Реконструираният 6 км участък от Южната дъга на Софийския околовръстен път между автомагистрала „Тракия“ и ж. к. „Младост“ е готов, съобщиха от АПИ. Следващата стъпка е издаването на Акт 16 и разрешението за ползване на обекта.
Остават да се довършат част от довеждащото ел. захранване на уличното осветление и на пешеходните пасарелки в отсечката. Те ще бъдат завършени окончателно до края на октомври. По договор участъкът трябваше да е готов до края на 2021 г., но строително-монтажните работи приключиха по-рано от предвиденото. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС, а средствата са от републиканския бюджет.
Реконструкцията стартира през октомври 2019г. С разширението на 6,080 км от път II-18 Софийския околовръстен път в отсечката между АМ „Тракия“ и ж. к. „Младост“ съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна с по 2 ленти за движение и тротоари. Новото трасе осигурява бърза и сигурна връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, като улеснява транзитния трафик от АМ „Европа“ и пътната комуникация с граничните пунктове с Турция и Гърция.
Участъкът започва при 35-ти км – малко след края на пътния възел при пресичането на бул. „Цариградско шосе“ и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-ви км, където завършва реконструираната през 2012 г. отсечка от Южната дъга. По трасето между АМ „Тракия“ и ж. к. „Младост“ са изградени 4 пътни възела с преминаване на две нива, с които се осъществява връзката с кв. „Младост“, кв. „Горубляне“, с. Герман и с. Лозен. Това са п. в. „Стар Лозенски път“ при 35-ти км, п. в. „Патриарх Герман“ при 37-ми км, п. в. „Самоковско шосе/Горубляне“ при 39-ти км и п. в. „Младост“ при км 41-ви км. Изградени са две мостови съоръжения над р. Искър и р. Кална.
В отсечката между пътните възли „Стар Лозенски път“ и „Патриарх Герман“ са монтирани три пешеходни пасарелки, които ще обслужват бъдещите спирки на градския транспорт, съгласно одобрения идеен проект на Столична община. Пешеходните надлези са с нощно осветление, настилка от висококачествен декинг и парапети. Те са покрити и хидроизолирани. С асансьори е осигурен достъпът на майки с детски колички, възрастни хора, хора с увреждания и велосипедисти.
На обекта са положени 133 000 тона асфалт, монтирани са 22,3 км парапети и еластични огради, 55,6 км бордюри, 2 480 кв. м шумозащитни стени и т. н. От съоръженията от инженерната инфраструктура изградената канализационна мрежа е 21,5 км, водопровод - 12,8 км, газопреносна мрежа - 5,1 км, монтирани са 645 стълба за улично осветление и др.
Коментари
Последни
Откриват художествена инсталация на мястото на бившия мавзолей в София
В Градската градина – на площадката на бившия мавзолей – ще бъде открита официално худож... Прочети още...
СДВР с подробности за ареста на журналиста Димитър Стоянов
От столичната полиция дадоха подробности за конфликта между журналиста Димитър Стоянов и служител на... Прочети още...
Нова детска градина ще строят в столичния „Нови Искър“
Столичният общински съвет ще гласува предложение на кмета на район "Нови Искър" Владислав Владимиров... Прочети още...
Само за ден: Хванаха четирима пияни шофьори в Софийско
Четирима пияни шофьори са задържани само за ден в Софийско, съобщават от Областната дирекция на МВР.... Прочети още...
Виж също
closeКак продължава демонтажът на Паметника на съветската армия?...
Столична община има план и текат подготвителни действия за изливане на плоча, която да предпази Паметника на съветската ...
Прочети още keyboard_arrow_right