За какво се използва междинният охладител в автомобила?

euavtochasti.bg

Снимка: euavtochasti.bg

Така че междинният охладител е допълнително охлаждащо устройство, което осигурява охлаждане на въздушните маси, идващи от нагнетателя, в двигател с турбокомпресор. Конструкцията и работата на междинния охладител са подобни на тези на конвенционален радиатор. Въпреки това трябва да разгледаме по-подробно причините за нуждата от него.

Снимка на междинния охладител в автомобила - euavtochasti.bg

Охладителна система на автомобила

Могат да се откроят две основни функции на охладителната система:

  • понижаване на стойностите на температурата на изхвърляния въздух;
  • намаляване на налягането на форсиране.

Намаляване на температурите. Един междинен охладител, проектиран да охлажда въздушния поток до температурата на околната среда, би бил 100 % ефективен. Но постигането на такива високи стойности е почти нереалистично. Ето защо устройство, което работи при 70%, се счита за най-добрия вариант. Това е устройството, което най-често се използва за допълнително охлаждане, когато захранващият блок е в експлоатация.

Спад на налягането. Намаляването на налягането се дължи на противодействието на въздушните маси, създадени от междинния охладител. Това от своя страна налага някои ограничения при проектирането, тъй като дори спад на налягането от 1-2 атмосфери е неприемлив. С други думи, устройството служи за извличане на топлинна енергия от въздуха, нагрят по време на процеса на компресиране в компресора.

Причини за повреда на междинния охладител

На практика се вижда, че съвременните интеркулери на автомобилите не изискват постоянно наблюдение на състоянието им. Автомобилите с допълнителен охладител не се различават много от обикновените автомобили по отношение на грижите.

Но все пак се препоръчва периодично да се проверява и диагностицира състоянието на конструкцията. В противен случай могат да възникнат внезапни повреди.

При въздушните и водните охладители са възможни няколко основни повреди:

  • Разкъсвания в крановете или топлообменника. Това се дължи на свръхналягане. Този тип неизправност се разпознава по внезапното намаляване на мощността и увеличения разход на гориво. Ако налягането е разкъсало съединителите, няма смисъл да се опитвате да ги ремонтирате. Нова вълна на натиск ще ги разбие отново. Трябва да смените съединителите.
  • Масло. Има и случаи, когато маслото попада в охладителя. При нормална работа на междинния охладител няма нищо лошо в малко количество моторна грес. Допустимо е не повече от 1 литър на 10 000 километра. Ако маслото изтича в по-големи количества, междинният охладител ще се нуждае от ремонт.
  • Пукнатини. Среща се върху плочите и тръбите. Съществен проблем за допълнителни охладители, монтирани в областта на калниците на автомобила. Там те се подлагат на силно механично натоварване, което води до деформации.
  • Блокажи. Тръбите могат постепенно да се запушат. Това се случва главно през зимния период, когато автомобилът е в експлоатация. Това се дължи на различни химикали и пясък, които могат да разтопят леда по пътищата. През този период се препоръчва интеркулерът да се почиства по-често.

Някои от тях практикуват самовъзстановяване, въпреки че много от тях не го препоръчват. Дизайнът изглежда прост, но ако проблемът не е решен правилно, това може само да влоши нещата.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Президентът награди алпинистите от първата експедиция до Еверест...

В Централния военен клуб в София официално беше отбелязана 40-годишнината от първата българска експедиция за изкачване н...

Прочети още keyboard_arrow_right