км в час по магистралите. След това въвеждането на задължителното поставяне на коланите, лимитът за употреба на алкохол до 0,5. и т.н. През 2003 г. бе въведена втората фаза за обучение при младите шофьори. От последната промяна досега имаме постоянно намаляване на броя на загиналите", разказва Франц Шьонбауер.  

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 45 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 147 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

МОН обявява 2 май за неучебен ден...

МОН ще предложи 2 май да бъде неучебен ден в цялата страна, съобщи служебният министър Галин Цоков, цитиран от БНР. Пре...

Прочети още keyboard_arrow_right