Кметът на "Витоша" пред Столица.bg: Свалянето на лифта до Малинова долина е предпоставака да се реализират два проекта

photo_library
  • кметът на район Витоша инж. Теодор Петков

    Снимка: Столица.bg

  • районнен кмет на Витоша

    Снимка: Столица.bg

  • кмет на район Витоша

    Снимка: Столица.bg

  • районен кмет на Витоша

    Снимка: Столица.bg

  • кметът на район Витоша инж. Теодор Петков

    Снимка: Столица.bg

  • кметът на район Витоша инж. Теодор Петков

    Снимка: Столица.bg

  • кметът на район Витоша инж. Теодор Петков

    Снимка: Столица.bg

  • кметът на район Витоша инж. Теодор Петков

    Снимка: Столица.bg

  • карта на район Витоша

    Снимка: Столица.bg

Инж. Теодор Петков има подкрепата на гражданите да се кандидатира за района за още един мандат

Кметът на район "Витоша" инж. Теодор Петков впечатли всички общински съветници на сесия на СОС на 22 ноември т. г. Той внесе доклад, според който Симеоновският лифт ще слезе до Малинова долина. След дългогодишни усилия и разговори инж. Петков и екипът му убеждават собственици на терени и те се съгласяват безвъзмездно и безсрочно да позволят линията на лифта да минава през техните имоти. С този доклад се спестява време и средства на Столична община, тъй като няма да има процедура по отчуждаване. Кога ще се реализира този проект зависи от Столична община. След приетитят единодушно доклад СОС възложи на кмета Йорданка Фандъкова да подпише договорите със събствениците. Район "Витоша" е най-големият в Столична община, след Кремиковци и Панчарево, където са предимно села. От единият до другият край на "Витоша" са около 34 км. Докато правим интервюто с инж. Петков работници през прозореца се вижда как изскачат като нинджи работници по скелето, защото в момента се прави санираме на районното кметство. Какво се промени в района през последните години и какво още искат гражданите, Столица.bg разговаря с кмета на район Витоша.

- Инж. Петков, доволен ли сте от приетия ви от СОС доклад на последната сесия на 22 ноември?

- Чудесно е, че бе приет единодушно от всички политически групи в СОС. Той е продукт на 2-годишен труд на районната администрация на "Витоша", главния архитект, кмета на София, Столина община. За да се стигне до там да бъде обезпечена тази добра идея се положи много труд да убедим собствениците на частните терени. Кога ще се случи този проект за свалянето на лифта до Малинова долина, аз лично не мога да се ангажирам със срокове. Но, ако зависеше от мен реално щях да искам още утре да се започне.

- Какво всъщност прави този проект толкова труден?

- Хубавото е, че успяхме да убедим собствениците на тези имоти да предоставят на Столична община безвъзмездно и бесрочно право на сервитетутни зони - по 10 м, за преминаването на лифта през тяхната собственост. А проектът е труден, защото е съвкупност от няколко проекта. Единият е на метрото, което ще има още две спирки след "Младост". Последната спирка е под Околовръстното срещу магазина за мебели. Реално идеята на СО е лифтът, който сега свършва на Симеоново, да бъде доведен върху спирката на метрото. И слизайки от метрото хората могат веднага да се качат към планината. Именно затова беше този доклад, че минавайки през частни имоти лифтът ще слезе до Малинова долина.

- Какво означава това?

- Когато започне реализацията на проекта няма да има процедура по отчуждаване и така се пестят време и пари. Собствениците на тези имоти предоставят общо 11 390 км. м. Предвижда се по линията на лифт да има отстрани 10-метрови сервитутни зони. Това е изчислено за 4 нови стъпки по линията в тази зона. Чувствам се щастлив, защото работим по една дългосрочна инвестиция, а кога и как ще реализира този проект знам, че няма да е в този мандат, но случилото се е предпоставка да се реализира.

- Дълги години бяхте заместник-кмет по строителството в район "Витоша". Сега сте кмет, ще се кандидатирате ли отново през есента на 2019 г., за да довършите започнатото?

- Има време за кандидатиране. Срещам подкрепа и желание от страна на гражданите да се каниддатирам още веднъж за кмет на района. Ще видим, има доста време.

- Казахте гражданите, какво искат те от вас?

- Те искат много бързо всичко да става, сега и веднага. Сигурен съм, че и всеки районен кмет го иска това, но е важно да се види с какво разполагаме в района и бюджета на Столична община с какво разполага.

- С какво можете да се похвалите през този мандат?

