През отиващата си вече година в София бяха продължени, или започнати нови мащабни инфраструктурни проекти. Разбира се всичко това бе наложено и до голяма степен от Европредседателството.
Нормално, инфраструктурните промени не минаха без критики и недоволство, без спорове и протестни шествия. Обвинения в лошо изпълнение, калпава организация, използване на некачествени материали и др. Да направим равносметката:
Реконструкцията на бул. Дондуков.
Основните спорове бяха дали да се асфалтира или да се реконструира в традиционният си павиран стил. В крайна сметка имаше компромис, и частта намираща се в историческият център се павира с гранит, докато участъка от бул. "Васил Левски" до ул. "Кракра" бе асфалтиран. Появи се и велоалея, както и LED осветление. Подменени бяха и трамвайни релси. Протести белязаха изграждането му - движението #ДанчеСлез, шеговитите табелки бул. "Фандъков" и прочее.
Бул. "Прага"
Същите спорове - асфалт, или павета. Е. в този случай асфалта надделя и Министерството на културата прецени, че булеварда може да бъде асфалтиран.
Прословутият паметник пред НДК
Най-накрая толкова противоречивият соц. монумент бе демонтиран и по проект на негово място трябва да се появи мемориал на Първи и Шести софийски полк, който през 1977 г. е бил разрушен, за да се построи НДК.
НДК
"Перлата в короната" и център на Европредседателството. И тук не мина без скандали. Изпълнителният директор на НДК - Мирослав Боршош не обвинен в необосновано изразходване на средства и напусна поста си. В крайна сметка НДК бе готов навреме, като проекта "глътна" 45 млн. лв.
Зелените зони
Нееднозначно бяха приети и предприетите мерки свързани с паркирането. В "Лозенец" и "Средец" зелените зони се увеличиха и с това столицата вече разполага с 21 хил. регламентирани места за паркиране. Получиха се и странни ситуации - така например жители на блок в "Лозенец" блокираха паркинга пред блока, след като поставиха бариера, с целта да се попречи на живущи по други места и райони да паркират там. Към момента се обсъжда и въвеждането на нови зони в "Красно село" и "Възраждане".
Метрото
Продължава работата по новият трети лъч на метрото, чакан с голямо нетърпение от живущите в южните столични квартали, който същевременно ще направи по удобна и връзката с Перник.
***
Европредседателството наложи и да се изгради пряк път към летище "София", за по-голямо удобство на очакващите се множество официални лица, и засиленият трафик от чужденци. За целта стартира строежа на 350-метров мост, свързващ бул "Брюксел" с летището. Това обаче доведе до масови задръствания и затварянето на ключови транспортни артерии в района.
Да, имаше множество инфраструктурни проекти, някой вече завършени, други в процес на работа, имаше и недоволни, аварии и проблеми, но като теглим чертата и калкулираме плюсовете и минусите, резонно може да се заключи, че София през 2017 г. стана по-модерна, по-привлекателна и същевременно успя да запази и от историческият си дух.
Коментари
Последни
Нова арт инсталация е част от Градската градина на София (СНИМКИ)
Инсталацията на художника Красимир Терзиев „Между миналото, което е напът да се случи, и бъдещ... Прочети още...
Тази нощ: Ограничения по Симеоновско шосе заради миене
Миенето на бул. „Симеоновско шосе“ продължава и тази нощ, което налага промяна в организ... Прочети още...
Спортното министерство не дава стадионите „Септември“ и „Юнак“ на Столична община
Министерство на младежта и спорта не е съгласно с искането на Столична община да придобие активите н... Прочети още...
Шефът на Гробищни паркове в София няма да подаде оставка
Изпълняващият длъжността директор на Общинското предприятие "Гробищни паркове" в София Румен Димитро... Прочети още...
Виж също
closeКак продължава демонтажът на Паметника на съветската армия?...
Столична община има план и текат подготвителни действия за изливане на плоча, която да предпази Паметника на съветската ...
Прочети още keyboard_arrow_right