Калоян Паргов: Обзалагам се, че трасето на трамвай №5 няма да бъде завършено в срок

-

Снимка: Столица.bg

Обзалагам се, че трасето на трамвай №5 няма да бъде завършено в срок до април 2023 година. Това означава, че изпълнителят ще търпи санкции. Това каза Калоян Паргов - заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС, в ефира на Евронюз България.

Той припомни, че в резултат от негово питане от името на групата на БСП по повод на този ремонт се е оказало, че част от дейностите повторно се правят. Тоест има грешка в изпълнението или грешка в проектирането.

Паргов е получил уверението, че повторното изпълнение на определени дейности ще е за сметка на изпълнителя, а не е за сметка на самия проект, който е на стойност 40 милиона без ДДС.

Общинският съветник допълни, че има и обективни причини - този проект е правен преди две-три години. „Заложеното КСС не отговаря на сегашните ценови условия и със сигурност ще се наложи да се ползва механизма за индексация, който МС прие наскоро и важи за всички ведомства и инфраструктурни проекти. Но извън това говорим за качество на ремонта“, обясни Калоян Паргов.

Социалистът заяви, че са напълно резонни исканията за увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт, като се има предвид инфлацията, енергийната криза и последствията от Ковид пандемията.

„Трудът на шофьорите е тежък, работи се в стресови условия. Натоварването е изключително голямо и те справедливо искат индексация“, убеден е Паргов и допълни, че сега трябва да започнат разговорите за ново увеличение на заплатите , които дори са закъснели на фона на това, че от началото на годината това се е случило в немалко браншове.

Заместник- председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност припомни, че тази година Столична община работи с дупка от 70 милиона в транспорта, въпреки че редовното правителството осигури 75 милиона.

„Позицията на групата на БСП беше, че Столична община и градският транспорт имат резерви – просто трябва да запретнат ръкави, за да спре изтичането на средства, да спре безхаберието, като това, което виждаме с ремонта на трамвай №5“, обясни Паргов и посочи, че така може да се осигурят необходимите средства, за да не се движи градският транспорт по разреден график, с оглед спестяване на пари.

По думите му не е реалистично и не е необходимо да се товари населението с по-скъпи карти и билети.

„Най-малкото защото градският транспорт се конкурира с автомобилния. Виждаме задръстванията в пиковите часове. Това означава, че не бива да стимулираме автомобилния трафик. По-скоро трябва да стимулираме ползването на обществения транспорт, който трябва да е бърз, евтин и удобен. В който пътникът да е на първо място“, изтъкна Калоян Паргов.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Ремонти спират водата в част от столичните Кремиковци, Триадица и......

Заради монтаж на спирателни кранове на ул. „Стара планина“ и ул. „Трайчо Костов“, Горни Богров с...

Прочети още keyboard_arrow_right