- Откакто през 2015 година станах кмет на район "Витоша" постигнахме доста неща.Това е един от най-големите райони в общината. Правейки нещо в Симеоново, жителите на другия край на района - във Владая и Мърчаево, много трудно могат да се облагодетелстват и да видят какво се получава. В момента строим 4 детски градини, две от тяхвече ги завършихме. В последните дни приключихме в Бояна и Драгалевци. През март открихме първата общинска детска градина в Бояна, защото там нямаше. През есента заработи новата детска градина, филиал на съществуващата в Драгалевци с още 4 групи. Сега строим, ето вижте, (показва през прозореца на кабинета си) бетонпомпа налива в разширението на градината в Павлово. Направихме разширения в Княжево в ДГ №60 "Бор". Спечелихме финансиране за ремонт на две училища по програмата "Национален доверителен екофонд", със съфинансиране от СО. Ако започнем в началото на годината, в края на мандата ще съм района, в който няма да има нито едно изцяло несанирано училище, подменени дограма, покрив и всичко.

- Кои са тези училища?

- Второ и училишето във Владая, което е с подменена дограма и остава да се санира и частичен ремонт на двора. Ще направим и пристроойка и разширения на Симеоновското училище, с нов физкулутрен салон. Догодина се надявам да стартира строежът на нова спортна зала. Район Витоша е един от петте района в столицата, който е одобрен проектът за изграждане на многофункционална спортна зала в двора на Второ училище. Тя ще бъде ползвана съвместно между района и училището.

- Колко ще струва това спортно съоръжение?

- Това ще е общинска инвестиция. Проектът е уточнен и скоро ще бъде устойностен. Ще бъде с 300 седящи места. Аз лично смятам, че ще бъде полезно да има толкова голяма зала, която става за много спортове.

- А относно инфраструктурата?

- Реализирахме доста проекти по инженерната инфраструктура и транспортните достъпи в района. Приключихме с ул. Боянска, тя е с изцяло подменено улично осветление. Това бе дългоочакван ремонт на една връзка, дълга около 1,2 км. Тази година оправихме моста на "Даскал Стоян Попандреев", продължението на бул. България. Беше ремонтиран основно и изцяло. Мостът на Околовръстното също. Аварийно се наложи да укрепим и моста в село Мърчаево по основния път. Изградихме доста улици през този мандат. Корекция на река Боянска, проект, с който много се гордеем. Звършихме наскоро проекта на обръщалото на трамвай 5 в Княжево. Там дълги години нищо не беше правено. Сега има градинка, детски площадки, възстановихме минералните чешми и старите, и подходът нагоре към бар "Шишарка". Направихме поливна система, която ползва от отпадната минерална вода от чешмата. Със сигурност има и много неща, които не сме успели да направим. Изключително много детски площадки изградихме от началото на мандата до момента. Три са само в кв. Манастирски ливади, изцяло общински. До момента в квартала нямаше нито една. Надявам се да започнем да търсим възможност за общински терени там, за да направим още каквото можем. Сигурен съм, че поне още две ще можем да изградим.

- А детска градина и училище?

- Проблемът с детската градина и училището в Манастирски ливади за момента е, че няма свободни общински терени. Тези, които намираме са с малка площ и не са подходящи за детска градина, нито за училище. Имаме нещо като идея, но нека поработим още заедно с ръководството на СО, за да видим дали ще може.

- Защо?

- Защото проблемът не е само от компетенциите на СО, а и на държавата.

- Какво искахте, а не успяхте да направите?

- Основните проблеми, които остават са в инфраструктурата. Изключително голям проблем ще се появи, тъй като районът е един от най-атрактивните за инвестиции и строителство в СО. Ние сме районът, който издава най-много разрешителни за строеж. Защото има интерес от страна на инвеститорите във Витоша и на гражданите да живеят в нашия район.

- Колко са разрешителните за година?

- Мисля, че са от порядъка на 500 -600, не по-малко. Не водим точна статистика това е приблизително.

- И какъв проблем очаквате да се появи?

- С пренаселването в Бояна Драгалевци, Симеоново и Малинова долина трябва да се търсят алтернативни пътища за слизане и качване към тези квартали. В момента това се извършва само по основните булеварди - Черни връх и Симеоновско шосе. В следващия мандат трябва изключително много да се работи в тази посока. Да се търсят варианти за изграждане на връзки на кварталите с Околовръстния път.

- Канализацията в тези квартали от дълги години е болна тема?

