Доц. Кунчев: Няма логика да се правят тестове на учениците за наличие на антитела

Доц. Кунчев: Няма логика да се правят тестове на учениците за наличие на ан

Снимка: Министерски съвет

Главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев коментира темата за тестването на учениците в София и страната по време на редовния брифинг за разпространението на COVID-19 у нас.

Според думите му тестването на ученици е доброволен акт. „Ако един родител иска да получи информация – може да попита за всичко. Ако не иска – пише в декларацията „не” и точка по въпроса. Няма да има никакви последици за него и за ученика”, категоричен е Кунчев. Той обясни, че скринингът се прави за да се хванат ранни случаи на заразени. Към момента няма логика в това да се правят тестове на учениците за наличие на антитела, обясни Кунчев.

По време на брифинга министърът на образованието Красимир Вълчев обясни, че връщането на присъствените занятия за децата от предучилищен и начален училище етап в София и страната е допринесло относително малко за нарастването на броя заразени. Желанието на МОН е за възможно най-много присъствени занятия, но при нужда министерството може да се откаже от графика за връщане на учениците в клас.

Богдан Кирилов, директор на Изпълнителната агенция по лекарствата, сподели по време на брифинга, че 6000 дози се очакват днес от ваксината на Moderna, утре от AstraZeneka - 31 200 дози. Общо до края на месеца ще пристигнат 260 000 дози от Оксфордската ваксина и около 100 000 дози от другите две. „Тоест очакваме 360 000 дози през февруари”, обясни Кирилов.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

На "Дондуков" : ИТН върнаха мандата, следва служебен кабинет...

Очаквано, от партия "Има такъв народ" върнаха проучвателния мандат, който получиха днес от президента Румен Радев. На св...

Прочети още keyboard_arrow_right