Защо е важна гаранцията при покупка на IT продукти

компютри

Снимката е илюстративна

Търговията с IT техника върви ръка за ръка с предлагането на гаранция за качество, разказват от онлайн магазин Plasico. Тя дава спокойствие на купувача, че дори и нещо да се случи със закупения от него продукт, ще може да го замени, ремонтира безплатно в сервиз, а и ще получи съпорт от страна на продавача. Гаранционният срок може да варира, като при компютрите и смарт устройствата той е около 2 години. Възможно е да бъде удължен, което се отразява и на крайната цена.

Какво представлява гаранцията

Без значение дали ще вземем на изплащане или в брой, нова или реновирана стока, търговската гаранция е валидна за всички видове джаджи. При покупката на IT продукти потребителите трябва да обърнат внимание на тяхното състояние, както и дали отговарят на посоченото от магазина описание.

Правото на рекламация е приложимо тогава, когато са налице разминавания, а според ЗЗП (Законът за защита на потребителите) всеки търговец има задължението да гарантира за своите артикули за срок от две години. Въпреки това продавачът си запазва правото да оспорва отправените от клиента забележки и посочени дефекти, особено ако са минали 6 месеца от закупуването на продукта.

Пласико

Има разлика между законова и търговска гаранция, което е добре да бъде уточнено. Първият вид е част от ЗЗП, а вторият – предоставена доброволно от търговеца. Често се случва да има противоречия между двете, т.е. търговецът да предлага IT стоки с по-малък гаранционен срок от този по закон, което на свой ред поражда допълнителни въпроси.

Защо е важна

Когато купуваме специализирани IT продукти, трябва да сме спокойни, че харчим парите си разумно, напомнят от Пласико. Рентабилните инвестиции са с приоритет дори и при артикули като смартфони и лаптопи, които в повечето случаи се предлагат със стандартна гаранция от 2 години. Ако са втора ръка, то този срок може да е по-кратък, но отново трябва да получим уверение за качество под формата на документ. Той ще ни послужи при отчитането на външни дефекти и системни неизправности.

Как да избираме IT продукти

Освен на гаранцията, при избора на IT продукт трябва да насочим вниманието си към неща като:

  • технически параметри/производителност – важен аспект, който в никакъв случай не бива да пренебрегваме;
  • дизайн – модерното излъчване на компютъра или мобилния телефон е част от изискванията на днешния купувач;
  • цена – не винаги по-ниската стойност е по-доброто решение, защото това би могло да означава и по-ниско качество. Съобразете се с възможностите си, но заложете и на стоки с добро изпълнение.

Избраният от нас търговец трябва да има добро реноме, да е коректен и да се придържа стриктно към лоялни практики и акуратна фирмена политика.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Президентът награди алпинистите от първата експедиция до Еверест...

В Централния военен клуб в София официално беше отбелязана 40-годишнината от първата българска експедиция за изкачване н...

Прочети още keyboard_arrow_right