- Това е много сложен въпрос, по който ние не сме спирали да работим през целия мандат. И сега довършваме изграждане на канализация, 800 м, в Симеоново с инвестиция на Софийска вода за 1,3 млн. лв. Така че не сме спирали и работим относно необходимостта от отчуждаване, търсим терени, където най-безпробллемно ще се случи самото изграждане на канализация. Работим с фирмата, която изрработва РПИПА за СО и с екипа на Ирина Савина. Искаме през 2019 г. СО да кандидатства за финансиране по оперативната програма и една част от тях да са за района "Витоша". Това е работа, която гражданите със сигурност няма как да я видят, но за да се случат тези проекти се изисква много усилия от страна на колегите в район Витоша.

- Какво готовност има район "Витоша", ако получите финансиране?

- Подготвили сме изключително много трасета, които не се нуждаят от отчуждаване, готови проекти и да се започне реализацията. Знам, че гражданите очакват навсякъде да се изгради канализация, но това е невъзможно. Много са проблемите, те са всекидневни и ние търсим решение. Мисля, че сме един от най-успешните райони в СО, колкото и нескромно да звучи, относно тези мини БКС-та, които се създадоха за поддържане на зелените площи. Изключително много развихме това звено, поддръжката е много по-евтина и видима според гражданите относно това как се работи.

- Колко часа на ден работите?

- Обикновенно пристигам към 8.40 ч. сутрин на работа. Никога не съм си тръгвал преди 18 ч., редовно съм тук до 19 ч. в зависимост от натоварването. Естествено въведох една практика, която приключваме с последна среща със жителите на кварталите пролет и есен. Приклюихме с Манастирски ливади Запад, което също е след работно време. В някой от кварталите обсъждахме проблеми с гражданите до 21, 22 ч. Аз живея в района - в Драгалевци и обикалям много, както и заместниците ми. Екипът ми е много добър.

- Какви са ви впечатленията от срещите с гражданите?

- Вижте, аз очаквам повече хора да идват на тези срещи. Върнах, това което последните няколко години бе закрито - координаторите за съответните квартали. Те са нашите очи и уши - като квартални. Защото няма как, ние от тук да знаем всичко, колкото и да искаме. Благодаря на колегите за тяхната работо, свеждат ни проблемите и така улесняваме комуникацията с гражданите. Постарахме се много да популяризираме тези срещи и въпреки това за Павлово, Бъкстон беше много слабо посетена. В Драгалевци Княжево и Симеоново, Мърчаево срещите минаха с голям интерес. Във Владая преди 2 седмици нямаше толкова хора, колкото на мен ми се искаше. Лично аз искам повече хора да идват, защотото освен администрацията, кмет и зам.-кмет, присъстват по наша покана представители на Софийска вода, инженера за района, от ЧЕЗ също, кварталните от полицията, присъства началника на Столичен инспекторат и колегата отговарящ за съответния квартал.Така гражданите могат да зададат въроси не само към нас, но и към другите институции и да получат директно отговор от тях. Защото повечето от тях свързват позицията кмет с решаването на всички проблеми, а районният кмет в София не е кмета на СО, каквато те си представят и искат. На нас доста са ни ограничени правомощията и отговорностите.

- Ще имали довеждащ транспорт от Владая и Княжево до Горна баня и Овча купел, където ще минава метрото?

- Коментирахме го с колегите от СО. Ще се мисли за реорганиация на транспорта, да има довеждащ транспорт до метрото, кото основно ще трябва да свали жителите на Владая и Мърчаево, и гости влизащи до тази част на София. Модернизираният трамвай 5 и трасето ще бъдат такъв транспорт. Знаете, че поради отказа на фирмата изпълнител Джи Пи Груп, поръчката бе прекратена. Сега предстои нов конкурс за избор на изпълнител. Финансирането е подсигурено, около 50 млн. лв. по европейска програма. Това ще даде добра връзка на Княжево с метрото, а също и до Красно село. Проектът с реконструкцията на трамвайното трасе по "Цар Борис III" е важен за нас, защото той ще доведе до облагородяване на района, спирки.

- Когато не сте бил кмет, правило ли ви е впечатление за проблеми, които трябва да се решат от кмета?

- То е доста отдавна за съжаление това време. От 2009 г. съм зам.-кмет, а преди това не живеех в района. Винаги има какво да се направи.

- Някога мислили ли сте си, че ще станете кмет и вие ще трябва да решавате проблеми на гражданите?

- Не никога не съм си мислил. Макар че преди това пак съм работил в сферата на строителството в общинска структура.

- Кое ви обижда и кое ви радва, когато сте сред хората?

