Цената на превозните документи в София са неправилно определени и икономически необосновани. Това заяви Милка Христова – заместник-председател на СОС и адвокат по делото срещу решението на Столичен общински съвет пред БНТ.
Напомняме, че административният съд отмени Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община в частите ѝ, касаещи цената на еднократното пътуване от 1.60 лв. и на всички останали превозни документи.
„Изключително съм удовлетворена от факта, че съдът е възприел възраженията ми за допуснатите нарушения при определяне размера на цените на превозните документи, които ги правят икономически необосновани и незаконни“, изтъкна Христова.
Христова поясни, че няма да е възможно завеждането на искове за обезщетение, защото Столичният общински съвет със свое решение е отменил незаконосъобразната наредба, което на практика не позволява на гражданите да стигнат до окончателен съдебен акт и да получат обезщетение.
Едно от възраженията на адвоката е свързано с факта, че цената на билета от 1.60 лв. е определена на база реализирани приходи, разделени на брой пътувания. Но по делото се установява, че пътуванията са с 21% повече. „Използването на намаления брой пътувания на практика обаче води до 23% по-висока базисна себестойност на цената на билета от реалната“, обясни общинският съветник. Цената на билета за еднократно пътуване се приема за основа, на която се определят и всички останали цени на превозните документи, което ги прави необосновани.
Тази цена е манипулативно изчислена и „нагласена”, с цел да допълни липсващите приходи на столичния градски транспорт, като по този начин натоварва несправедливо пътуващите с него, особено тези с единичен билет, твърди Милка Христова.
От Столична община обявиха, че ще обжалват решението на АССГ пред ВАС с довода, че се подготвя нова тарифна политика.
Ако се стигне до окончателно съдебно решение, цените би следвало да спрат да действат и да се приеме нова цена, в която да се спазят указанията на съда,
заяви Христова. По думите ѝ обаче има опасност Столичният общински съвет отново да ползва разходно ориентиран модел за изчисляване на цената, въпреки, че той е признат за неефективен и не стимулира доброто управление на градския транспорт в столицата. "Силно се опасявам, че 30 минути (които се предвиждат в новата тикет-система) ще бъдат недостатъчни за гражданите да успеят да стигнат до там, за където са тръгнали", изтъкна тя.
Милка Христова призна, че финансовото положение на градския транспорт се е влошило заради пандемията и повишаването на цената на горивата и електроенергията. Повторението на стария механизъм за определяне на цената обаче би било несправедливо спрямо гражданите, каза тя.
Решението на съда трябва да има дисциплиниращ характер за бъдещата политика за цената на билетчето, каза адвокатът.
Коментари
Последни
Дъжд и протест блокираха движението в центъра на София
Заради дъждовното време и обявените ограничения заради протестни действия в столицата днес, движение... Прочети още...
ИТН: Общинската администрация крие информация и пречи на работата на СОС
Общинската администрация в лицето на кмета Васил Терзиев и зам. кмета по строителство задържа и крие... Прочети още...
Президентът награди алпинистите от първата експедиция до Еверест
В Централния военен клуб в София официално беше отбелязана 40-годишнината от първата българска експе... Прочети още...
Времето и предстоящите събития на 25 април 2024 г.
Времето на 25 април 2024 г.: Жълт код за опасно време е обявен за София и областта в четвъртък. Оча... Прочети още...
Виж също
closeКак продължава демонтажът на Паметника на съветската армия?...
Столична община има план и текат подготвителни действия за изливане на плоча, която да предпази Паметника на съветската ...
Прочети още keyboard_arrow_right