София - расте, но не старее. Ето как се промени града през годината

През отиващата си вече година в София бяха продължени, или започнати нови мащабни инфраструктурни проекти. Разбира се всичко това бе наложено и до голяма степен от Европредседателството. Нормално, инфраструктурните промени не минаха без критики и недоволство, без спорове и протестни шествия. Обвинения в лошо изпълнение, калпава организация, използване на некачествени материали и др. Да направим равносметката: Реконструкцията на бул. Дондуков. Основните спорове бяха дали да се асфалтира или да се реконструира в традиционният си павиран стил. В крайна сметка имаше компромис, и частта намираща се в историческият център се павира с гранит, докато участъка от бул. "Васил Левски" до ул. "Кракра" бе асфалтиран. Появи се и велоалея, както и LED осветление. Подменени бяха и трамвайни релси. Протести белязаха изграждането му - движението #ДанчеСлез, шеговитите табелки бул. "Фандъков" и прочее. Бул. "Прага" Същите спорове - асфалт, или павета. Е. в този случай асфалта надделя и Министерството на културата прецени, че булеварда може да бъде асфалтиран. Прословутият паметник пред НДК Най-накрая толкова противоречивият соц. монумент бе демонтиран и по проект на негово място трябва да се появи мемориал на Първи и Шести софийски полк, който през 1977 г. е бил разрушен, за да се построи НДК. НДК "Перлата в короната" и център на Европредседателството. И тук не мина без скандали. Изпълнителният директор на НДК - Мирослав Боршош не обвинен в необосновано изразходване на средства и напусна поста си. В крайна сметка НДК бе готов навреме, като проекта "глътна" 45 млн. лв. Зелените зони Нееднозначно бяха приети и предприетите мерки свързани с паркирането. В "Лозенец" и "Средец" зелените зони се увеличиха и с това столицата вече разполага с 21 хил. регламентирани места за паркиране. Получиха се и странни ситуации - така например жители на блок в "Лозенец" блокираха паркинга пред блока, след като поставиха бариера, с целта да се попречи на живущи по други места и райони да паркират там. Към момента се обсъжда и въвеждането на нови зони в "Красно село" и "Възраждане". Метрото Продължава работата по новият трети лъч на метрото, чакан с голямо нетърпение от живущите в южните столични квартали, който същевременно ще направи по удобна и връзката с Перник.

***

Европредседателството наложи и да се изгради пряк път към летище "София", за по-голямо удобство на очакващите се множество официални лица, и засиленият трафик от чужденци. За целта стартира строежа на 350-метров мост, свързващ бул "Брюксел" с летището. Това обаче доведе до масови задръствания и затварянето на ключови транспортни артерии в района. Да, имаше множество инфраструктурни проекти, някой вече завършени, други в процес на работа, имаше и недоволни, аварии и проблеми, но като теглим чертата и калкулираме плюсовете и минусите, резонно може да се заключи, че София през 2017 г. стана по-модерна, по-привлекателна и същевременно успя да запази и от историческият си дух.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Как продължава демонтажът на Паметника на съветската армия?...

Столична община има план и текат подготвителни действия за изливане на плоча, която да предпази Паметника на съветската ...

Прочети още keyboard_arrow_right