Петя Аврамова: До април ще бъде изграден най-дългият тунел - „Железница“

Петя Аврамова: До април ще бъде изграден най-дългият тунел - „Железница“

Снимка: МРРБ

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова обясни, че до април се очаква да бъде пробит тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“.

Това е най-дългият тунел, строен у нас – 2 километра. Вече около 1800 м са прокопани и в двете тръби. Прави се първичната облицовка, на места има и вторична. Усилено се работи и по второто платно преди тунела на виадукта, който се изпълнява чрез потактово избутване.

Министърът подчерта в интервю за Нова телевизия, че държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД има сключени договори за текущ ремонт и поддържане на АМ „Тракия“, 89 км от АМ „Хемус“, АМ „Струма“ и АМ „Марица“ след търгове по реда на Закона за обществените поръчки. И по тях се възлагат ремонтите, включително на АМ „Тракия“.

Аврамова коментира и цените за изграждане на магистрали в България и в други европейски страни. Цената на километър зависи от терена, геоложките проучвания, от това дали е в планина или в поле, броя на съоръженията, какви материали се ползват, от цената на труда.

В отговор на твърденията, че у нас се строи скъпо, тя цитира анализ на КСБ, в който са дадени статистически данни - цената за километър магистрала в България е 3,1 млн. евро. За сравнение в Румъния е 6,43 млн. евро/км, в Словения – 7,24 млн. евро/км, в Гърция – 10,28 млн. евро/км, а в Германия – 8,65 млн. евро/км.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

Спират водата в част от столичните "Надежда", „Модерно предградие......

На 16 април (вторник) 2024 г. във връзка с подмяна на спирателен кран по ул. „Бели Дунав“, ж.к. „Надеж...

Прочети още keyboard_arrow_right