- Да ви кажа, трудно някой може да ме обиди. Но най-ме обиждат слуховете, които се пускат за постове като нашия, защото е несправедливо. Ако много се засягам, значи не съм за този пост. Трябва в определени моменти човек да е по-широко скроен. Радвам се, когато на събранието в Бояна, нескромно може да звучи, 20 минути нямаше въпроси към мен, а имаше благодарности от страна на гражданите за това какво сме направили. Вярно е, че много от нещата, които сме постигнали са благодарение на спонсори и инвеститори в района - детски площадки, например. Това е показателно, че има добра комуникация между нас и тях. Хората очакват, понеже много се строи в района, едвали не ние да спрем този процес. Само че няма как да се случи това, ако нямаме мораториум и не се каже, че в този район не се строи. Винаги има недоволство, защото хората мислят, че те като живеят в дадена кооперация и вече около нея няма да се строи. Тябва да следят и да си проверяват какво ще има около тях. Не може просто да разчитат на едни голи обещания на инвеститори, чиято цел е само да си продадат апартаментите, да спечелят и от там нататък не ги интересува какво се случва. И тук адмирирам действията на главния архитект на София, че започна да не въвежда сгради, ако не е изградена инфраструктура от тротоар, асфалт, осветление. Защото те на другия ден гражданите идват в общината и започват: Ние купихме апартамент, плащаме данъци и ако обичате, моля ви се, веднага да асфалтиране и да осветите улицата. А това няма как да стане веднага.

- Имате много ангажименти, а семейството?

- Имам подкрепата на семейството и проявяват разбиране по отношение на служебните ми ангажименти и честите отсъствия. Към днешна дата, това което така ми дава самочувствие да мисля, да се кандидатирам отново е, че все още идвам с желание на работа, а това означава, че има още какво да дам на района и мога да се справям. Ясно ми е, че това е неблагодарна работа. Ние кметовете сме виновни за всичко, но аз ги оправдавам гражданите, не им се сърдя.

 

Редактор: Александра Никова

Времето в София

Въздухът в София

Този месец Ви питаме

Каква нова функция бихте ползвали в Столица.bg
  • Разписание за градския транспорт (25%, 31 Гласове)
  • Календар с всички събития в София (34%, 42 Гласове)
  • Оферти/промоции на територията на София (7%, 8 Гласове)
  • Малки обяви за територията на София (2%, 2 Гласове)
  • Всичко изброено (33%, 40 Гласове)
Общо гласували: 123 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Люлин. Телефонно обаждане през нощта:
- Абе, вие нормални ли сте!? Ако не намалите или спрете музиката, ще извикам полиция!
- Ако не ви харесва, отидете да живеете в Обеля.
- Аз се обаждам от Обеля.

Късмет на деня

Хората, които са непрекъснато кисели, в следващия сиживот се прераждат в туршия

Коментари

Реклама

Последни

comment 0
visibility 47
София

Новините в София: Най-важното за деня, 15 февруари 2019 г.

Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин, с акцентите от София днес, 15 февруари 2019 г. ЧЕЗ ще прекъсне временно електрозахранването в някои части на София-град и Софийска област Ще има планирано прекъсване на електрозахранването на територията обслужвана от ЧЕЗ в периода между 18 и 22 февруари в София-Град и Софийска област. Над 10 хиляди лева са откраднати от клон на ДСКНасочил  пистолет към него с думите: парите и валутата, след това го е напръскал със спрей. Изплашеният охранител успява да стигне до паник бутона и да го натисне. Заради стреса, който е преживял той не си спомня друго, но разказа, че клонът на банка ДСК е много оборотен и посещаван от много хора. Според него човека, който го е напръскал е следял банката и е знаел, че там има пари и валута. Какво прави МЗ: 20 години банята в Княжево тъне в разруха Още една минерална баня в София е на път да бъде заличена от историята на града. Това е сградата в кв. Княжево. За съществуването й има данни от турския пътешественик Евлия Челеби, който посещава София през 1652-1653 г.  Българо-френски екип успешно оперира 4-годишно момиченцеМинути след нея двамата неврохирурзи са започнали операцията и на 18-годишно момче. Двете българчета имат  артериовенозни малформации. Интервенцията е много сложна и ако не бяха оперирани днес от българо-френския тандем трябваше да отидат на лечение в чужбина.  Жандармерията дими повече и от стар Икарус (`ВИДЕО)И със 100% обновяване на автопарка в Столичния градски транспорт, с нова метро линия, нови електробуси, трамваи и тролеи пак ще има кой да замърсява въздуха в София. Видео на движеща се пушилка на автомобил на жандармерията в София бе публикувано в социалната мрежа. НСО забрани дронове на тържеството за 146 г. от гибелта на Левски Техниката ще бъде разположена на бул. Янко Сакъзов при Словашкото посолство до 16 ч. След това няма да се допускат екипи. Журналистите пък ще имнават през специално определен контролен пропусквателен пункт на бул. Левски. 5 деца с морбили в столичната болница "Света Анна" Общо 5 деца от Разлог заразени с морбили са настанени в Инфекциозното отделение на столичната болница "Света Анна", съобщиха от здравното заведение. Децата са на възраст от 8 месеца до 3 години и не са в тежко състояние . Това обясни  началникът на отделението  д-р Петър Петров. Прочети още...

