Не посягайте на нощните линии, ще върнете София с 10 години назад

Нощен градски транспорт

Снимка: Столица.bg

Лъвов мост отдавна не е центъра на София, а файтоните са сред най-интересните експонати в Регионалния исторически музей. Столицата на България се развива в крак с технологиите и е домакин на WEBIT фестивали и форуми, семинари и конференции за модерен и умен град, за иновации и IT технологии.

От 10 месеца в София - Европейска столица на спорта и кандидат за Европейска столица на културата има нощен градски транспорт. Искаха го гражданите и 4 нощни, автобусни линии бяха пуснати през април 2018 г. Защото е задължително във века на мобилността един милионен град да има адекватни и транспортни връзки. И Столична община осигури транспортната услуга, с която може да се прекоси града, който не спи.

Липсата на шофьори в градския транспорт се превърна в проблем №1 на столицата. И първосигнално първо посегнаха на нощния градския транспорт. И така изведнъж искания на синдикати, работници, омбудсман заваляха в неподходящия момент. Само месец след като бюджетът отдели още 10 млн. лв. за градския транспорт, увеличение на заплатите на служителите с 10% и увеличаване на транспортната задача, която намалява интервалите на движение на автобуси, травмаи и тролеи.

Да се закрие нощния градски транспорт, извикаха от КНСБ. Дори и да се закрият нощните линии пак ще има недоволни. Да се вдигнат заплатите с 40%, нереалистично им приглася и националният омбудсман Мая Манолова. Чудесно! Но парите идват от данъкоплатците, а не с пролетния дъжд.

Нощният транспорт не е мечта, фантазия или лукс, а услуга, която е задължителна за един съвременен европейски град в 21 век. Услуга, която в другите европейски градове отдавна съществува, вече я има и София и се видя, че транспортът през нощта не е глезотия. Защо пък да не се даде шанс да се развива и утвърждава? Нощните автобусни линии са необходимост, а не прищявка. Доказаха го хилядите подписи на столичани, които искаха нощен градски транспорт.

"Нощният градски транспорт бе пуснат като пилотен проект. Поискахме удължаване на срока с още година, за да може да се утвърди и да се направят анализи. В един модерен и динамичен град, като София имаме 4 линии до основните жилищни квартали. Гражданите се нуждаят от повече и удобни транспортни връзки. Анализите ще покажат налага ли се модернизиране, оптимизиране и популяризиране", коментира зам.-председателят на транспортна комисия Зафир Зарков.

В София няма да се върнат файтоните, дори и да се удовлетвори искането на КНСБ. Нощният градски транспорт няма да спре, защото го искат гражданите. Няма да спре, защото ще върне София с 10 години назад. Отдавна няма димящи Икаруси, маршрутките са на изчезване, а на тяхно място са електробуси и метро. 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (25%, 37 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 44 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 146 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Граждани протестират срещу "ремонт" и намаляване на паркоместа по......

Логично, но неочаквано граждани излязоха да протестират срещу "ремонт" на централните "Патриарх Евтимий" и "Фритьоф Нанс...

Прочети още keyboard_arrow_right