comment 0
visibility 70
табела

Временна организация на движението около стадион „Васил Левски”

В неделя на 17 февруари ще се въведе временна организация на движението около Национален стадион „Васил Левски” в София. Причината е провеждане на футболна среща. Това съобщиха от Столична община. Забраняват се престоят и паркирането на пътни превозни средства, с изключение на автомобилите на участниците в мероприятието, както следва:  - От 08.00 до 17.00 часа при сектор „Г” на Националния стадион „Васил Левски”;  - От 10.00 до 17.00 часа на моста пред Национален стадион „Васил Левски”.  От 14.00 часа до приключване на футболната среща, само при необходимост и по преценка на ръководството на СДВР, се забранява влизането на пътни превозни средства в двете посоки, с изключение на автобусите на масовия градски транспорт по:  - ул. „Ген. Гурко” между бул. „Васил Левски” и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”;  - бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” между пл. „Орлов мост” и бул. „Черни връх”;  - бул. „Драган Цанков” между бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” и бул. „Пейо К. Яворов”.  Прочети още...

comment 0
visibility 107
ЕК

ЕК отпуска за София и още 5 града 10 мил евро за по-чист въздух, транспорт и велоалеи

Европейската  комисия ще инвестира безвъзмездно 10 млн . евро  за за замяна на замърсяващите въздуха отоплителни печки на дърва и въглища с алтернативни. Също така за закупуване на електрически превозни средства за градския транспорт  и изграждане на велоалеи . Градовете, които ще получат финансирането са София, Велико Търново, Бургас, Русе, Монтана и Стара Загора.   Избрани са точно тези български градове, в които живее почти една трета от населението на страната. Общините ще трябва да разработят стратегии и програми, с които да се подпомогне подобряването чистотата на въздуха. Те трябва да намерят и начин за набавянето на по-малко замърсяващ градски транспорт.     В края на 2018 г. от екомиинстерството  съобщиха, че отпускат по сегашната оперативна програма "Околна среда" безвъзмездни 111.442 млн . лв . на Столична община, Бургас, Видин, Димитровград, Монтана, Пловдив и Смолян за смяна на стари печки на въглища с по-екологично отопление. Програмите трябва да бъдат реализирани за 54 месеца Прочети още...

comment 0
visibility 232
Автобус

До седмица ще бъдат предложени мерки за справяне с недостига на шофьори в Столичен градски транспорт

До седмица ще бъдат предложени конкретни мерки за справяне с недостига на шофьори в Столичен градски транспорт. Ще се дадат и предложения за намаляване на полагания извънреден труд. Това съобщиха от Съюза на  транспортните синдикати, след като беше проведена среща между тях, президента на КНСБ  Пламен Димитров и директорите на дружествата в системата на градския транспорт.   Синдикалистите посочват, че в момента средната брутна заплата в столичния електротранспорт  е малко над 1538 лева, а на водачите е 1780 лв .. При нормативно опредено заплащане за нощен труд 0.25 лв /час работещите в общинските дружество получават по 1.48 лв . При фиксирана в Кодекса на труда надбавка за трудов стаж от 0.6 %, при тях е договорена ставка от 1%, а годишният отпуск е 21 дни плюс до 12 дни допълнителен.   Припомняме, че се проведе Мирен протест, чрез носене на жълти жилетки от служителите на Столичен електротранспорт . Недоволството  идва след последните катастрофи с градския транспорт  в столицата и разразилия се скандал с работното време,липсата на почивки и лошите битови условия на работа. Прочети още...

Реклама

Виж също

close

Мобилен пункт за опасни отпадъци в "Павлово" на 15 февруари...

Столичен инспекторат припомня графика за мобилния пункт за опасни отпадъци. Този петък той ще е в район Витоша и ще бъде...

Прочети още keyboard_arrow_right